1.015 visninger
|
Oprettet:
Foder igen igen ingen. {{forumTopicSubject}}
Hejsa Hg
Ja så spørger jeg igen da jeg ikke fik mange svar på min tidligere tråd noget tid tilbage og jeg er godt nok lidt på bar bund.
Nessa får Orijen Adult tørfoder men hendes prutter lugter,hun skider hele tiden og det er sjældent helt fast så jeg vil gerne have hende på noget andet foder(hun har fået Orijen siden lidt før jul).
Har så kigget på nettet og i Maxizoo men jo mere jeg kigger jo mere forvirret bliver jeg.
Synes stort set alle fodere har korn og majs og andet skidt i..
Hvad vil i anbefale til en mops på ca.8,5kg-9kg,3 år og nyligt steriliseret :)?
Pris for foder har ingen betydning
feb 2009
Følger: 76 Følgere: 69 Hunde: 6 Emner: 147 Svar: 1.315
feb 2009
Følger: 76 Følgere: 69 Hunde: 6 Emner: 147 Svar: 1.315
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 143 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.530
Det samme har jeg oplevet i den tid Lotus har fået Acana.
Så nu er vi tilbage på Olivers:-)
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.176
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.997
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.779
Kan det være godbidder, tyggeben, kattelort, eller andre spændende ting hun finder, der giver tynd og hyppig afføring i stedet?
Måske kan hun bare ikke tåle den kombination af protein og fedt, som orijen indeholder? Det er så forskelligt fra hund til hund, hvad der virker bedst.
Vi fodrer med acana og har ingen problemer.
jan 2008
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.931
http://www.olivers.dk/
jan 2008
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 68 Svar: 990
Jeg har hørt at grunde til nogle hunde for dårlig mave af f.eks acana og orijen er det høje inhold af kød..
Så måske man kunne finde et med knap så højt kød indhold
sep 2009
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.981
Man kan sige, at eftersom det også er tre ting, der er lette at undgå hvis hunden skulle få allergi af dem, så burde det at hunden kan få allergi ikke være et meget stort problem - men der skal dog alligevel lidt eftersøgningsarbejde til.
Jeg synes det er bedst at undgå allergener i først omgang.
Når det så er sagt - min hund er opvokset med et produkt med majs og ris som kulhydratkilde, og han tåler det helt glimrende. Derfor er jeg ikke fanatisk med det.
Således får han også masser af guffer med hvede i - jeg vil bare gerne undgå det som hverdagskost.
En anden ting er også optageligheden i de omtalte produkter. Mæthed er jo en vigtig faktor, og det er det, at korn, inklusive majs giver mest af alt. Og det skal man bestemt ikke kimse af - det skal blot i mine øjne være i rette mål.
Jeg selv foretrækker at foder MED en kulhydratkilde men uden korn.
Proteinniveauet i de fodertyper, der ingen væsentlig kulhydratkilde er i, synes jeg er for stort.
I bund og grund handler det om: ALT med måde. Og at man skal gøre det, der virker.
sep 2009
Man får 10000 ting afvide ang korn,majs osv men alligevel er der disse i det foder dyrlægen sælger...
Gad godt man kunne få nogle konkrete svar
Hvad er godt og ikke godt hehe
Man vil jo kun sin hund det bedste.
Nico og marlene - Nessa får stort set kun denta sticks som ikke har været et problem før... Og ingen katteprutter spiser hun..
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.427
Sådan lige hurtigt remset op prøvede han Hills, RC, olivers inden vi prøvede Arion, og det kan han tåle...
Vi har siden forsøgt med Lone Star, men straffen falder promte... Han KAN bare ikke tåle andet.
Der er majs i Arion, men ingen soja, hvede eller okseprotein, som vist er de største syndere når hunde udvikler allergi
jan 2008
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.997
Det gør foderet billigere at lave, men hved er ikke så let optageligt for hunde som animalske proteiner.
Så det skader ikke , men hunden skider det bare ud igen, og så skal den have mere foder, og så kan man lige så godt, købe det der er lidt dyrere, med animalsk protein.
Andet er der ikke i det.
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.981
sep 2009
bliver nysgerrig
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.869
Nøj et godt produkt - Mine hunde elsker det, tilpas størrelse piller, dugter skønt (wild duck) og de har begge meget fin afføring.
Der er nogle lækre varianter, som jeg selv har lyst til at spise Uumm..
Desuden:
Kornfrit - gør det også egnet til allergihunde
• Enestående kombination af urte- og plantedele
• Styrker hjerte- og kredsløbsfunktionen
• Styrker immunforsvaret og organfunktioner
• Korrekt tilpasset fedtsyreprofil af Omega 3/6
• Ingen hormon- og konserveringsmidler (BHT/BHA/Ethoxyquin)
• Ingen kunstige farve- eller smagsstoffer
• Ingen affaldsprodukter, genbrugsprodukter eller bi-produkter
• Fri for transfedtsyrer (fedt der dræber)
• Garanteret fri for lagermider
http://www.safedogshop.dk/group.asp?group=213
Foder igen igen ingen.