569 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Tinna
Tinna
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.777

Hvad gør ondt på hende? Hvad gør ondt på hende?

Lilly har siden fredag haft ondt og ligget og været rigtig sørgelig i hendes kurv. Når jeg har rørt hende pludseligt, har hun skreget op - men når jeg rørte hende led for led, var der intet.
Og det er forskellige steder hun har skreget når jeg har rørt hende pludseligt, forben, siden, bagben.

I går tog jeg hende så til dyrlægen, fordi det var ved at være skræmmende at se på. Han tjekkede hende igennem og vred samtlige led rundt og trykkede og lyttede - og fandt intet.

Men vi fik nogle smertestillende med hjem, som hun nu får - og pludselig har jeg fået Lilly tilbage. Glad, legesyg - og uden skrig. Så ondt har hun haft.

Men hvad filan er det, der kan gøre ondt på hende? Nogen forslag?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.
  • Måske udskift af rør/ hane på rør til udvand i kælder 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad gør ondt på hende?
  • #1   18. aug 2010 Lyder som det har været hendes hud der har gjort ondt?

• #2   18. aug 2010 er du sikker på det ikke er halen ??

det kan jo være watertail.

• #3   18. aug 2010 Har hun spist noget som sidder fast et sted i tarmene???

• #4   18. aug 2010 Det er skismer svært at komme med nogle bud, når dyrlægen har tjekket hende.
    Men han tjekkede jo kun ledene- eller hvad ?
    Hvad med huden ?
    Røngent billeder ?
    Scanning ?
    Blodprøver ?
    Urinprøver ?

• #5   18. aug 2010 Sådan gør mine forældres pudelhund.. Hun har været i narkose og blevet røgten undersøgt og ellers tjekket på kryds og tværs..... De ku ikke finde noget.. Dyrlægen kaldte det vist nok for oversensibel..... Noget med at nerverne modtog berøringen som om det gjorde ondt...
    Det kom først da hun var omkring de 5 år... har været der siden. Vi har så fundet ud af at det er værst over lænden (hvis det da hedder det på en hund) Så der forsøger vi at lade være med at røre hende

• #6   18. aug 2010 Hov: Hvad med ryggen ?

• #7   18. aug 2010 Julie: Men så burde hun jo reagere hver gang man trykker hende på huden og det har hun ikke gjort. Hver gang har det været meget pludseligt.

Steffan: Kommer det ikke kun hvis de svømmer og ville halen så ikke hele tiden være øm?

• #8   18. aug 2010 Det var kun et tjek i går - han snakkede først om yderligere test, røntgen og den slags, hvis ikke det var gået væk. Og det håber jeg da det er - for hader at se hende sådan.

Camilla: Det har jeg aldrig hørt om før. Kan man læse om det et sted?

• #9   18. aug 2010 Snow: Hun har spist nogle denta-sticks, og har haft hård mave - men der er kommet noget ud hver dag, så det sidder vel ikke fast?

• #10   18. aug 2010 jowina udviste nogenlunde de samme symptomer for et par år siden, dog så det ud til at det var i ryggen hun havde ondt, vi kunne bare ikke finde punktet...hun blev gennemrøntgenfotograferet og var ved kiropraktor - ingen kunne finde noget, ved et tilfælde - hun fik diarré kom hun i antibiotikakur og pist væk var smerterne......dyrlægen mener, det har været en betændelse i tarmen.
    når hun så har ondt, så spænder hun i kroppen og det har givet den ømme ryg

• #11   18. aug 2010 Tinna, nej jeg havde heller ikke hørt om det før. Men det er præcis på Fie som du beskriver det på din... Og det sjove er at det ikke er hver gang man røre.. det er kun sådan engang i mellem. Og så bliver man virkelig forskrækket når man klapper hende og hun så skriger op.
    Jeg ved ikke om der er noget et sted man kan læse. Har aldrig kigget efter det...

• #12   18. aug 2010 Jo, altså, Tyson har haft det fordi jeg var ude og svømme med ham, har har fået fortalt at det også kan komme hvis hunden overanstrenger sig selv. hvis f.eks du har lavet noget med hunden som du ikke pleger at gøre, og så hunden har brugt nogle muskler som den ikke altid bruger..

men ved det ikke, kunne bare godt forestille mig det, men jeg syntes også jeg kunne se at tysons hale var hævet da han havde det..

• #13   18. aug 2010 Connie: Jeg havde faktisk overvejet om det var hendes ryg, for hun ville helst ligge på sådan en sjov måde - og ryggen er forbundet til alle lede, så derfor den pludselige reaktion, når man rørte et ben.
    Men dyrlægen krængede hendes ryg på en underlig måde, jeg aldrig har set før og hun reagerede ikke - og han sagde alt var fint.

Camilla: Ligger den hund også bare i sin kurv og ser sørgelig ud?

