{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.324 visninger | Oprettet:

Camilla J
Camilla J
Tilmeldt:
15. aug 2009
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11

hunde forsikring - sygdom {{forumTopicSubject}}

Hej:) Jeg har en mops på godt 1 år, hun har i ca 8 mdr haft hårsækmider... Hun er kommet på nyt medicin og er i bedring.. Meen hun ska steriliseres pga sygdommen og det jeg jeg ikke råd til:/

Jeg har så fået mig en forsikring hos top dk, men er meget itvivl om den dækker!? Jeg ved ikke om den går at fortælle hun var blevet erklæret rask af sin tidligere dyrlæge.. Men imellem tiden flyttet vi til en andn by hvor hun blev stresset og sygdommen kom tilbage..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hunde forsikring - sygdom
  • #1   11. mar 2010 Jeg mener ikke nogle forsikringer dækker neutralisering (men har du læst betingelserne)?
    Men er der årsagssammenhæng mellem hendes sygdom og grunden til hun skal sneutraliseres, eller er det fordi du fx ikke vil avle på hende at hun skal steriliseres?
    : )


  • #2   11. mar 2010 Jeg tror ikke der findes en hundeforsikring som betaler for sterilisation.

    Desværre er det en af de ting som man som hundeejer skal huske at lægge penge til side til.
    Jeg er forsikret i hoved og røv men lægger alligevel 6000 til side til dyrlæge om året blot for at være sikker


  • #3   11. mar 2010 Som udgangspunkt dækker forsikringen ikke neutralisering. Men hvis det sker pga. sygdom, så gør de som regel alligevel. Vi fik vores gamle beagle steriliseret, fordi hun ved den tidligere ejer havde lidt meget af underlivsbetændelse. Der skrev dyrlægen bare på regningen, at indgrebet var foretaget af sundhedsmæssige årsager - og så dækkede de.

  • #4   11. mar 2010 Har hun stamtavle? Hårsækmider er arveligt og kan meget vel være kommet fra forældre dyrene har du undersøgt dine muligheder ved at kontakte kennelen?



  • #5   11. mar 2010 De færreste forsikringer dækker arvelige sygdomme, og ej heller sterilisation med mindre det er pga sygdom som Karina skriver.

  • Camilla J
    Camilla J Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #6   11. mar 2010 Det er nødvendigt for hende at blive sterliseret, da hendes imun forsvar er i bund når hun er i løbetid.. Sidst gik hendes sygdom fuldstændig i udbrød, så virkelig slemt ud.. så det er på lægens opfordring hun skal det!

    Forsikringen dækker hvis det er pga sygdom.. Hun er uden stamtavle:/ rigtig bange for jeg blev snydt da jeg købte hende.. Ved at vær ruineret i dyrlæge regninger..

    Karina:
    hvilken forsikring har du? Og stilled de spørgsmål fra forsikringen ang sygdom inden i fik forsikringen på hende..


  • Camilla J
    Camilla J Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #7   11. mar 2010 Må slet ikke får hvalpe på hende pga den sygdom, så det udelukkende for at få hende helt rask hun ska steriliseres..

  • #8   11. mar 2010 Det lyder som om du godt kan få dækket sterilisationen, men jeg tvivler stærkt på at du kan få dækket hårsækmiderne.

  • #9   11. mar 2010 Jamen så er det jo pga sygdom, også burde det ikke være et problem. Men ring da til din forsikring og snak med dem.

  • #10   11. mar 2010 Ja så tror jeg også godt du kan få sterilationen dækket faktisk.. For så er det jo nødvendigt for hende at blive steriliseret, og så burde din dyrlæge kunne skrive at det er nødvendigt for din hunds ve og vel.
    Men ring derind og snak med dem om det.. Tror dog ikke udgifterne til hårsækmiderne bliver dækket.
    : )


  • #11   11. mar 2010 Vi har vores hunde forsikret i Top Danmark. De har faktisk været ret flinke til at dække.

    Da Qimmit blev kastreret dækkede de ikke selve kastraktionen - men de dækkede uden problemer det efterfølgende besøg på dyrehospitalet sent om aftenen, fordi han havde pillet alle stingene ud igen smiley


  • #12   11. mar 2010 du kan jo ikke forsikre hende hvis ikke hun er rask. Man skriver under på en tro og love erklæring om at hunden er 100% rask, og der er også en karenstid på 30 dage mener jeg.

  • #13   11. mar 2010 Karin-- Var den ikke allerde forsikret? Men nej det er da rigtig at den ikke dækker hvis hunden allerede var syg da forsikringen blev tegnet.

  • #14   11. mar 2010 Der er nogle tilfælde hvor de dækker, men det er et skønsspørgsmål hver gang. Som ny kunde vil jeg dog ikke tro at de dækker.

  • #15   11. mar 2010 kan godt være det er mig der misforstod, men som jeg læser det, er hun 'ved' at forsikre hunden,
    og at hun vil sige at den først er blevet syg efter en flytning



    *Jeg har så fået mig en forsikring hos top dk, men er meget itvivl om den dækker!? Jeg ved ikke om den går at fortælle hun var blevet erklæret rask af sin tidligere dyrlæge.. Men imellem tiden flyttet vi til en andn by hvor hun blev stresset og sygdommen kom tilbage..*





  • #16   11. mar 2010 Karin-- jamen du har jo helt ret.

  • #17   11. mar 2010 Du skal have en erklæring fra din dyrlæge der påviser at sygdommen vil forsvinde hvis hunden bliver steriliseret. Det kan være afgørende for om de vil betale det eller ej (altså forsikringen).

  • Camilla J
    Camilla J Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #18   11. mar 2010 Spørger de ind til hvordan med sygdom tidligere? Må meget gerne uddybe for det lii på trapperne.. Ringer til lægen imorgen og aftaler tid..
    Så ret nervøs for det ikke dækker, nu hun har haft det før..

    Men hårsæk mider bryder ud hos hunde med svagt emunforsvar.. Det betyder at både stress og hendes løbetid påvirker hendes sygdom utrolig meget.. Det er højst sandsynligt noget hun er født med, det er ikke til at sige..


  • #19   11. mar 2010 Du skal jo skrive under på en masse papirer omkring din hund, blandt andet noget om hunden har været syg tidligere. Så ja, de spørger. Og er det en sygdom der er kommet igen gentagne gange, inden hun er blevet forsikret, så mener jeg ikke at de dækker.

  • Camilla J
    Camilla J Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #20   12. mar 2010 Har fået fordikringen og de spurgte ikke efter det og skulle heller ikke udfylde en masse..

    Altså hun fik det jo som hvalp først rigtig nu hun er begyndt at se flot ud igen..:)

    Må bare prøve og se hvordan det går og tage den derfra..


  • #22   13. mar 2010 Camilla--- Så har jeg meget svært ved at tro at det er den rette forsikring du hare valgt.... Men med en mops er der meget ofte mange forholdsregler. Så husk at læse din betingelser grundigt igennem.

  • Camilla J
    Camilla J Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #23   15. mar 2010 Det er hos Top Danmark og der står i policen at der er en selvrisiko på 875 ang regninger, samt dækning at medicin..
    Skulle også have indbo med for at få den, så helt 100 på det er en rigtig forsikring..


  • #24   15. mar 2010 Camilla kan se du står og skal have din tæve steraliceret nu her, husk at sygesikringen hos top.dk ikke dækker sygdom der viser sig inden for forsikringens første 30 dage..

Kommentér på:
hunde forsikring - sygdom

Annonce