859 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Bange for børn...! Hjælp Bange for børn...! Hjælp

Hej alle her inde på HG...
Jeg håber i kan hjælpe os?!?

Jeg prøver at gøre historien så kort som muligt:
Bounty er blevet bange for børn...

Da han var hvalp ca 4 mdr. var vi på vej ned til parken på en af vores sædvanlige gå ture...
Vi gå hver dag forbi et busstopsted hvor der står ret mange menesker, men; den dag stod der en hel børnehave...
Da vi kom halvvejs gennem børne mængden, ville alle børnene klappe og kæle Bounty! Og som børn jo gør stikker de "alle" hånden ned og klapper ham på hoved, jeg skynder mig at sige at de ikke må klappe ham da han godt kan blive bange, og de stopper alle sammen på nær én. som jeg så er nød til at stoppe selv (jeg flyttede hans hånd, stille og roligt og sagde at han helst ikke måtte klappe ham) på det her tidspunkt er Bounty blevet ret nervøs og jeg trækker hurtigt afsted med ham, i mens det hele står på fortæller jeg med en glad tone at han er en goood hund - dyyygti hund - og giver ham massere af godbidder...

Vi går videre og han opføre sig helt normalt, også da vi møder en dagplejemor med 3 børn, der også vil hilse... Det får de lov til (på den rigtige måde) en af gangen og kort...
Dette var i Januar mdr.
Hele sommeren har vi så ikke rigtig mødt nogle børn, da vi bor i sommerhuset hele sommeren, og ikke rigtigt er inde på Østerbro.

I vinters var vi tilbage i KBH, og hver gang vi mødte børn gik han en stor bue uden om dem.

Nu er han snart 2 år og for ca. 1 mdr. siden havde en af naboerne børnebørnene på besøg.
Bounty og jeg er inde og hilse, og han hygger sig, bliver klappet og kælet også af børnene, mens de alle sidder ved et bord...
Men da børnene rejser sig (2 stk.) for at komme ud og leje, stikker han af med halen mellem benene, de jagter ham ikke, men han sidder sig bare med siden til 5 m. væk...
Jeg viser børnene hvordan man skal hilse på en hund, men Bounty er overhoved ikke int. i at komme over og hilse på dem... så han slipper selvfølgelig.

Nu skal det lige siges at han sagtens kan lege med naboens søn (Andreas) på 5 år uden de store problemer. De leger med pind/boldt - trække-tov - nusser og kysser... Bounty er lidt tilbage holdt over for Andreas, men tror det er fordi Andreas også er lidt bange for Bounty...

I sidste uge, var han med mig på arbejde i salonen (det er han stort set hverdag).
Her kommer der en mor med 2 børn den ene på ca 8 år og den anden ca. 12...
De vil lege med hundene (min søsters golden Rufus er også med) ude i haven og det får de så lov til, hvis deres mor altså gik med... Hun siger at det gør hun, og jeg fortsætter med arbejdet, vi kan efter er par min. høre at børnene er blevet ret højrøstet, så min søster (vi arbejder sammen) går ud for at se hvad der sker, jeg kan høre at hun skælder lidt ud over at de er for voldsomme, og at det er slut med at lege, hunde - børn og søster kommer så tilbage til salonen, og en mildere form for leg fortsætter lige uden for døren...
Pludselig kommer Bounty farende ind og gemmer sig først bag ved mine ben, og da børnene komme efter løber han helt ned i den anden ende af salonen og gemmer sig bag min søster...
Jeg spørg moren til børnene om hvad der er sket, men det ved hun ikke, for hun sad og læste i et blad... senere begynder min søster pludselig og råbe ad børnene, de har simpelt hen taget fat i for- og bagben på Rufus og prøvet at løfte ham op fra jorden...

Senere samme dag kommer endnu en mor med 2 piger de er 12 og 15 år, men Bounty flygter ind i salonen i samme øjeblik han får øje på dem, og gemmer sig bag mine ben igen...
Jeg får den store af pigerne til at hilse "rigtigt" på ham, og det går super godt, den lille er han knap så meget for at hilse på, men han snuser da til hendes hånd og hun giver ham en godbid, og lader ham så være i fred.
Han slapper mere af men går ikke hen til dem for at få klap og kæl som han ellers plejer at gøre...

I går kom Andreas hjem fra ferie hos sin mor, og han vil selvfølgelig ind og hilse på Bounty.
Men Bounty gør ad ham og løber ind i huset...
Han var virkelig bange...

Så skal det lige siges at jeg overhoved ikke bebrejder nogle andre end mig selv, for det der er sket!
Jeg skulle selv ha være gået ud i haven med børnene og holdt øje med dem, jeg kan ikke forvænte at deres mor gør det for mig (men de har selv 2 hunde, så jeg troede at både børn og mor vidste hvad de gjorde)
Jeg skulle også ha ventet med at gå forbi børnehaven, ved busstopstedet, til de var kommet ind i bussen, som faktisk holdt og ventede på den anden side af lyskrydset...

Mit spørgsmål til jer er nu... Hvad gør jeg?
Mange af vores venner/familie har fået børn og har børn på vej... Vi vil jo gerne kunne ta ham med hjem til dem, og at de kan komme og besøge os...
Det kan jo også være vi en dag vil ha et barn... og det skal jo ikke gå ud over Bounty!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bange for børn...! Hjælp
  • #2   17. aug 2010 Tak Krumme...

