{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.785 visninger | Oprettet:

Alene hjemme {{forumTopicSubject}}

Kære HG'ere
Jeg havde en tråd om alene her tidligere og var egentligt i den tro at alt gik godt ( https://www.hundegalleri.dk/forum/generel-diskussion/769810-alene_hjemme_hjaelp?t=1523440864&unread=1#lastViewed)

I dag da hun skulle være alene hjemme i 2 timer havde jeg hende så på facetime. Hun lå og sov de første 45 minutter. Herefter vågnede hun op, gik lidt rundt i ca. 5 minutter. Hvorefter hun begyndte at pive...
Det fortsatte hun med. Da hun så endelig havde et ophold skyndte jeg mig op..
Hvad skal jeg gøre?? Jeg er simpelthen så ked af det, føler mig magtesløs og bare så ærgerlig.. Skal jeg starte helt forfra med alene hjemme eller hvordan? Hvis hun sover kan hun jo sagtens være alene hjemme i to timer, men problemet opstår når/de gange, hvor hun vågner op - så piver hun..

Håber på nogle gode svar - jeg er ret ulykkelig og føler virkelig at det her er en hård og sur kamp..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alene hjemme
  • #2   11. apr 2018 Bodil: hun er 4 mdr. Hun piver, men højt nok til at jeg kan høre det ved døren til opgangen (vi bor på 1. sal).. Tak fordi du giver dig tid til at svare!

• #3   11. apr 2018 Hvad laver du med hende inden du skal afsted? smiley

Er det første gang du filmer hende? Tænker umiddelbart du er gået for hurtigt frem, hvis du ved hun sover i 45 min og så vågner og piver, så skal du være tilbage inden hun gør det og så langsomt bygge videre derfra smiley

Kan godt forstå du er frustreret, men fat mod, det skal nok lykkes smiley

• #4   11. apr 2018 Crazy doglady:
    Vi stod op kl 6
    Gik en lille tur på ca. 1 km
    Fik mad
    Trænede sit, dæk og plads i ca 5 minutter
    Ingen kontakt fra ca. 7.40
    Gik fra hende kl 8 (her lå hun og sov - kiggede op da jeg fik og sagde "hej hej")

Jeg har filmet hende flere gange før. Nogle gange sover hun i halvanden time og så har det passet med at jeg alligevel er kommet hjem, og så har der ikke været noget problem.
    Jeg føler, at problemet er at hun bliver frustret når hun er alene (og ikke sover) og hun ikke ved hvad hun skal give sig til - hun falder ligesom ikke til ro af sig selv igen.

• #5   11. apr 2018 Jeg synes bare vi er gået VIRKELIG lamgsomt frem. Du kan se det af det billede jeg lige har vedhæftet. Og før vi kom op på fem minutter, gjorde vi det kun i sekunder, så minutter osv.

profilbillede
  • #7   11. apr 2018 Linda: nej det har jeg faktisk ikke. Jeg tænker at det er lidt en “stakket” frist og at hun lige så snart hun er færdig vil reagere på samme måde (det holder jo ikke i så lang tid) eller er det mig der tænker forkert? smiley

• #10   11. apr 2018 Ja det er da værd at prøve smiley

• #12   11. apr 2018 Bodil: vil du så kige kongen når jeg går eller skal jeg lade den ligge et sted, hvor hun først opdager den, når hun begynder at gå rundt? Hun plejer jo nemlig at sove det første stykke tid og det vil jeg jo egentligt gerne udnytte, så hvis jeg giver hende en kong lige når jeg går, sover hun jo ikke der smiley

• #16   11. apr 2018 Hun sover heller ikke når jeg går, men hun har småsovet/slumret og når jeg så rejser mig og åbner døren plejer hun at kigge op og jeg siger hej hej smiley
    Okay så prøver jeg det smiley

• #18   11. apr 2018 Er hun alene nogle gange når i er hjemme? Fx lukket dør når du er i bad/på toilette, lukket dør til soveværelse osv? Det hjalp på vores alene hjemme træning, at han ikke var uvant med at være alene i et rum, selvom vi var hjemme, og det jo kun var kortvarigt.

• #19   11. apr 2018 Det er nogle rigtig gode forslag - tusind tak for dem.
    Min plan er:
    - aktivere mere om morgen (udendørsaktiviteter, søg osv)
    - starte lidt forfra med alene hjemme træning, hvor hun får en kong med vådfodder inden jeg går. Jeg vil så starte med 15 minutter i morgen (det ved jeg at hun kan) og så øge med 5 minutter af gangen derfra.

Lyder det fint i jeres øre?
    Jeg ved godt at jeg ikke skal gå i panik, men man bliver efterhånden lidt presset, når man også har skole, som man skal i.

