{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.343 visninger | Oprettet:

Hvorfor???!!!! {{forumTopicSubject}}

Nu er den nye lov jo sådan, at der er 13 forbudte racer, og derfor må man heller ikk længere oprette disse racer herinde.
Ser så for lidt siden, at en hund på den forbudte liste afventer optagelse. Jeg afviser og begrunder, at hundene på den forbudte liste ikke længere må oprettes herinde. Hunden er slettet nu, men nåede lige at se, der var en anden bruger som så skrev en mega grim kommentar, og bare svinede mig til.
Jeg har jo ikk lavet reglerne herinde, og når nu reglerne er sådan, så må man jo bare respektere det.
Brugeren der svinede mig til var i øvrigt 27. Synes godt nok det er barnligt, at sidde og svine en anden til, når jeg jo bare følger reglerne???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor???!!!!
  • #1   12. jul 2010 Og det var ikk for at få medlidenhed eller noget. Blev bare så gal over den kommentar, så måtte bare ud med det og hører hva i andre synes?

• #2   12. jul 2010 sys bare i det hele taget at det er super mærkeligt man overhovedet kan forsøge og oprette en af disse "forbudte" hunde

• #3   12. jul 2010 Fritte mor:
    Enig!!! Hvis der nu er nogle der opretter en ny bruger og skal oprette en hund, står der så ikk også man ikk må oprette de hunde mere?

• #4   12. jul 2010 Hæhæ - Jeg så godt den kommentar du fik kastet i hovedet Henriette! :')
    Fuldstændig overihlet og åndssvagt - For reglerne er jo nu engang at de ikke må oprettes. Så forstår slet ikke hvorfor du fik kastet dén kommentar i hovedet..
    Men den nye lov er ikke ret sjov for mange, og tror bare deres frustrationer skal gå ud over én eller anden..
    Det er jo ikke fordi du ikke kan lide hunden, du overholder jo bare reglerne..

• #5   12. jul 2010 Jeg syntes det er for dårligt at folk stadig kan oprette deres hund ..

Det er latterligt at folk måske bruger 60 kr på og oprette sig herinde - for at bagefter finde ud af at de ikke kan bruge selve galleri delen fordi deres hund nu er forbudt herinde ..

Det er alt for dårligt af hjemmesiden.

• #6   12. jul 2010 Men altså.. Nu er der jo nogle som prøver at oprette deres ''ulovlige'' hunde som andre racer. Og dét synes jeg altså er mærkeligt? :S
    - Der er én som lige har forsøgt at oprette en hund som Olde english bulldogge, som bestemt ikke lignede en Olde english bulldogge - Den er også blevet afvist og slettet 2 gange nu? Forstår det ikke..

• #7   12. jul 2010 Laura AHH man kan jo læse reglerne først.. men en regl burde være at hunde født i 2010 ikke kunne oprettes.. altså selvf kun af disse racer

• #8   12. jul 2010 Ann- Sophie:
    Nej, ved godt den ikk er sjov for mange, men synes godt nok den kommentar var lige grov nok.

Laura:
    Hvordan skal den kommentar forståes? smiley

• #9   12. jul 2010 Anne - Nej det er ikke den samme : )

• #10   12. jul 2010 Fritte mor

Der er mange der ikke læser en del af reglen overhovedet - deres egen fejl ja .. Men derfor burde ast osv jo slet ikke være muligt og oprette

Henriette

Bare et lille vredes udbrud smiley hehe .. Men tilbage til din pointe (som jeg lige fik hastet mig henover hehe) syntes jeg tit man få kastet et eller andet i hovedet hvis man gør folk opmærksomme på ting , men tror nu desværre sådan det skal være .. :-S
    Men jeg fatter ikke at folk direkte sviner andre til :-S

• #11   12. jul 2010 Laura:
    Ja sådan er det nok, men bare træls nogle folk ikk er mere voksne.
    Men må nu give Frittes mor ret i, at folk kan læse reglerne inden de opretter en hund

• #12   12. jul 2010 Rikke - Er det dig der førsøger at oprette en rød/hvid hund, som Olde english bulldogge?
    For den ligner ikke umiddelbart en Olde english bulldogge synes jeg - Kender ikke selv meget til racen, men synes bestemt ikke den ligner.. Så det er nok derfor den hele tiden bliver slettet (tror det er HA'erene som sletter den, for den er hurtigt væk hver gang)
    Er du helt sikker på racen? : )

• #13   12. jul 2010 tja jeg syntes der er underligt at man ikke må oprette de 13 racer - de er jo ikke uddøde, døde eller noget , de er stadig familiehunde som man har lyst til at vise frem !

• #14   12. jul 2010 Baby dog diesel - Dét kan du have ret i!

• #16   12. jul 2010 Rikke - Okay.. Synes bare hun ser alt for fast ud til at være en Olde english bulldogge (især hendes hovede er jo helt fast i kødet), men som sagt har jeg ikke meget forstand på racen. : )
    Hun er ihvertfald fin at se på, og ja det er da ærgeligt at blive afvist hele tiden. Er det ikke 3 gange du er blevet afvist?
    Tror du må snakke med HA'erne og få dem til at ''godkende'' det.. Ved ikke hvad man gør, det er jo ord imod ord på sin vis? : /

• #17   12. jul 2010 Rikke S:
    Forstår godt din frustration. Det var ikk meningen jeg ville gå imod dig. Grunden til jeg oprettede denne tråd, var fordi jeg var gal over en svinsk kommentar jeg havde fået, blot fordi jeg følger reglerne. Men er glad for du er voksen nok til at skrive på en pæn måde smiley

• #18   12. jul 2010 Hvordan får man en rigtig fin stamtavle på en ikke FCI anderkendt race?

