1.121 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Hva kan man gøre? (ang. løs hund) Hva kan man gøre? (ang. løs hund)

Hejsa (lidt lang og tvær tråd)
Jeg er lige kommet hjem fra en gåtur med min hund Tiger. På denne tur kom vi forbi et græsareal, hvor Tiger gik og snuste. Vi hører en hund gø og ser en mand komme gående med sin hund løs ud fra et hus.
Tiger er i snor og vi går videre.
Lidt efter hører vi manden kalde på sin hund, der så er på vej hen mod Tiger.
Jeg beder ham hente sin hund, for Tiger kan ikke lide andre hunde når hun er i snor. Han ignorer mig fulstændig, stopper op og kalder på sin hund, som nu er meget tæt på Tiger.
Vi har brugt oceaner af tid på at træne, at hun skal være ligeglad med andre hunde, men hun vender sig så om (gik med ryggen til den løse hund i starten) og gør et par gange. Den løse hund vender så om og går hen til sin ejer. Derefter går manden så bare videre og lader sin hund løbe løs ret tæt på Tiger.
Jeg synes det er en uacceptabel måde at opføre sig på, han tog ikke det mindste hensyn. Min hund er i snor og går med ryggen til, og så skal hans hund ikke komme løbende hen til hende! Det viser sig så at manden ikke har snor med til hunden overhovedet.
Nu så jeg hvor manden boede, så jeg vil gerne vide om jeg kan gøre noget?
Jeg vil selvfølgelig ikke kontakte politiet eller lignende, men føler ikke det kan passe, jeg ikke kan gå med min hund i snor, uden løse hunde kommer hen.

Ville det være fuldstændig tosset at skrive et brev til manden, om at det er uacceptabelt at være så ligeglad med andre hundeejere/hunde??
Jeg reagerer måske lidt mere end andre ville have gjort, men Tiger er blevet overfaldet af løse hunde 4 gange og synes bare ikke det kan være rigtigt, at man ryger 10 skridt tilbage i træningen hver gang det sker....
Denne hund var så bare en unghund som ville hilse, men det gør ikke Tiger mindre utryg, og det kræver ekstra træning at rette op på...! (Jeg kalder ikke dette angreb, Tiger er rent faktisk blevet angrebet 4 gange, mens hun var i snor)
Jeg vil meget gerne høre forslag til hva jeg kan gøre?
Vh Pernille

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hva kan man gøre? (ang. løs hund)
  • #1   21. jan 2010 Hmm. Hvis jeg har mine hunde i snor, og der kommer et menneske med en løs hund som styre i mod os, venter jeg et par sekunder for at se op der bliver kaldt på hunden. Hvis ikke ja så slipper jeg min---Det er som regel lettere for hunde at nødes hvis det er uden snor--------Så det træner jeg fra aller første gang jeg er ude med en ny hvalp---

• #2   21. jan 2010 Har desværre ingen forslag men kender selv problemet.

• #3   21. jan 2010 Lige en tilføjelse---Træner også, at jeg er mere spændende en en anden hund. Så bliver min hund hos mig uden snor og ser ikke til den side den anden hund er på.

• #4   21. jan 2010 Hvis ikke du er alt for nervøs ved det så ring på hos ham, du vil få en meget bedre dialog ved direkte kontakt.
    Du kan evt. tage en "fredskage" med smiley

• #5   21. jan 2010 He he "fredskage"? Skægt foreslag... lige umiddelbart tænker jeg: Det er ikke mig, der har begået en fejl/ trådt over andres tæer/ været hensynsløs....
    Kan godt se ideen i at "snakke pænt om tingene"... Men ved ikke om han er typen, der overhovedet kan lytte til fornuft... Han gik som sagt uden snor på sin hund, og ignorerede mig fuldstændig, da jeg bad ham hente sin hund (på en pæn måde)
    Derefter gik jeg højlydt og sagde, det var enormt irriterende at folk ikke kan tage hensyn...
    Jeg er ikke sikker på løsningen er at slippe Tiger. Hun er som sagt utryg ved andre hunde når hun er i snor, og hun har faste legekammerater, så ved ikke hvordan hun ville reagere ved at løbe løs mod fremmede hunde... tror måske ikke det er det rigtige for os, men det er da en god strategi med en hvalp smiley

• #6   21. jan 2010
    Brug hjernen, før du køber hund. S : Hva plejer du at gøre, når det sker for dig? smiley

• #7   21. jan 2010 Hvis han er lidt svær at trænge igennem til tror jeg ikke et brev hjælper, det er jo nemt at ignorerer. Men hvis du står på trappetrinet, med et smil og spørg om ikke han vil hører baggrunden for hvorfor det er noget skidt at han ikke vil ta sin i snor... Så tror jeg han har noget sværere ved at ignorerer dig smiley

• #8   21. jan 2010 Ja det kan du have ret i... Jeg må lige tænke den ide igennem, for gør jeg det nu, siger jeg det ikke på en pæn måde og så er vi lige vidt smiley

• #9   21. jan 2010 Jeg forsøger og forklare den anden hundeejer at Kia er skrækslagen for fremmede hunde der kommer drønende hen i hovedet på hende. Hun blev overfaldet 9 ugen gammel og kan ikke klare det. Hvis hun ikke er i snor vil hun løbe væk i skræk og hun ville ikke sanse hvor jeg var. Derfor er hun e snor. Men jeg har også talt for døve øre, men har heldigvis et område hvor der ikke færdes særlig mange andre hunde.
    Det skal siges at Kia ingen problemer har med hunde der roligt kommer hen til hende.

