spidshunde race info? spidshunde race info?
Hej hg.
Da familien og jeg gerne vil anskaffe os hund igen, og vi alle er meget fascinerede af spidshunde racer. Vil jeg høre om nogen herinde fra kender nogle links til GODE sider, hvor vi kan læse og sætte os ind i de forskellige racer(Feks. Alaskan malamute, Sibirian husky, Samojede, Finsk lapphund - Og andre lign. racer).
- Grunden til jeg spørger her og ikke bare googler, er fordi jeg ønsker viden fra nogen som virkeligt ved noget om racen, og som selv har haft den i hånde!
Desuden ville jeg høre om i kender nogle kennel der opdrætter nogle af disse racer eller udstillinger hvor racerne vises frem i østjylland området.. Så vi kan komme ud og opleve hundene, og snakke med nogle erfarende mennesker, inden vi tager vores beslutning (-:
Mvh Signe.
feb 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 11 Svar: 105
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 418 Svar: 31.398
ENkelte spidshunde har deres egen specialklub. Det gælder f.eks. for min race: www.islandshunden.dk
Opdrættere har osse ofte info om deres race på deres hjemmesider.
Og hvis du søger under grupper herinde, er der en gruppe med beskrivelse af en del racer (det er beskrivelser lavet af ejerne af racerne, så det er måske den slags du søger)
sep 2005
Følger: 33 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 63 Svar: 2.227
Jeg selv er opdrætter af racen Norsk Buhund og har haft racen i 18 år, derudover er jeg Racerepræsentant for racen.
Skulle du have lyst til at møde denne race er du til enhver tid velkommen til at komme på et uforpligtende besøg. Vi har 3 voksne på hhv. 13, 10½ og 5 år og en lille ny hvalp på 10 uger
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 418 Svar: 31.398
Nogen af spidshundene kan du sikkert slette fra "ønskelisten" alene ved at læse om dem.
feb 2008
Følger: 2 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 11
michelle - det er jo netop derfor jeg gerne vil kunne læse lidt om de forskellige racer først, så jeg kan få pillet dem fra hvis behov ikke passer vores familie!
okt 2006
Følger: 53 Følgere: 55 Hunde: 7 Emner: 35 Svar: 194
okt 2006
Følger: 53 Følgere: 55 Hunde: 7 Emner: 35 Svar: 194
nov 2008
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 126 Svar: 1.726
- endnu en HERLIG spidshund XD
spidshunde race info?