Problemet er bare at jeg er nød til at ha Bounty med på arbejde! Ellers er han alene hjemme i alt for mange timer...
    - jeg arbejder 12 timer ad gangen, og har 1 times køre tur frem og tilbage...
    Jeg kan jo ikke sige til kunderne at de ikke må ha børn med c,")

Og det ville jo være forfærdeligt hvis han bed et barn! Det skal ikke gå ud over børnene og hunden at jeg har været dum...

Kan læse på dit link, at folk foreslår at prøve at træne med hunden, med et barn man kender... Er der nogle der vil låne mig en sød dreng eller pige? For jeg kender kun små babyer c,")

• #4   17. aug 2010 Er der ikke et baglokale, hvor du evt. kunne sætte sådan et børnegitter op, så han stadig kan kigge ud til jer...
    Fordi han er med, behøver han jo ikke rende rundt om benene på kunderne smiley Og så skærmer du ham også få nysgerrige og snakke-klappe-ae-børn smiley

Og ang. at tage hunden med på visit...hvis den ikke kan lide børn, kan man jo lade den blive hjemme, når man tager ud på besøg, de steder der er børn..:)

Jeg har selv en' der ikke så godt kan med børn (andre end vores egne og nogle enkelte andre)...og det ser jeg ikke som et problem...Han skal ikke tvinges til at kunne lide børn...sæt nu den blev så presset at den bed...
    Der er ingen grund til, at sætte hunden i en stresset og presset situation.
    Det skal så også lige siges, at min altid har været lidt angst i det...ydermere har han smerter pga. HD og patella...Men det er ikke en undskyldning hvis han bider...det er mit ansvar at han ikke gør det.

• #5   17. aug 2010 Du kender vel ikke en god adfærdsdims?

• #7   17. aug 2010 Tja... det med et gitter og baglokale er ikke en løsning, da salonen ligger i et privat hus hvor hundene absolut ikke er velkommen. Og vores baglokale er køkkenet for enden af en lang gang...

Der er ikke nogle steder hvor vi kan sætte er bur op...

Normalt ligger han ude foran salondøren. på det sidste har han ligget lige rundt om hjørnet, hvor vi stadig kan se ham ud af vinduet...
    På vores hjemmeside har vi skrevet at der er hunde i salonen, og at de ikke må klappes... men det er ikke alle der ser på vores hjemmeside... der er også sat sedler op i og uden for salonen, hvor der står at man ikke må røre hundene...
    Men det kan børn jo ikke læse...

Han har stadig ikke bidt ud efter nogle eller så meget som knurret, han når at smutte inden de kommer for tæt på... Han ELSKER at hilse på alle de voksne kunder der kommer der, og er meget tillidsfuld over for alle, det har heller ikke været noget problem med børn før i sidste uge... så måske han bare skal ha en chance for at få tillid til dem igen.

I går havde vi også børn i salonen, han kom ikke for at hilse men blev da liggende lige ved døren så de ikke kunne komme ind...
    Det virker som om det kun er nogle børn han er bange for...
    Vi har lige været ude og gå. her mødte vi faktisk en lille dreng på 6 år. og Bounty hilste pænt på ham. men så mødte vi en pige med stor flyverdragt på og han nærmest krøb forbi hende... Hun var ca 4 år...

• #8   17. aug 2010 Krumme - Lillen hvordan finder jeg ham hende?

• #10   17. aug 2010 Ej hvor er Bounty da bare skøn... smiley
    Jeg har prøvet det samme med en labrador, den var total bange for børn. Den var den raretse hund man kunne ønske sig i hjemmet, men når vi gik ture med den, og vi mødte nogle børn, tog den halen mellem benene, og trak som en vild i den modsatte retning. Den kunne næsten kvæle sig selv ved det... smiley
    Vi fik at vide at det kun var en hunde adfærdsphykolog der kunne hjælpe, men det nåede vi aldrig, da den var meget meget tæt på at bide min nevø. Så jeg tog en hurtig beslutning, som jeg idag fortryder... smiley

• #11   17. aug 2010 Skulle stå Rareste

• #12   17. aug 2010 Tror jeg sover endnu... Skulle selvfølgelig have været en ked af smiley

• #13   17. aug 2010 Krumme-

Jo det kan værre det fungere sådan... Men jeg ville jo helst ha han ikke er bange for noget smiley
    Han er jo min lille dreng...
    Jeg prøver at få kontakt med en adfærdsdims- Det kan værre vi kan nå at "klare" det, jo hurtigere vi får hjælp jo bedre...

Jeanette C: Du har ret... vi behøver jo ikke ta ham med når vi skal på besøg hos venner osv...
    Men de vil jo også gerne hilse på ham- og når de er på besøg kan jeg jo bare lukke ham inde bag et børnegitter... men det ville jo være bedre hvis han kunne være i samme lokale som børnene...
    Dette er nok bare for min egen skyld en for hundens c,")

Jeg er egenlig mest nervøs for at der skule ske noge "ikke godt" på et tidspunkt hvor jeg ikke er opmærksom på ham...

Tak for hjælpen begge 2 smiley

Kommentér på:
Bange for børn...! Hjælp

Annonce