• #10   21. jan 2010 Prøv at råb :"MIN HUND SMITTER MED SKAB!! " så skal du se løjer *G*

• #11   21. jan 2010 Okay tak for svar smiley
    Synes bare et eller andet sted at det er enormt tarveligt... specielt i dit tilfælde, hvor hunden rent faktisk er skrækslagen.
    Jeg forstår ikke, at folk ikke kan tage hensyn. De aner jo ikke hvordan hunden, der er i snor, reagerer?
    Jeg ville blive SÅ flov, hvis min hund løb hen til andre (både mennesker og dyr) på den måde...
    Men desværre er der bare nogle, som ikke tager hensyn til andre overhovedet...
    Jeg fatter bare ikke hvordan man kan gå tur med sin hund uden at have en hundesnor med? Så tung er den da heller ikke smiley

• #12   21. jan 2010 Anne Julie F : HUMOR smiley Den prøver jeg næste gang he he

• #13   21. jan 2010 Ej hvor er det ærgerligt at Kia, har fået en så dårlig oplevelse.....Jeg har pt. en hvalp på 11 uger, og den aller første hund vi mødte kom også for hurtig imod ham, så han hylede, heldigvis havde jeg en af mine voksne tæver med og hun kom straks og gik imellem, og jeg fik vist Ufo, at den anden hund ikke var farlig. Vi har mødt denne hund et par gange siden, og nu kan de mødes uden problemer.

• #14   21. jan 2010 Pusdigt nok finde de fleste hurtigt ud af og kalde deres hund til sig når jeg går med Taiko. Han bliver nemlig tosset, og der er der ingen tvivl om hvad der sker, hvis en anden kommer tæt nok.
    Men Kia bliver bare rigtig bange, med halen mellen benene og tisser af skræk.

• #15   21. jan 2010 Mit skete til 1 hvalpetræning og jeg sørgede for hun kom til og møde sorte hunde, men stadig er hun skrækslagen når de kommer løbende stærkt hen imod hende. Så personligt er jeg tosset på folk der lader deres hunde løbe over til fremmede hunde, uden ejeren kalder hunden til sig og spørg om de skal hlise.

• Geronimo
    Geronimo Tilmeldt:
    aug 2009

Følger: 1 Emner: 40 Svar: 220
    #16   21. jan 2010 Nogle ville gå med kniv, just in case.

• #17   21. jan 2010 Åhr stakkels hund :S
    Hvor er det synd, men håber det bliver bedre hen ad vejen med hende smiley

I min verden er det vigtigt at tage hensyn til andre, og ville aldrig lade Tiger løbe hen til fremmede hunde. Kan virkelig ikke forstå man kan være så ligeglad med andre ?

• #18   21. jan 2010 Argh... er det ikke lidt voldsomt Mark??
    Det tror jeg ikke er løsningen....

• Geronimo
    Geronimo Tilmeldt:
    aug 2009

Følger: 1 Emner: 40 Svar: 220
    #19   21. jan 2010 jaja, jeg gør det jo ikke selv. smiley

Men ville være ærgerligt at man selv gik forsvarligt med sin egen hund i snor, så kommer der en kanalje med løs hund og hunden springer på din hund og din hund dør efterfølgende.

I det tilfælde tror jeg mange vil sige...havde jeg bare haft en kniv.

• #20   21. jan 2010 Tja jeg vil personligt aldrig gå med kniv (hverken af den ene eller anden årsag) for jeg tror det kan skabe nogle rigtig, rigtig uhyggelige situationer...
    Men man må da håbe på, at det er de færreste hunde, der kan finde på at angribe andre hunde for at slå dem ihjel...
    Ellers er der da noget helt galt

• #22   21. jan 2010 Du er rigtig heldig, at det ikke generer dine hunde smiley

Men der er nogle hunde, som er bange/usikre/nervøse ved fremmede hunde, der kommer løbende hen og det synes jeg folk skal tænke på og tage hensyn til.
    Og ja usædvanlig kan man ikke kalde episoden, det sker ofte desværre, men derfor gider jeg ikke "bare" acceptere det i hvert fald. Jeg bruger oceaner af tid på at træne med Tiger og det kan ikke passe, man skal bruge så meget tid på noget, der meget nemt kan undgås ved at folk tager deres hunde i snor eller i det mindste har styr på dem, hvis de absolut skal være løse konstant.

Kommentér på:
Hva kan man gøre? (ang. løs hund)

Annonce