640 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

hund og kat sammen.. hund og kat sammen..

Hejsa.

<jeg har en 3 årig hund, han har aldrig været tæt på en kat før... ( før idag)

Nu har jeg så en veninde der har fået killinger og der er den perfekte mis for mig opvokset med hund og helt tryg ved dem.

min er vandtil a være i centrum hele tiden..

Idag mødte han så missen på neutral grund. men sys han er ret ivrig og ret vild det lignede han bed efter den 2 gange..... men os slikkede den ku ikke helt finde ud af det?

tror i der noget håb for jeg kan få missen ? eller jeg bare burde lade være?

Katten er snart 5 uger nu.
Og lad mig endelig høre gode råd?

mvh Malou

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Elektriker 850 kr.
  • Haveloungesæt, fod er knækket 1.526 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hund og kat sammen..
  • #1   22. jun 2010 Eftersom killingen skal være 12 uger før den flytter hjemmefra, kan i jo prøve igen med hunden i snor.

• #2   22. jun 2010 den var i snor hele tiden .

• #4   23. jun 2010 Mine hunde går sammen med katte. Ozzy var 2, da vi fik kat... Han spillede lidt med musklerne, og ville jagte det stakkels katte bæst.. Puha de første dage var stride !! Men men men,en dag, katten sad på en stol, skubbet ind under bordet, Ozzy fik en af hans " hjerneblødninger", så pludselig som skudt ud af en kanon, springer denne lille killing ud og på hunden.. For den da hvor hunden fik et chok og lærte at : Misser har faktisk nåle i tæerne !!
    Siden denne episode har Ozzy og Albert været hjertevenner.. De sover, leger og kan spise sammen..
    Da vi fik Kenzo gentog historien sig næsten, men hurtig accepterede de hinanden..

• #5   23. jun 2010 Linda jaer det gør jeg os smiley

Bettina- din historie gav mig modet tilbage smiley det netop det jeg håber på a de blir perle venner smiley

no name det er en huskat smiley

• #6   23. jun 2010 Det ville sagtens kunne lade jeg gøre, tror ikke der bliver store problemer.
    Lad dem møde hinanden ofte, sid med killengen og lad hunden snuse slikke på den.

Her i huset er kattene nogen gange så dovne ,at de lægger sig op af hundens mund, for at blive vasket.

• #7   23. jun 2010 alice ja det gælder jo bare om tilvænning- men spørgsmålet r måske om det var bedre a finde en misse der ikk er vandtil hund, så den måske ku give min hund en på sinkadussen?

der har bare været et par stykker der har sagt :
    "ej du kan da ik få en kat, lusen æder den"
    "han blir jaloux"
    bla bla,,, tilsidst begynder man jo og overveje om det er rigtig.

• #8   23. jun 2010 Min Max er en udpræget jagthund, kaninen var han ved at knave sig vej ind til, og da vi første gang var ude og se på kattekilling ved vores venner, hapsede han også ud efter ham, så vi var meget i tvivl om vi turde, men vores datter ønskede sig så brændende den her lille kat, og vi forklarede hende at vi håbede at det måtte gå, og vi hentede kræet hjem, men det gik hurtigt fint, killingen fandt da hurtigt ud af at han var kongen af sofaen, hvor Max ikke må være, og blev Max for voldsom, fik han et slag, selv killinger siger fra, og idag er de bedste venner, de sover i samme kurv og katten opfører sig egentlig meget som en hund, som den vælter sig om på siden og ligger sig til at sove klods op af hundene. Kommer han ind af kattelemmen miaver han højt, som for at fortælle at nu er han hjemme, og begge hunde rejser sig straks og går ham i møde med slik og kærlige puf, det er bare super sødt, så tøv ikke, det kan sagtens lade sig gøre.

• #9   23. jun 2010 Ih tusind tak for jeres svar smiley
    Jeg vidste der var nogen der har prøvet herinde!

Nogen gode råd ellers? Jeg har børne gitter så misse kan gå i fred hvis han vil det

• #10   23. jun 2010 Jeg synes ikke du skal frygte noget! Kender ikke din hund, men umiddelbart vil jeg mene at det vil gå helt fint.

Før vi fik hund havde vi en kat - Snuggi. Kan ikke huske det for var ikke særlig gammel, men i og med at katten kom først har det aldrig været et problem.
    Nu er de 2 bedste venner og katten er lidt mor for vores hund. Hun passer på ham, nusser ham og opdrager ham (dasker til ham når han ikke er ordentligt) - Jeg ved godt at hunden i dette tilfælde kom først, hvilket du skal huske på. For så vil katten jo være den utrygge!

Men her for fem uger siden fik vi så en plejekat, der skulle føde sine killinger her (længere forklaring). -.-
    Nuser vil ikke katten noget ondt, og omvendt. De misforstår jo hinanden. I og med at Nuser er så nysgerrig fare han lige op i snotten på den nye kat. Og så slår katten (en helt normalt huskat) bare lige til ham. Og på den måde finder de langsomt ud af det. De respektere hinandens grænser. Og nu fungere de sådan nogenlunde sammen. De gør ikke hinanden noget. Kun hvis kattemor synes at nuser kommer lidt for tæt på hendes killinger.

Jeg synes du skal tage killingen hvis du har lyst, for hunden bliver glad for selskab, og det er et større ansvar at have hund end kat - så det er nemt selskab. I starten synes jeg du skal holde dem hver for sig, og så lade dem hilse med få mellerum hvor du er til stede. Når katten så er gammel nok til at sige fra kan du lade dem begge gå frit i hjemmet. Så vil de med tiden lære at finde ud af det sammen!

Når først katten er tryg skal den nok sætte hunden på plads.

Held og lykke med det hele (;

• #11   23. jun 2010 sikke noget rod jeg skrev.
    "Jeg ved godt at hunden i dette tilfælde kom først, hvilket du skal huske på. For så vil katten jo være den utrygge!"

der skal lige byttes om (;

Jeg ved godt at katten i dette tilfælde kom først, hvilket du skal huske på. For så vil hunden jo være den utrygge!

• #12   24. jun 2010 Camilla 1000 tak for dit lange svar smiley

vi var igen idag ovre og besøge dem, i 6 timer faktisk vi tog killingerne og misse mor ud i haven i et stort lukket bur. han farrede hen for a se dem , missemor blev bange og langede kloen ud og ramte ham på tuden smiley

Jeg sir dig han fik respekt og kom ik i nærheden a missemoren mere.

Men så tog vi min killing ud og han snuste og det men gav ham en grime på så han ku lugte men ik bide den lille mis kan jo ik forsvare sig.

Men denne her gang rystede og rystede vovsen - så tror han har fået respekt!

Jeg har fået et godt håb efter jeres svar, kan nemlig os huske dengang jeg boede hjemme havde vi kattene først og fik en ældre kongepuddel der ik var vandt til katte men kan slet ik huske hvorn vi fik dem introduceret og det, det er nok 20 år siden hahaha smiley

men de blev nemlig os pot og pande og det var så smukt vi havde 3 katte sammen med vovsen de eeeeelskede hinanden og d r netop d jeg ku tænke mig igen, for elsker hund men elsker jo os misser :=)

• #13   25. jun 2010 hihi intet problem - er glad for at kunne hjælpe (:
    Kan jo bare fortælle ud fra erfaring (;

Kommentér på:
hund og kat sammen..

Annonce