• #14   18. aug 2010 Tinna: Jeg kan HELT klart anbefale dig at tage til massør med hende! Diva har gået meget stivt og vraltet på bagparten, men umiddelbart sagde dyrlægerne at det ikke var hofterne! Nå jamen hvad gjorde jeg så! Jeg ringede til Christian fra www.moonsisters.dk som er uddannet massør og bruger kranio terapi. Han havde lige mødt Diva da han kiggede på mig og fortalte hvad der var galt! Hun har skævt korsben, hvilket går at hele hendes ene side er skæv:-( Stakkels pus. Men det er Christian så ved at rette op på nu:o) Han er super dygtig og faktisk ikke specielt dyr:o) Men han er ALLE pengene værd:o) Held og lykke:o)

• #15   18. aug 2010 Det vil jeg lige kigge på - alt for at Lilly får det godt igen, for det er ikke sjovt at se hende have ondt.

• #16   18. aug 2010 Tinna: Nej, det kan jeg godt forstå. Men christian er jeg helt sikker på kan hjælpe dig:o) Ellers ring og ta en snak med ham:o) Han er bare herlig, den mand:o)

• #17   18. aug 2010 Skulle til at spørge om hun kunne være ved at komme i løbetid... Men kan læse hun er steriliseret.....

Bare fordi Sille ved hende 3. løbetid hylede op, bare man snittede hende, og ja nogle gange bare man gik forbi hende uden at røre hende...
    Min veninde påstod at jeg var bindegal, for hun tog hende op og mærkede led efter led... Gav hendee et minidask over snuden (hvor hun havde skreget op, da jeg kom til at snitte hende der med foden), ruskede i hende osv.... Og ikke EN lyder kom der frem....

Men da løbetiden var ovre (hun var en hel måned om at komme rigtig i løbetid), så holdt hun op med det smiley

Der kan være mange grunde til at de hyler.... Håber du finder ud af hvorfor din virker som om hun har ondt.

• #18   18. aug 2010 Bettina: Tror ikke Lilly faker at have ondt, for så ville hun også lade som om, efter hun er kommet på smertestillende.

Jeg troede faktisk selv at hun var ved at få gigt - men det nævnte dyrlægen ikke noget om.

• #19   18. aug 2010 Tinna: Nej det tror jeg heller ikke. Men jeg blev selv forskrækket, da Sille virkede som om hun havde ondt. Men hun var heldigvis bare ramt af hormoner....

Håber I snart finder årsagen, så hun kan få det bedre.

• #20   18. aug 2010 Er med på en lytter, for Chicco udviser de samme symptomer, men det er ved mave regionen.

• #21   18. aug 2010 Ej Tinna... kan være din hund har det samme som mig - Hyper Sensibelt nervesystem - Overfølsomhed for lyd, lys og specielt berøring ?

Var det overfladisk berøring du gjorde ? Tænker du tog mere fat når du skulle tjekke led osv ?

For med mig gør det voldsomt ondt hvis folk lige strejfer mig - Sådan virkelig overfladisk, men hvis folk tager fat i min arm så gør det ikke ?

• #22   18. aug 2010 Freja: Nej det var når jeg fx tog hendes forben for at vende hende om, eller løftede hende op - den slags. Eller hvis Silas lagde sig på hende.
    Silas ligger altid på hende - men først fra i fredags begyndte at at gøre ondt.

Det der er værst, er næsten det med at hun går for sig selv. Hun ligger i det stofbur hele dagen, indtil hun skal ud og tisse. Der er hun næsten normal. Og spise vil hun også gerne og tigge - men gik der for længe med at få noget når jeg stod og lavede mad i køkkenet, gik hun over og gemte sig under stolen, hvor hun lagde sig.
    Og om natten vil hun pludselig ikke ligge i sengen mere, men gemt væk i sin kurv på gulvet.

Det er den ændret adfærd der bekymre mig mest og det der gør at jeg tror hun har haft ondt. Skrigene har været en meget lille del.

• #23   18. aug 2010 Det er jo også adfæren der er de største tegn da hunde ikke rigtig udviser smerte med mindre det er slemt.

Lille stakkel da smiley :(
    Der er ingen ændringer i jeres hverdag ?

• #24   18. aug 2010 Nej slet ikke. Begyndte på arbejde igen mandag, men da det startede fredag, kan det ikke være det. Hun plejer også at nyde de timer jeg er væk på arbejde, så kan hun sove.
    Men de smertestillende hjælper hende heldigvis nu, så hun er næsten normale Lilly igen. Spørgsmålet er så bare om hun også er, når hun skal af dem igen.

• #25   18. aug 2010 Nej så er det da nok ikke det .. :S
    Ja det er jo oftes det "spændende" - når de skal ud af medicinen hvordan kroppen/sindet så reagere.

Kommentér på:
Hvad gør ondt på hende?

Annonce