• #19   12. jul 2010 Oldier kan se meget forskellige ud. Min søster har to af slagsen og ALLE vi møder spørg hvad de hver i sær er for nogle, og når vi svare at de begge er oldier, spære folk øjne op. Det er som Rikke skriver, flere linjer der er avlet ind i racen og som opdrætteren søster købte hundene af, sagde, det er en blandingshund med fine papire ;o)

• #20   12. jul 2010 Rikke - Så læg evt de billeder ind, sammen med dem du allerede havde lagt ind.. Det er jo den eneste måde du kan forsøge at bevise hendes race.. Men tja, der skal nok komme en del af disse ''problemer'' med MH racer.. : /

• #21   12. jul 2010 Rikke s, hvor har Luna stamtavle og hvem er hendes forældre? for hun går bestemt ikke ind under standarden for OEB'en.. Hun minder ufattelig meget mere om en AST, og nåede hurtig at læse hun vejede 19 kg., og var nogle og 40 cm høj.. Det giver ingen mening overhovedet, I'm sorry to say..

• #22   12. jul 2010 Jeg synes ikke at man skal svine andre til. Men samtidig forstår jeg også godt at folk kan blive vrede, også kan man jo selv vælge om man vil vende det døve øre til, eller svare igen.
    Men ja, man skal stadig prøve at bevare den gode tone. Selv om det er så let bare at skrive en masse grimt herinde på nettet, for der er ingen der kender hinanden. det er bare et enkelt tryk på knappen..

• #23   12. jul 2010 Lianna - Jeg ved ikke hvor høj Karla er (min søsters OEB), men hun vejer godt og vel 25 kg (og dr. dyr regner ikke med hun vokser mere), det samme med Bamse (min søsters anden OEB) han vejer lidt over 30 kg (og vokser stadig). Der kan være rigtig stor forskel på oldierne.

• #24   12. jul 2010 Michelle jeg ved godt der kan være forskel på OEB'erne, jeg siger heller ikke at Rikke's Luna ikke er en oeb, og jeg ved heller ikke hvor gammel Luna er.. Derfor jeg også spørger ind til hvor hun er stambogsført osv.. smiley

• #25   12. jul 2010 Det var også ment som en almindelig oplysning. Da du selv nævnte 19kg og noget med 40cm og det ikke hængte sammen, ville jeg bare gøre opmærksom på at muligheden foreligger :o). Der er mange der drager forhastet konklutioner når det gælder OEB'erne, og kan godt forstå ejerene føler frustration over dette (det sidst nævntet er ikke møntet ¨på dig, men en forklaring på hvorfor jeg syntes det er vigtigt at oplyse om forskelle forekommer hos OEB'erne) :o)

• #26   13. jul 2010 De må ikke oprettes mere, men "muligheden" er der endnu da fjernelsen af kategorierne vil betyde at alle i forvejen oprettede hunde af de racer også ryger, og det ville slet ikke være fair. Det er bare sådan man i tidernes morgen har kodet hjemmesiden, og det er der ikke rigtigt noget at gøre ved nu.

Til gengæld sætter alle brugere hak i at de har læst og accepteret brugerbetingelserne inden de opretter en profil. At mange er for dovne til at undersøge tingene først er ærgeligt men selvforskyldt, og det er noget folk virkeligt bør gøre, for de kan blive røvrendt noget så grusomt på internettet hvis ikke de passer på.

HG kunne i princippet begynde at udbyde et indholdstaksteret ugentligt nyhedsbrev via sms (til nye brugere), eller sælge brugernes oplysninger til tredjeparter, og folk ville ikke ane det før det var for sent. De ville hellere ikke kunne gøre ret meget ved det når de har sat hak i boksen. Det sker mange andre steder på internettet (<b>ikke her!</b>), så lær at passe på jer selv INDEN i trykker på send - det er vores ansvar som privatpersoner at passe på vores penge og oplysninger.

• #27   13. jul 2010 Man køber den i en anden forening. Der findes racer der endnu ikke er optaget i FCI, som har raceklubber, og så er der andre foreninger der ikke ønsker eller må have noget med FCI at gøre.. Det afhænger altså lidt af hvad det er for en race man ser på.

Designerracer kommer nok aldrig ind, og der kan det nok være ligemeget med en tavle, men sådan nogle som dansk vikingespids og boerboel har rent faktisk en chance for at blive optaget og arbejder målrettet imod det. Spørg raceklubben hvad deres filosofi er i forhold til FCI og du skal få svar.

• #28   13. jul 2010 Den omtalte hund som TS afviste skulle vel aldrig være en tæve ved navn Gaia??

• #29   13. jul 2010 Nåe oki smiley

Jeg ved nemlig at en af mine venner har forsøgt at oprette hans Mastino napoletano blanding herinde, og han var også blevet stemt ind men så var der en masse folk der havde skrevet på hundens profil at den var ulovlig og at de ikke troede på at det var den blanding som der stod, og *vupti* uden varsel blev han slettet fra HG, han fik ikke én eneste chance for at bevise at hans hund er lovlig..

Synes nole gange folk er lidt hurtige til at dømme andre hunde som værende ulovlige bare fordi de, i deres øjne, ligner en muskelhund..

• #30   13. jul 2010 Alexandra S: Den hund jeg snakker om, som var forsøgt oprettet, var en Amerikansk Bulldog

Kommentér på:
Hvorfor???!!!!

Annonce