677 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Alene hjemme første gang. Alene hjemme første gang.

Min kæreste og jeg får om 5½ uge vores første hund sammen (hun er vokset op med hunde, jeg har aldrig haft hund) Vi har været ovre ved ejeren og se ham og han er glad, livlig og kærlig og vil gerne lege - i det omfang en hvalp på 5½ uge orker det. Vi glæder os begge meget til at få ham hjem men grundet vores ferie situation, vil vi ikke kunne være sammen med ham i mere end en god uge inden vi skal begynde på arbejde igen. Det store spørgsmål er så: Hvordan vil han kunne klare at være alene hjemme når han kun har været hos os i en uge? Jeg arbejder heldigvis meget tæt på hjemmet, så jeg vil hver dag køre hjem i frokostpausen og se til ham og give ham lidt mad og lukke ham ud i haven så han kan få lidt luft. Legetøj er der masser af, og vi vil lade en radio spille så der ikke er helt stille.
Nogen der har erfaringer i den retning og kan give lidt råd?
Det er en blandingshund hvor faren er samojedespids og moren er en blanding mellem en labrador og dansk/svensk gårdhund. Hun har ifølge ejeren været alene i 12 timer en enkelt gang uden problemer.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alene hjemme første gang.
  • #1   20. jul 2010 I skal starte træningen fra første dag af.
    Hver gang i går ind i et andet rum, så luk døren efter jer, når i går ud med skraldet, så gå begge to ud, og luk døren.
    Så den hele tiden ser at i hurtigt kommer tilbage, selvom i lukker døren efter jer.

Så øg tiden. så i er væk 5 min, 7 min, 10 min osv. mange gange i løbet af dagen.
    Når i ikke har længere tid, så gør det meget!
    Ikke noget med at komme ind og geare hvalpenb op, og sige nååår hvor er du dyyyygtiiiig.. Nej, bare ind og sig hej, og så lad som ingenting. Det samme når i går.
    Giv den evt noget der dufter af jer, og så bare farvel! og ud.
    I kan give den et ben/et stykke legetøj eller lign, som den KUN må få når i går. Det gjorde vi. Og det var rigtig godt. Hver gang vi tog tøj på, sad chester bare og ventede på det stykke legetøj med guffer i. Og når vi kom hjem, tog vi det igen.
    På den måde var det fedt at mor og far gik.

Hvis den hyler el. lign. når i når til ti min. så må i gå tilbage til min, og så stille og roligt frem igen.

træning, træning og atter træning smiley

Tillykke med den lille,

• #2   20. jul 2010 At hun har været alene hos opdrætter siger ik så meget - der har han mor og søskende (hvis der er nogen) og er altså ikke alene.

Et nyt sted, nye mennesker og alt det, gør jo at hun vil føle sig meget mindre tryg.
    I skal i hvert fald træne det fra dag 1.
    Gå fra hende i små portioner i starten og øg tiden stille.
    Kan i få hende op til en weekend - så i har fredag til søndag ugen efter. så har i da 2 dage ekstra.

• #3   20. jul 2010 Jeg har netop haft 2 uger med vores (ville gerne ha taget en uge mere)
    og så flexer jeg arbejdstiden nu, så hun ikke er alene mere end hun kan klare.

• #4   20. jul 2010 Det er meget individuelt hvor lang tid en hund behøver for at træne alene hjemme. Da jeg fik hvalp for et par måneder siden havde jeg kun 4 fridage. Fra da af var han alene hjemme 4 timer daglig og i dag er han alene 8 timer. Start alene hjemme træningen fra første dag. I behøver ikke nødvendigvis at forlade hunden første dag, men lær den fra starten at den sagtens kan ligge i et andet rum med legetøj eller tyggeben.

• #5   20. jul 2010 Jeg fornemmede med vores, at det kritiske tidspunkt mere var, når vi gik end den tid, hun så var alene. De dage, hvor vi skulle være væk længere end jeg brød mig om, fik jeg nogen til at komme og blive hos hende til vi kom hjem i stedet for at kigge forbi og lufte, da jeg syntes det var mere synd, hvis hun skulle forlades flere gange efter hinanden.

Men det kan jo være, jeres hund er anderledes, det fornemmer i bedst selv, når i lærer den at kende, tror jeg

• #6   20. jul 2010 Der var lige samme spørgsmål i går. Der er mange gode svar her....

http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=411070

• #7   20. jul 2010 Først vil jeg sige at det er vigtigt i bruger den uge i har, på at træne alene hjemme med ham. Det kan ikke sammenlignes med at den har været alene hos opdrætteren - der har den jo mor og søskende smiley

Start med kun at gå fra ham i 10-15 min og så kom hjem igen - når i kun har en uge, kan i jo godt gøre det et par gange om dagen og så gradist øge.

Det er jo ikke sikkert han kan holde sig en hel dag endnu, deres blærere er jo ikke så udviklede når de er helt små! Umiddelbart ville jeg ikke give ham noget at spise i frokostpausen, da der går lidt tid før han skal på toilettet og så ikke ville kunne komme ud. Jeg ville hellere give morgen og aften, hvor i har bedre tid til luftning. Og så ikke få meget leg i frokost pausen heller, så han er helt frisk og overgearet når du kører igen. Måske helst bare lidt kælen og nusning og en gå tur.

