{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.932 visninger | Oprettet:

løse hunde angriber min hvalp og niece {{forumTopicSubject}}

Jeg har en "lille" bullmastiff på 15uger som vi er ved at vænne til omverdenen. Trods hans race og størrelse er han meget nervøs når vi møder fremmede hunde. Han skal hilse meget forsigtigt på dem, men så er han også helt klar på leg når det er startet ud forsigtigt. smiley næsten alle hundeejere er forstående og hjælper. Men det er kun dem med hund i snor. desværre har vi allerede en række dårlige oplevelser.

her er en fra i går søndag:

I går var jeg ude og gå tur med min hund, min storesøster og hendes to små børn. Der kommer to løse hunde SPURTENDE mod os. Hector lægger straks ørerne tilbage og stiller sig mellem min søster og jeg. de to løse hunde har ved første øjekast ikke ejere med. Så jeg går selvfølgelig frem foran min hund og råber af dem. Den store setter løber direkte mod min søsters datter på 4år og den vælter hende. Hun er opvokset med rottweiler og har aldrig før været bange for hunde. Men både min søster og jeg så frygten i hendes øjne. Min søster slipper barnevogn og løber hen til lille Mia og løfter hende op. -Det skal siges at min søster er ikke mere end 160cm høj, så hunden begynder bare at springe op og min søster råber og skriger.
Jeg står så der mellem min hvalp som er nu bliver overfuset af en terrier af en art, som knurre og viser tænder af Hector, som bare underkaster sig helt vildt. samtidig med min storesøster og lille niece bliver overfaldet af en stor hund. Jeg vælger at løfte Hector op, selvom jeg ved den anden hund kan gå på mig, men hvem tænker på sig selv i den situation. Den bider mig da også men jeg skubber den hårdt væk og skriger af den.
Med Hector på armen (21kg) får jeg revet den store setter væk fra min søster og niece og den giver op efter 3 forsøg.
Begge hunde stikker af. langt over på den anden side af marken står et ældre par og kalder på hundene. Jeg råber nok noget der ville være upassende at skrive herinde.
Vi skynder os hjem med barn som har rivemærker i nakken og på arme -trods flyverdragt. (Hector knurrede meget mens det hele stod på. Han var meget ulykkelig over hvor ked af det Mia var) Han sad ved hende hele tiden mens hun sad og græd der hjemme. Heldigvis tror jeg ikke det har påvirket Hector for meget. Vi var ude og gå i morges og mødte to hunde (i snor) som han gerne ville hilse på. Men vi har ikke mødt løse hunde endnu, så kan jo ikke sige hvordan han vil reagere på det.

Vi var hjemme hos vores forældre. Da vi begge bor omkring 20km derfra kender vi ikke hundene og har ikke set dem før. Men min lillesøster som rider i området siger at hun tit ser de to hunde og de ALTID går løs og aldrig lystre deres ejere.

Hvis jeg nogensinde møder deres ejere skal de nok få en bemærkning om deres hunde! Nu er jeg jo ærgelig over jeg ikke løb over til dem. Men måtte hjælpe min søster hjem til vores forældre. Hun havde selv fået en del mærker fra den store hund der både havde bidt hende i hånden og revet hende op af arme og i ansigtet, hendes søn i barnevognen var dybt ulykkelig og Hector anede jo ikke hvad han skulle stille op.

Må nok sige jeg var dybt chokeret over at folk kan være SÅ ligeglad med deres hunde løber fri og hvad konsekvensen er. Ikke nok med de er ligeglade med deres hunde kan komme til skade. Hvilket jeg kunne forestille mig kunne ske hvis de havde mødt Hector om et års tid. Men de er også ligeglad med os der har vores hund i snor. Jeg kæmper jo med at opbygge et tillidsforhold til min nye hvalp som vi "kun" har haft i halvanden månedstid.