• #20   11. apr 2018 Der er kommet super mange gode råd til dig. Jeg vil bare lige sige, at det altså ikke er unormalt at en hund kan få et "tilbagefald" når hunden begynder at modnes efter den aller første hvalpetid. Derfor er det ikke sikkert at det bliver svært at genetablere den gode rytme, din hund skal måske bare lige hjælpes lidt tilbage på sporet.

Fat mod smiley

• #22   11. apr 2018 Hvor er det bare dejligt med alle jeres gode råd - jeg er blevet mere optimistisk. Vi har netop været i petworld og købe en kong til vådfoder og en snufflemat. Og så er vi ved at lægge vores hoved i blød med steder hvor hun kan gå fri og få lov til st løbe lidt rundt engang i mellem. Vi har desværre ingen have smiley

• #23   11. apr 2018 Vi brugte og bruger en sporline på 15 m - så kan Ziva søge efter mad mens jeg nyder kaffen på en bænk, og også brugt til indkaldstræning.

Vi har stor glæde af madbolde (gummi ikke plastik!) Hvor der er hul i så Ziva skal trille dem ud. De findes i mange størrelser og niveauer.

Ziva havde en fase med at små pive når hun vågnede. Søgte lidt rundt og gav op og lagde sig til at gnave lidt i legetøj / bold / kødben og lagde sig så bare til at sove igen. Hun gør det også ind i mellem når jeg ser film og har "glemt" at give ok til at springe op i sofaen. Hun har bestemt forskel på ulykkelig piv og jeg keder mig/vil gerne have din mad piv.

• #24   12. apr 2018 Endnu engang tak for jeres hjælp - man kan altid regne med jer HG'ere smiley
    Jeg vil bare lige sige at i dag har set sådan her ud:
    - Stod op kl 5
    - var ude i halvanden time - tog over til et stort græsareal hvor hun fik lov til at gå løs og snuse rundt
    - Vi gik op og lavede morgenmad og mens vi spiste fik hun tørkost i snufflemat.
    - "ignorede" hende mens vi drak det sidste af vores kaffe og gjorde os færdig
    - Gav hende kong med vådfoder og så fik jeg

Hun var alene i 15 minutter og hun havde gang i sin kong hele den tid, og var stadig ikke færdig da jeg kom op. Det gik altså rigtig godt synes jeg.

Vi har desuden sat et babygitter op ud til køkkenet (hun har været alene i køkken og gang), således at vi kan træne at hun ikke skal falde i søvn på vores fødder. Så nu ligger hun ude i sin kurv i køkkenet og jeg sidder lige på den anden side at gitret i gangen.

• #26   12. apr 2018 Jeg har samme oplevelse som Stine.
    Hvis jeg er hjemme, så nægter Lanka at være adskilt fra mig, og hun kan gå igennem en hvilken som helst afspærring. Sådan har det været, fra hun var lille, og er det stadig nu, hvor hun er 15 år.
    Hun har dog aldrig haft alene-hjemme-problemer smiley

• #27   12. apr 2018 Tak for jeres inputs med børnegitter. Jeg vil lige genoverveje det, da hun ikke har været meget for at være på den anden side af børnegittret - jeg har gentagne gange løftet hende tilbage i hendes kurv i stedet for at stå og kigge på mig..

• mette b
    mette b Tilmeldt:
    feb 2010

Følger: 3 Emner: 36 Svar: 134
    #28   12. apr 2018 Lige et indspark ift børnegitter. Det kan altså være ret praktisk at hun kan det uden at blive ked af det. Vores den gamle kunne ikke og det var ret upraktisk nogle gange.

Den nye har vi bevidst trænet i det. Altså at han ligger i bryggers bag gitter med et ben mens vi foretaget os noget et andet sted i huset. Det er praktisk når der skal vaskes gulv, kommer gæster som man ikke lige orker at opdrage på eller hunden er møgbeskidt.

• #31   13. apr 2018 Så har hun været alene hjemme i dag og begyndte at pive IGEN! Jeg ventede selvfølgelig med at gå ind til hun stoppede. Jeg har dog lidt en mistanke om at hun ikke decideret piver fordi hun er bange, men mere frusteret og "ked" af at vi ikke er hjemme, for det er jo immervæk det hyggeligste. For når jeg går ud af døren igen efterfølgende er hun overhovedet ikke ked af det.

• #32   13. apr 2018 Jeg går egentligt virkelig ind for at tilvænne det langsomt og på en god måde, men jeg må indrømme er jeg er ved at være en anelse frustreret.

• #34   13. apr 2018 Tak Bodil! Vi fortsætter smiley

Kommentér på:
Alene hjemme

Annonce