Alene hjemme {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg ved denne tråd er skabt mange gange, men alle er forskellige.
Nelson er nu 6 mdr gammel, og vi forsøger at lære ham at være alene hjemme. Ikke fordi det er nødvendigt, da jeg pga corona læser online, men tænker det er godt at starte så tidligt som muligt.
Første gang gik jeg ind og ud af døren
Anden gang to minutter
Så 5 min, 10 min, et kvarter
Da jeg skulle til lægen en dag, vidste jeg, at Nelson skulle være alene i hvert fald 20 min. Eftersom jeg ikke ved, hvad han har foretaget sig imens jeg var borte de andre gange, satte jeg min bærbar til at filme ham mens jeg var væk.
Han peb i al den tid jeg var væk.
Det var hjerteskærende for mig, og utroligt stressende for mig at efterlade ham.
Når nedlukningen engang ophører, vil han være nødsaget til at være alene i 5 timer om dagen, og jeg vil gøre alt for at han trives i eget selskab.
Jeg er åben for kritik men indtil videre har jeg gjort således:
Jeg lukker ham ind i vores køkken (det er stort), hvor han har adgang til mad og vand
Jeg lægger en af mine trøjer, hans seng og tæppe samt legetøj på gulvet, og giver ham noget godt at tygge på inden jeg går.
I min optagelse af ham stod han op ad køkkendøren i al den tid jeg var væk, og afveg ikke fra den en eneste gang.
Har i nogle gode forslag og råd til, hvordan jeg kan træne ham i at være alene hjemme?
Mvh Jasmin
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.772
Han skal efterlades der hvor han er tryg og har lyst til at være.
Hvad er jeres rutine forud for alenetid?
Jeg oplevede at mine hunde fandt ro i rutinen, dengang vi kun havde 1-2 hunde og alenetid var noget særligt.
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 54 Hunde: 5 Emner: 33 Svar: 2.287
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 6.053
feb 2021
Følger: 9 Emner: 2 Svar: 5
Tak for alle jeres gode råd!
Jeg vil forsøge med stuen fremover
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 6.053
feb 2021
Følger: 9 Emner: 2 Svar: 5