Tag dog jeres hund i snor. Lige meget om de lystre jer eller ej. Meget få er interesseret i at møde en løs hund. især hvis man selv har hund med i snor.
Så er det altså ligemeget om det er en stor eller en lille hund. Kan sige at terrier bider altså også hårdt! og kan sagtens skræmme en bullmastiff. (men han er jo også kun en lille buller lige nu)

Håber dette måske kan hjælpe med at overbevise jer der ikke har styr på jeres hund(e) til at tage dem i snor og tage hensyn.
tænk at min lille niece skal skræmmes fra vid og sans af en løs hund?! hun har altid elsket hunde, men nu bliver hun bange bare hun hører en hund gø. Min stakkels lille pige. smiley Heldigvis er hun stadig tryg ved Hector. men alle i vores familie har store hunde. Så det bliver jo en kamp for alle hvis hun er rædselslagen for dem nu.

Er stadig rasende og sidder her med min lille hvalp og er så ked af det skete. Det kunne være gået så galt! Heldigvis stak hundene af inden det tog rigtig til. Ville ALDRIG tilgive nogle hvis der var sket noget alvorligt fysisk også, med min hund eller min familie.

Skam jer! jer med løse hunde der ikke viser hensyn!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  løse hunde angriber min hvalp og niece
  • #2   15. mar 2010 Men igen har vi aldrig set dem før og aner ikke hvor de bor. Men mine forældres nabo ville forhøre sig hos andre hundeejere i området. Om de kendte til dem. For den slags hunde skal ikke gå frit. Der er flere skoler og børnehaver i området. Der er selvfølgelig også mange hundeejere og der er flere børn og unge i området der går med små hunde. De ville jo heller ikke kunne stille noget op.

• #3   15. mar 2010 Ville gøre som Daisy.. men har osse lige mødt 2 hunde løse,hvor ejer udemærket ved de ikke kan med andre hunde.. Hun fik osse en knapt så pæn besked

• #4   15. mar 2010 Ja folk er fandme tankeløse synd du / I havde den oplevelse, og ja jeg ville nok tage fat i de mennesker, hvis det er miligt.

• #6   15. mar 2010 Ja men de stod meget langt væk. Men måtte hjælpe min søster og hendes datter. Jeg har aldrig set dem før og er jo opvokset i området. Men jeg skulle selvfølgelig straks være gået derover. fortryder det også nu. Men i "gernings øjeblikket" havde jeg mere fokus på at hjælpe min søster, hendes datter og min hund. Det eneste jeg gjorde var at råbe af dem at de skulle få styr på deres hunde. Nok ikke sagt så pænt som jeg skriver det her. Men vil bestemt køre en tur hjem til mine forældre senere og gå en tur der. For at møde dem. Uden hund selvfølgelig. Skal ikke gå deroppe med de to hunde rendende frit!

• #8   15. mar 2010 Jeg er også ked af jeg ikke straks tog ud og ledte efter dem. Men vi var alle helt chokeret.

Min storesøster er også stiktosset. Heldigvis skete der ikke noget alvorligt fysisk. Men min stakkels niece er jo hunderæd. bogstavligt talt.

Men vi vil også gå en tur i eftermiddag. Min lillesøster har sagt det er der hun oftest ser dem. Vi har taget billeder af de skader de har udrettet, både af ødelagt flyverdragt og sår på armene.

• #9   15. mar 2010 Stakkels lille pige og hundehvalp

endnu engang river jeg håret af mig selv i frustration over ansvarsløse hundeejer

find det ægtepar og fortæl dem et og andet som bestemt IKKE kan skrives her , det havde jeg gjort , om det så skulle tage mig flere ture til området alene uden min hund

• #10   15. mar 2010 Nogle folk er bare så ansvarsløse, men godt der ikke skete mere fysisk skade.
    Jeg kan godt forstå du ikke gik over til ægteparret, selvfølgelig skulle du blive hos din rædselsslagne hund, søster og niece!!
    Jeg går personligt selv næsten altid uden snor på min hund, men der er flere grunde til det, dog hvis jeg kommer gående mod nogen som har deres hund i snor, så kalder jeg ham altid til mig og enten giver ham snor på eller dækker ham af, sådan burde alle gøre hvis de skal gå uden snor!!
    Og specielt når de ved hundene kan reagere som de gjorde, for det er sq højst sandsynligt ikke første gang de gør det.