Når i træner alene-hjemme er det vigtigt ikke at "pusle" for meget om ham, så ikke sige, nåhhrr kan du nu ha det godt og vi ses snart og søde lille vovse smiley Bare sæt han i hans kurv, giv han f.eks en godbid og så sig hej hej og så ud af døren. Og det samme når i kommer tilbage - ikke noget med dyyyygtiig vovse, sikke flot du har været alene og nu er mor & far her - hurrahurra smiley Bare kom hjem, hæng jeres overtøj, af med skoene, klø ham bag øret og sig hej hej og så er det det-

Så forbinder ham ikke det at være alene med noget særligt - han reagerer meget på jeres stemmelege osv så bare helt alm tale, Det med radioen er en god idé.

Nå det blev lidt langt - men det er i hvert fald mine erfaringer og de har da virket herhjemme smiley

• #8   20. jul 2010 Ok...det var ik lige helt det samme spørgsmål.

• #9   20. jul 2010 Jeg er udmærket klar over at en uge (+weekend) ikke er alverden, men det står desværre ikke til at ændre, så der er jo ikke andet for end at vi skal igang med trænignen fra dag ét. Min svigerfar går hjemme, så han vil nok også hellere end gerne kigge til den med jævne mellemrum skulle dette blive nødvendigt.

• #10   20. jul 2010 altså... man kan jo lidt sige det sådan, at i får kun en chance til at lærer den det...
    og hvis i går for hurtigt frem og hunden bliver bange/nervøs, så har i en hund der vil have problemer med at være alene hjemme resten af dens liv... som højst sandsynligt vil ødelægge ting omkring sig....

selv brugte vi 3 uger, plus at vi startede meget langsomt op med korte dage......
    det har gjort vi har en hund som aldrig har ødelagt noget... men blot sover når han er alene

• #11   20. jul 2010 Det skal lige indskydes at de sidste 3 uger han er hos opdrætteren er hans søskende bvlevet hentet, så der har han kun moderen. Ved ikek om det har noget at sige.

• #12   20. jul 2010 Men det er jo forskelligt fra hund til hund. Vores venner havde kun 8 dage og deres hund har det også fint med at være alene. Men hvis uheldet er ude og i ikke føler den magter det efter en uge, er en plan B måske meegt god at have.
    Jeg havde også kun 1 uge med pepsi, men så måtte jeg spørge om jeg ikke måtte have ham med på arbejde - og det er der ellers slet ikke politik for her - men jeg sik lov og det købte os lige 10 dage mere, til aften træning og en weekend og det var nok.

• #13   20. jul 2010 Jesper: jeg tror ikke det har særlig meget at sige. han vil være tryg i de omgivelser, det er det eneste sted han har kendt og hans mor er der. Hos jer er der HELT fremmed. Har i eventuelt bare et eller to rum han kan være i når han er alene - et helt hus/lejlighed han godt virke overvælende...

• #14   20. jul 2010 Vi har haft super god erfaring med at træne vores hund i at være alene hjemme..
    Altså lade den være alene foreksempel et kvarter første gang hvor i bare går en tur eller noget udend den og derefter kan man sætte 5-10 minutter på for hver anden gang..
    Det var sådan vi gjorde og det havde vi succes med..
    Vi trænede hende i lidt over to uger inden vi begge startede på arbejde igen.. Nogle hunde tager længere tid andre kortere..
    Afhæning f hundens temperament og alder

• #15   20. jul 2010 Planen er at han skal være i gangen og køkkenet når han er alene. Vi har trægulv over det hele, så uheld kan nemt fjernes. Han får en god gang motion om morgenen inden vi tager hjemmefra. Min kæreste arbejder således at hun enten møder kl 0830 til 1600 eller 0800 til 1500. Så vi er jo end ikke i nærheden af 9 timer han skal være alene, og jeg vil jo saom sagt køre hjem og kigge til ham ved middagstid. Og er der brug for det, kan svigerfar hjælpe. Situationer er ikke optimal det ved vi, men vi må gøre hvad vi kan og håbe at det går bare nogenlunde smertefrit.

• #16   20. jul 2010 I kan ikke gøre andet end at træne så meget som muligt og så benytte jer af svigerfar, hvis han ikke er klar. Så kan han måske komme enten inden i tager afsted og blive et par timer, eller kommer ved 13 tiden og blive til i kommer hjem. Det skal nok gå - bare klø på med træningen og husk ikke at ynk ham når han skal være alene, det er det vigtigste....
    Held & Lykke med ham.

• #17   20. jul 2010 Og tak for alle rådene, både dem for og imod mængden af tid. Og skulle det gå helt galt, så tror jeg ikek at mine kolleger vil have noget imod en lille kontorhund.

• #18   20. jul 2010 du skriver i vil hente ham når han er 11 uger... hvorfor henter i ham ikke før så i har bedre tid hjemme med ham?

• #19   20. jul 2010 Camilla: Fordi vi ikke har ferie. Vi har desværre ikke andre muligheder. Grundet forskellige årsager, så har vi kun mulighed en desværre ret kort ferie. På baggrund af dette var opdrætteren glad for at han kunne få lidt mere tid hos moderen hvor de også ville træne den i at være alene. Naturligvis er vores hjem (hvor trygt det end måtte være) ikke at sammenligne med der hvor den kommer fra. Men vi håber at den kan nå at blive vænnet, bare lidt, til at være alene, så omvæltningen ikke bliver for voldsom.

Kommentér på:
Alene hjemme første gang.

Annonce