{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
913 visninger | Oprettet:

Er det altid bedst at være to + {{forumTopicSubject}}

Hunde er jo som vi alle ved flok dyr. Men synes efterhånden jeg er støt på flere eksempler, hor folk skal skille sig af med deres ene hund fordi den ikke kan med de andre i hjemmet.
Er det et udtryk for uheldig sammensætning?? Selvfølgelig er det ikke alle hunde, der er ligeglade for hinanden og kan finde harmoni i flokken, eller egner nogen hunde sig simpelthen bedre til at bo alene sammen med deres mennesker?? Hvad tror/ved I om dette???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det altid bedst at være to +
  • #2   14. feb 2010 Men er det så fordi den ikke passer ind, eller er der reelt nogen hunde, der egner sig bedst som "alene" hund.???

• #5   14. feb 2010 Det er yderst sjældent, at mit hundehold kun rummer een hund. Men de få og korte perioder det har været tilfældet, så har det været min oplevelse, at ene hunden nyder at have mig for sig selv, og faktisk har de vist en helt anden side af deres personlighed.
    Jeg tror jeg kan sige lige pt. at mine 2 tæver viklle nyde at være ene hunde, men min lille hanhvalp ikke for alt i verden ville undvære de 2 gamle han kan drille.
    Meeen han er jo så også alene hund alle mine aftenvagter, hvor han er med på jobbet.

• #6   14. feb 2010 M.P og Krume: Trorhelt sikkert i har ret i, vi mennesker ofte spiller en rolle om hvorvidt flokken trives. Den er jo "kunstigt" sammensat og er derfor et endnu større ansvar vi påtager os, når vi anskaffer os hund nr. 2 -3 osv.
    Interessant betragtning Krumme at det er en dårlig undskyldning. Har ikke være aktiv på HG så længe, men er godt nok overrasket over hvor megen uvidenhed og forkerte informationer, der er. Man skulle da tror når man var på HG havde man et minimum af den nyeste viden omkring hunde. Uden jeg på nogen måde er ekspert.

Så I mener begge at hunde under de rigtige omstændigheder altid vil være et flokdyr og at de ikke trives i en flok, er utryk for at den er kunstigt sammensat eller svagt lederskab af flokken og IKKE et udtryk for vi efterhånden har gjort hunden så tam at nogen trives bedre "kun" i menneskeligt selskab??

• #9   14. feb 2010 Snow: Er det ikke også et resource spørgsmål. Der er ingen konkurrence om opmæksomheden, når man kun er en. Det er vel også dejligt engang imellem. Uden sammenligning iøvrigt med mennesker. Men er måske som et søskende forhold. Dejligt de er der, men også skønt når man har far og mor for sig selv:-)

ville ønske jeg havde et job, hvor jeg kunne have hunden med....:-)

• #10   14. feb 2010 Jeg synes det er helt tydeligt at min mand og jeg, samt kattene er Lias flok. Fik vi en hund til, så ville den også blive en del af flokken, men det ville ikke være sådan at de to hunde ville udgøre en flok, mens vi andre sad på tilskuerpladserne.

Vi har altid gjort meget ud af at kigge på vores hund og kattes temperament inden vi har tilføjet et nyt familiemedlem. Jeg har flere gange købt en kat til mine andre katte og en enkelt gang måtte sige "nej tak" til en killing som JEG bare havde forelsket mig pladask i, fordi hans temperament ikke passede til de katte vi havde i forvejen, men det gjorde hans brors derimod, så ham blev det i stedet for, hvilket jeg så ikke har fortrudt et eneste øjeblik. Han er den eneste killing jeg nogensinde har bragt hjem hvor han bare blev accepteret fra første sekund af de andre. smiley

• #11   14. feb 2010 Krumme: Se her tror jeg også du er inde på noget af det rigtige, I naturen ville de slå ham ihjel, og er jo netop os som gør flokken kunstig ved at blande os. Så tror I har ret de fleste hunde vil trives bedst i flok, men der opstår nogen situationer, hvor vi som mennesker kan gøre det både vellykket og mindre vellykket ved at vi vælger flokken. Ligsesom MP vælger at tage sin gmale cocker ud af flokken, den ville i natiren formentlig blive udstødt, eller aldrig blive så gammel.
    Så er et kæmpe ansvar, når man tager en ekstra hund ind.

• #13   14. feb 2010 MP puha sikke et arbejde, med to hunde der svinger dårligt sammen. Bliver helt forpustet bare ved tanken smiley

• #14   14. feb 2010 har I erfaringer med hund nr 2. Skal man holde hyrdehund sammen med hyrdehund, jagt med jagt terrier med terrier osv, eller er der ellers nogen "gode kombinationer?

Vi går pt og tænker lidt over om Klunte skal have en legekammerat, men da hun netop er utrolig resource krævende og meget påos. Gør vi enormt meget ud af at finde den rigtige race og det rigtige sind.
    Har i nogen erfaringer, hvad man skal tage hensyn til?
    Nu er hun jo også TÆVE, og ikke altid lige flink ved hvalpe, så vi overvejer også en voksen hund, men vil det give problemer at indføre en ældre tæve??

• #17   14. feb 2010 Skal helt klart være en der kan "give" hende noget. Hun har et kæmpe aktivitets behov både mentalt og fysisk, så skal være en der kan give hende det, når vores kræfter slipper op smiley
    Så er må ikke være kæmpe stor eller helt lille, men ikke nødvendigvis helt samme størrelse. Vi synes hun er i den nedre grænse af hvor stor en hund skal være smiley
    vigtig pointe med en svag hund i en flok giver et kæmpe arbejde, er nemlig meget i tvivl om sindet på den nye hund. For de må vel heller ikke være for ens?? Så er der jo evige magtkampe??

• #20   14. feb 2010 jeg tror jeg skal have en adfærdsbehandler på og have hendes sind testet. Synes nemlig ikke hun er udpræget noget som helst kommer helt an på situation og den anden hund, hvordan hun reagere. Egetkønsaggresiv er hun ikke, men hun er som mange unge tæver ikke specielt glad for hvalpe.
    Vi må se, hvad det bliver til, forløbig er det også bare snak, sådan en beslutning tager laaaang tid.

Kommentér på:
Er det altid bedst at være to +

Annonce