Min dag sammen med Mor: {{forumTopicSubject}}
Jeg syntes lige jeg vil dele min dag med jer...
Og håber også jeres dag har været lige så sjov...
Kl. er 7.30 og vækkeuret ringer for 5. gang... Jeg snorker stadig... Mor siger g'morgen sovetryne og jeg gaber inderligt, med lukkede øjne, for så der efter at (stadig med lukkede øjne) at kravle op i sengen, under dynen og putter så videre en 1/2 tim. endnu...
Så begynder jeg at røre på mig og det er tid til at stå op... Mor svinger benene ud over sengen, kigger på hunden og tænker "bare det var mig".
Ud i køkkenet og lave morgenmad, og først når mor kalder for 3. gang kan jeg stå op... Luske meget langsomt ud til maden, lækker mig ned igen og begynde at spise...
Når vi begge har spist (Jeg sover stadig) så er det tid til morgen tisse tur...
Og BOOOM Bounty er på, jeg drøner ud og henter halsbåndet sætter mig med logrende hale og ser meget opmærksom ud... Ud af døren og så afsted for fulde hammer ned til vandet... Her får jeg så min morgen bader, mens jeg tonser rundt som en total tosse... 1 time sener og med en meget sort hund er vi tilbage igen ud i haven og så skal der leges med vandslangen (han kommer ikke ind i huset før han har fået sin rigtige farve tilbage)... Så skal der leges, i dag er det med fodbolden, så vi drøner rund i haven "til mor ikke kan mere"... kl. 10 kommer Dea over med Riki og Emmma, for nu er det tid til en tur i skoven og træne...
(Bounty kender vejen så ham ser vi først når vi kommer halsende efter han 3 min. senere... Har nu erfaret at han har en godbids rute til skoven her er der 3 meget søde og hundeglade menesker der står og venter på ham med hver deres godbid)...
kl. 12.30 er det hjem og ha en middagslur. Ud i haven og lege igen, og hjælpe mor med at plante blomster... Når blomsterne er gravet ned, så er det tid til noget og drikke... 30 sek. senere ligger 80% af de nedgravet blomster inde på stuegulvet... Det var jo så sjovt at hjælpe mor med at grave dem ned så hvorfor ikke grave dem op, så vi kan gøre det igen... Nu kan Bounty ikke rigtig forstå at mor er små sur... For det var da sjovt... Mor brummer og grynter mens hun graver blomsterne ned for 2. gang. og så snart hun er færdig... Jaaahhhh...! Så kan man grave dem op igen... Hmmm jeg kan ikke rigtig forstå hvorfor mor nu råber meget højt og laver mærkelige armbevægelser...
Tid til vasketøj, jeg hjælper mor med at tømme vasketøjskurven, og vupti ud af døren og ud i haven med et par bukser der helt sikkert SKAL graves ned... Men ikke i de nye blomster, for så får mor nok rynker før tid... Nej de her skal graves ned omme bag buskende, der hvor jeg kom til at lægge en lille lort i går...
10 min senere og efter en rigelig med motion rund i haven, med mor efter de nye (ikke længer hvide) bukser, der har været stort set rundt i alt hvad der er af mudder - græs og jord... Kan man da lige klare lidt leg med ynglings pivedyret en 5-10 min.
Tid til lidt adspredelse, vi går en laaang tur inden der skal lave aftensmad...
Og selvom jeg godt ved at det er forbudt at være i køkkenet når der laves mad, kan jeg godt snige mig der ind og lægge mit 35 kg store korpus lige bag ved kokken, så denne står på røv og albuer, taber bøffen... Jaaahhh.... Flyvende mad...!
Nu er mor MEGET SUR så jeg gemmer sig ude på badeværelset... Her har jeg så helt uden at mor ser efter, massere af tid til at tømme tøjkurven, med rent vasketøj... Og så bliver det en dejlig seng at putte i, ind til far kommer hjem...
Fat i et par trusser (de dyre med blonder) og ud og byde far velkommen, Han er altid så glad for at se mig. så jeg smider trusserne i den eneste vandpyt og kaster mig over ham og er bare så glad... inde i huset står mor og laver mad, mens hun skumler og brummer noget om, hvad fanden skal vi så spise... Bounty du får ikke noget aftensmad...
Far kommer ind og spørger hvorfor mor er så sur, hun vender sig om for at forklare, får øje på trusserene i fars hånd, og bliver MEGET rød i hoved... Fare ud på badeværelset og råber BOUNTY FOR HELVEDE HUND NU ER DET ALTSÅ SLUT, JEG GIDER IKKE DET HER LORT MERE...! Jeg skynder mig ud til hende med mit mest ynkelige udtryk i ansigtet, og sætter mig helt op ad hende for at støtte hende, (hun har åbent bart haft en dårlig dag)... Hun kigger surt på mig et øje blik. og siger så, når skatter du skal ikke være ked af det kom så får du aftensmad... Yes... Maaad... Kl. 21.30 ud af døren ned af vejen hilse på Kashmier - knurre ad Gilbert - pisse på naboens roser og... Bounty kom så her... Jeg høre dig ikke, jeg høre dig ikke, jeg høre dig ikke... Bounty så det her... Ok jeg høre dig...! Pis...! på med hunde snoren... jeg lunter trist afsted ved siden af, kigger op på mor en gang i mellem, i håb om at mildne hende lidt så jeg kan få snoren af igen... Jaahhh.... Frihed... Hvad er det? En kat? Ja det er en kat... Efter den, juhuuu... BOUNTY KOM SÅ HER DIN MØG HUND... Mor råber igen... Jeg ved at hvis jeg ikke kommer med det samme så er det på med snoren igen... så jeg stormer tilbage og skynder mig at sidde på plads, med et MEGET glad udtryk i ansigtet... Nu er jeg ved at være lidt træt, så jeg går pænt resten af turen... Hjemme igen puuuha det har været en hår dag. og jeg skal jo være frisk til i morgen, så jeg finder min ynglings bamse og putter med den ind til kl 23. så lusker jeg stille og roligt ind i seng... Zzzzz..
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.397
dec 2005
Følger: 35 Følgere: 37 Hunde: 9 Emner: 29 Svar: 927
feb 2009
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 102 Svar: 1.729
Øjj det lyder som en rigtig dejlig dag du har haft. Gid vi havde nogle der stod med guffer langs vores "rute". Vi har kun heste og marker
Du skal ikke blive ked når din mor snerrer, det gør vores også nogle gange - men de bliver gode igen hurtigt:-) og i mellemtiden har vi jo hinanden, så det kunne være du skulle be din mor og far om en lillebror..... Så har du også en at skylde balladen på. hihi
Håber du får mange flere dejlige dage som den igår. lige nu er du vel ved at stå op. Vi har været oppe siden kl. 5. Vi er A-hunde
Snude-puf fra Pepsi & Lukka
Min dag sammen med Mor: