Hva kan man gøre? (ang. løs hund) Hva kan man gøre? (ang. løs hund)
Hejsa (lidt lang og tvær tråd)
Jeg er lige kommet hjem fra en gåtur med min hund Tiger. På denne tur kom vi forbi et græsareal, hvor Tiger gik og snuste. Vi hører en hund gø og ser en mand komme gående med sin hund løs ud fra et hus.
Tiger er i snor og vi går videre.
Lidt efter hører vi manden kalde på sin hund, der så er på vej hen mod Tiger.
Jeg beder ham hente sin hund, for Tiger kan ikke lide andre hunde når hun er i snor. Han ignorer mig fulstændig, stopper op og kalder på sin hund, som nu er meget tæt på Tiger.
Vi har brugt oceaner af tid på at træne, at hun skal være ligeglad med andre hunde, men hun vender sig så om (gik med ryggen til den løse hund i starten) og gør et par gange. Den løse hund vender så om og går hen til sin ejer. Derefter går manden så bare videre og lader sin hund løbe løs ret tæt på Tiger.
Jeg synes det er en uacceptabel måde at opføre sig på, han tog ikke det mindste hensyn. Min hund er i snor og går med ryggen til, og så skal hans hund ikke komme løbende hen til hende! Det viser sig så at manden ikke har snor med til hunden overhovedet.
Nu så jeg hvor manden boede, så jeg vil gerne vide om jeg kan gøre noget?
Jeg vil selvfølgelig ikke kontakte politiet eller lignende, men føler ikke det kan passe, jeg ikke kan gå med min hund i snor, uden løse hunde kommer hen.
Ville det være fuldstændig tosset at skrive et brev til manden, om at det er uacceptabelt at være så ligeglad med andre hundeejere/hunde??
Jeg reagerer måske lidt mere end andre ville have gjort, men Tiger er blevet overfaldet af løse hunde 4 gange og synes bare ikke det kan være rigtigt, at man ryger 10 skridt tilbage i træningen hver gang det sker....
Denne hund var så bare en unghund som ville hilse, men det gør ikke Tiger mindre utryg, og det kræver ekstra træning at rette op på...! (Jeg kalder ikke dette angreb, Tiger er rent faktisk blevet angrebet 4 gange, mens hun var i snor)
Jeg vil meget gerne høre forslag til hva jeg kan gøre?
Vh Pernille
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.183
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
aug 2006
aug 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 248
Du kan evt. tage en "fredskage" med
dec 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 42 Svar: 782
Kan godt se ideen i at "snakke pænt om tingene"... Men ved ikke om han er typen, der overhovedet kan lytte til fornuft... Han gik som sagt uden snor på sin hund, og ignorerede mig fuldstændig, da jeg bad ham hente sin hund (på en pæn måde)
Derefter gik jeg højlydt og sagde, det var enormt irriterende at folk ikke kan tage hensyn...
Jeg er ikke sikker på løsningen er at slippe Tiger. Hun er som sagt utryg ved andre hunde når hun er i snor, og hun har faste legekammerater, så ved ikke hvordan hun ville reagere ved at løbe løs mod fremmede hunde... tror måske ikke det er det rigtige for os, men det er da en god strategi med en hvalp
dec 2007
Brug hjernen, før du køber hund. S : Hva plejer du at gøre, når det sker for dig?
aug 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 248
dec 2007
okt 2008
Det skal siges at Kia ingen problemer har med hunde der roligt kommer hen til hende.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.132
dec 2007
Synes bare et eller andet sted at det er enormt tarveligt... specielt i dit tilfælde, hvor hunden rent faktisk er skrækslagen.
Jeg forstår ikke, at folk ikke kan tage hensyn. De aner jo ikke hvordan hunden, der er i snor, reagerer?
Jeg ville blive SÅ flov, hvis min hund løb hen til andre (både mennesker og dyr) på den måde...
Men desværre er der bare nogle, som ikke tager hensyn til andre overhovedet...
Jeg fatter bare ikke hvordan man kan gå tur med sin hund uden at have en hundesnor med? Så tung er den da heller ikke
dec 2007
aug 2006
okt 2008
Men Kia bliver bare rigtig bange, med halen mellen benene og tisser af skræk.
okt 2008
aug 2009
Følger: 1 Emner: 40 Svar: 220
dec 2007
Hvor er det synd, men håber det bliver bedre hen ad vejen med hende
I min verden er det vigtigt at tage hensyn til andre, og ville aldrig lade Tiger løbe hen til fremmede hunde. Kan virkelig ikke forstå man kan være så ligeglad med andre ?
dec 2007
Det tror jeg ikke er løsningen....
aug 2009
Følger: 1 Emner: 40 Svar: 220
Men ville være ærgerligt at man selv gik forsvarligt med sin egen hund i snor, så kommer der en kanalje med løs hund og hunden springer på din hund og din hund dør efterfølgende.
I det tilfælde tror jeg mange vil sige...havde jeg bare haft en kniv.
dec 2007
Men man må da håbe på, at det er de færreste hunde, der kan finde på at angribe andre hunde for at slå dem ihjel...
Ellers er der da noget helt galt
dec 2007
Men der er nogle hunde, som er bange/usikre/nervøse ved fremmede hunde, der kommer løbende hen og det synes jeg folk skal tænke på og tage hensyn til.
Og ja usædvanlig kan man ikke kalde episoden, det sker ofte desværre, men derfor gider jeg ikke "bare" acceptere det i hvert fald. Jeg bruger oceaner af tid på at træne med Tiger og det kan ikke passe, man skal bruge så meget tid på noget, der meget nemt kan undgås ved at folk tager deres hunde i snor eller i det mindste har styr på dem, hvis de absolut skal være løse konstant.
Hva kan man gøre? (ang. løs hund)