• #11   15. mar 2010 Jamen jeg kan da også gå med hector løs hvis vi er på stranden. Men kommer der nogle andre hunde kommer han altid i snor indtil den anden ejer siger god for at lege. For jeg ved hvor irriterende det er. Vi møder tit hunde som ikke er i snor. Heldigvis er det jo ikke alle hunde der er som dem vi mødte i går, men det er stadig irriterende når jeg har styr på min hund og har ham i snor, at de ikke respekterer det. Når jeg så beder dem om at tage deres i snor kommer der altid samme kommentar: "Jamen den gør ikke noget." tsk tsk
    Det ved ingen med sikkerhed. De ved jo heller ikke om min gør noget. Så det er så respektløst. Vi har kontaktet vores forsikringsselskab for at høre. De har jo revet min nieces dyre flyverdragt og min storesøsters goose jakke i stykker. Så der er kommer jo noget erstatning.

Men jeg håber sådan vi møder dem i dag. Det ville være frygteligt hvis de gik på en af de børn der selv går hjem fra skole eller de børnehaver der er på tur.

• #12   15. mar 2010 Stakkels jer!!!! håber ikke I har fået alt for mange mené, godt du var der til at passe på ham og din søster, næste gang du ser dem så må du vende dem om på skjoldet og sige at hvis du ser deres hunde uden snor på igen så melder du dem, loveb siger man skal have snor på sin hund, måske skulle du melde dem, hvis nu det havde været Hector som stor hvad tror du så der var sket????

• #13   15. mar 2010 Vi har lige været ude og gå en tur på stranden og de hunde vi mødte i snor vil Hector rigtig gerne hilse på. Han virker som han plejer, men kan jo ikke sige hvordan han har det med løse hunde, da vi ikke har mødt nogle i dag. Men han opfører sig som den glade hund han altid er her hjemme. Så håber ikke det har været for slemt. Men han fulgte Mia ALLE steder da vi kom hjem. Så han kan jo måske føle endnu større beskytter træng.

Jamen sådan som Hector reagerede bare som hvalp, tror jeg det kunne have været meget voldsomt hvis det var sket da han var stor. For selvom han lagde øerne tilbage stak han ikke af. Han blev lige ved os. Da jeg tog ham op og da hundene løb knurrede han rigtig højt og strittede ned af ryggen. Han var meget sur! Har faktisk aldrig hørt eller set ham sådan før. Så hvis bare de havde mødt ham om et halvt år eller et par måneder, så er jeg faktisk ikke i tvivl om han var gået på dem. selvom han var i snor.

Vi har faktisk lige talt med politiet som sagde at de først kunne gøre noget når vi fandt ejerne. De ville ikke køre rundt i området og lede efter løse hunde. Tak for hjælpen siger jeg bare. Men tænk hvis det var gået langt mere voldsomt for sig.

• #14   15. mar 2010 åååå nej dov hvor er jeg ked af det på jeres vejne
    jeg håber ikke han tager det for tungt med det lyder som om han klare det.

Jeg tror de har selvtiliden iorden de små selvom de virker forsigtige
    Kenzo er også forsigtig til at starte med
    Men han kan godt knurre af de hunde der går forbi hegnet

Det var godt Hector ikke var stor endnu så var det nok gået volsomer for sig hvis ikke de bare var smuttet med det samme

• #15   15. mar 2010 Heldigvis virker det som om han er ok. Han er en sej lille hvalp smiley hun har gjort det godt hende afra smiley men ja det havde nok vaeret meget voldsomt hvis Hector var stor.

• #16   23. maj 2013 ikke alle skulle have ret til at have hund hvis man ikke vil bruge den tid der er skal til at træne med sin hund så så lad dog være med at anskaffe en

Kommentér på:
løse hunde angriber min hvalp og niece

Annonce