Alene hjemme {{forumTopicSubject}}
Kære HG'ere
Jeg havde en tråd om alene her tidligere og var egentligt i den tro at alt gik godt ( https://www.hundegalleri.dk/forum/generel-diskussion/769810-alene_hjemme_hjaelp?t=1523440864&unread=1#lastViewed)
I dag da hun skulle være alene hjemme i 2 timer havde jeg hende så på facetime. Hun lå og sov de første 45 minutter. Herefter vågnede hun op, gik lidt rundt i ca. 5 minutter. Hvorefter hun begyndte at pive...
Det fortsatte hun med. Da hun så endelig havde et ophold skyndte jeg mig op..
Hvad skal jeg gøre?? Jeg er simpelthen så ked af det, føler mig magtesløs og bare så ærgerlig.. Skal jeg starte helt forfra med alene hjemme eller hvordan? Hvis hun sover kan hun jo sagtens være alene hjemme i to timer, men problemet opstår når/de gange, hvor hun vågner op - så piver hun..
Håber på nogle gode svar - jeg er ret ulykkelig og føler virkelig at det her er en hård og sur kamp..
jun 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 225
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 1232 Hunde: 6 Emner: 91 Svar: 2.832
Er det første gang du filmer hende? Tænker umiddelbart du er gået for hurtigt frem, hvis du ved hun sover i 45 min og så vågner og piver, så skal du være tilbage inden hun gør det og så langsomt bygge videre derfra
Kan godt forstå du er frustreret, men fat mod, det skal nok lykkes
jun 2010
Vi stod op kl 6
Gik en lille tur på ca. 1 km
Fik mad
Trænede sit, dæk og plads i ca 5 minutter
Ingen kontakt fra ca. 7.40
Gik fra hende kl 8 (her lå hun og sov - kiggede op da jeg fik og sagde "hej hej")
Jeg har filmet hende flere gange før. Nogle gange sover hun i halvanden time og så har det passet med at jeg alligevel er kommet hjem, og så har der ikke været noget problem.
Jeg føler, at problemet er at hun bliver frustret når hun er alene (og ikke sover) og hun ikke ved hvad hun skal give sig til - hun falder ligesom ikke til ro af sig selv igen.
jun 2010
jun 2010
jun 2010
jun 2010
jun 2010
Okay så prøver jeg det
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 5 Emner: 7 Svar: 197
jun 2010
Min plan er:
- aktivere mere om morgen (udendørsaktiviteter, søg osv)
- starte lidt forfra med alene hjemme træning, hvor hun får en kong med vådfodder inden jeg går. Jeg vil så starte med 15 minutter i morgen (det ved jeg at hun kan) og så øge med 5 minutter af gangen derfra.
Lyder det fint i jeres øre?
Jeg ved godt at jeg ikke skal gå i panik, men man bliver efterhånden lidt presset, når man også har skole, som man skal i.
feb 2014
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 1.208
Fat mod
jun 2010
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.017
Vi har stor glæde af madbolde (gummi ikke plastik!) Hvor der er hul i så Ziva skal trille dem ud. De findes i mange størrelser og niveauer.
Ziva havde en fase med at små pive når hun vågnede. Søgte lidt rundt og gav op og lagde sig til at gnave lidt i legetøj / bold / kødben og lagde sig så bare til at sove igen. Hun gør det også ind i mellem når jeg ser film og har "glemt" at give ok til at springe op i sofaen. Hun har bestemt forskel på ulykkelig piv og jeg keder mig/vil gerne have din mad piv.
jun 2010
Jeg vil bare lige sige at i dag har set sådan her ud:
- Stod op kl 5
- var ude i halvanden time - tog over til et stort græsareal hvor hun fik lov til at gå løs og snuse rundt
- Vi gik op og lavede morgenmad og mens vi spiste fik hun tørkost i snufflemat.
- "ignorede" hende mens vi drak det sidste af vores kaffe og gjorde os færdig
- Gav hende kong med vådfoder og så fik jeg
Hun var alene i 15 minutter og hun havde gang i sin kong hele den tid, og var stadig ikke færdig da jeg kom op. Det gik altså rigtig godt synes jeg.
Vi har desuden sat et babygitter op ud til køkkenet (hun har været alene i køkken og gang), således at vi kan træne at hun ikke skal falde i søvn på vores fødder. Så nu ligger hun ude i sin kurv i køkkenet og jeg sidder lige på den anden side at gitret i gangen.
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 512 Svar: 12.524
Hvis jeg er hjemme, så nægter Lanka at være adskilt fra mig, og hun kan gå igennem en hvilken som helst afspærring. Sådan har det været, fra hun var lille, og er det stadig nu, hvor hun er 15 år.
Hun har dog aldrig haft alene-hjemme-problemer
jun 2010
feb 2010
Følger: 3 Emner: 36 Svar: 134
Den nye har vi bevidst trænet i det. Altså at han ligger i bryggers bag gitter med et ben mens vi foretaget os noget et andet sted i huset. Det er praktisk når der skal vaskes gulv, kommer gæster som man ikke lige orker at opdrage på eller hunden er møgbeskidt.
jun 2010
jun 2010
jun 2010
Alene hjemme