{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
786 visninger | Oprettet:

QXL hundesalg {{forumTopicSubject}}

.. er jeg den eneste som ikke forstår hvordan folk kan sætte ders hund til salg på en auktion?? Har været inde og kigge og der er flere blandingshunde og andre hunde til salg til højest bydende! ..hvordan kan man få sig selv til at sælge sit kæledyr til højest bydende uden at vide noget om dem der byder, hvor hunden vil komme hen og hvilken slags mennesker der byder på hunden??
Er det bare mig der ikke har hjernekapacitet til at se det fornuftige i det? hvor er folks moral blevet af? .. hvis i kan fortælle mig hvad der er godt ved at sætte sin hund til salg derinde vil jeg da gerne høre jeres bud, selv synes jeg det er noget svineri, men det kan måske være en af jer sidder herude med en god grund..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  QXL hundesalg
  • #1   29. mar 2006 ... nåhr ja, og godmorgen smiley

• #2   29. mar 2006 Der var en debat om det forleden dag:

(link fjernet)

• #3   29. mar 2006 Hej slyngveninde smiley

Det ENESTE jeg kan se det gode i, er at ens kæledyr ikke forsvinder i mængden, som feks på dba.... jeg fatter ikke aktionerne ligesom du, men en køb nu pris, er okey i mine øjne, så længe de forbeholder sig retten til at afvise køber, eller feks skriver at de vil mødes med folk inden der blir budt/købt. hvad jeg på ingen måde FATTER, er de hunde der blir solgt til 100 kr eller et start bud på 1 kr..... hvor herre bevares, snak lige om at være ligeglad med sin hund.

• #4   29. mar 2006 Jeg synes heller ikke det er ok, men vil også lige tilføje at man ikke nødvendigvis får hunden, man køber "ret" til at være mulig køber, kan man sige sådan?

• #5   29. mar 2006 Chico..... ja det kan man godt smiley

• #6   29. mar 2006 Rene : ov, den havdse jeg ikke set..

Christine : ..er du her nu igen ?? *gg* .. Hvis de forholder sig retten til at afvise køber eller lave en slags købskontrakt ser det lidt mere fornuftig ud i mine øjne, men ligesom dig er det de annoncer hvor det er ren auktion med f.ek.s 1 kr som startbud at jeg ikke forstår! Hvordan kan folk være så ligeglad med deres dyr at de bare vil sælge den til højest bydende?

• #7   29. mar 2006 Christine>> *S* ok, synes bare det lød mærkeligt

• #8   29. mar 2006 Chico : vi kunne sagtens forstå dig smiley

• #9   29. mar 2006 Sabina>> He he, det er jo også det vigtigste. Hvordan går det med Shorty's mave? (undskyld sidespringet)

• #10   29. mar 2006 Jeg fatter det heller ikke smiley det er ufatteligt, og burde slet ikk være lovligt..... men i princippet er det jo ikk anderledes end dem der forærer deres hund væk i en annonce herinde feks, håber bare at ejere alle steder ser sig godt for og ikke sælger til den første og den bedste, når nu prisklassen er til at "grine" af......

• #11   29. mar 2006 Chico : Han er fin og rask igen smiley ligger og snorker oppe under min dyne lige nu *ss* Har kontaktet BARF og begynder nok at BARFé ham nu.. sidst vi var til dyrelæge var der intet i vejen med hans mave, i den forstand at der ingen knuder, misdannelser eller andet var, så det må jo være foderet den er gal med (selvom vi har fodret med det i 4 måneder nu).
    Så regner med at vi begynder at BARFé ham så snart jeg får lagt en foderplan og kommer lidt mere ind i det af BARFé, det er jo et forsøg værd smiley

• #12   29. mar 2006 Christine : tja.. herinde er det vel lettere at afvise evt. købere end det er på QXL.. jeg ved ikke helt hvordan det fungerer derinde men man er jo bundet på en eller anden måde som sælger, er man ikke?

• #13   29. mar 2006 Sabina>> Det tror jeg også i bliver rigtig glade for, har kun hørt positive ting om BARF. Dejligt han er kommet ovenpå igen, den lille bandit *S*

• #14   29. mar 2006 Jeg er helt enig i, det ikke burde være lovligt, synes QXL må tage lidt ansvar her, og slette den katagori. Jeg kunne aldrig drømme om at købe/sælge hund på QXL

• #15   29. mar 2006 Chico : har nemlig også kun hørt positive ting om BARF, godt nok er det lidt dyrere og tager noget længere tid end bare et fylde skålen op, men hvis det kan hjælpe på hans mave og at han kan få lidt mere sul på kroppen igen, så er det jo det vi må gøre smiley

Hvordan går det med Chico ? har han vænnet sig til at Umberto ikke er der mere? ..

• #16   29. mar 2006 Synes heller ikke det skulle være lovligt at sælge levende væsner over en auktion på nettet.. Kunne nu heller ikke sælg drømme om at sælge min hund, hverken på qxl eller dba... men jeg er nok også meeeget påpasselig når jeg skal sælge hund..

• #17   29. mar 2006 Sabina>> Tror også det styrker ham på en eller anden måde, og pels osv. skulle også have godt af det. Chico er en bandit men rigtig dejlig, han er blevet mere opmærksomhedskrævende efter Umberto er blevet aflivet, men så længe det kun er det, så er det helt fint. Har snakket med hans opdrætter om at få en mere derfra næste år, så det håber jeg jeg gør smiley

• #18   29. mar 2006 Sabina, du bestemmer jo et eller andet sted om du vil sælge eller ej. Du kan afvise handlen hvis du ønsker det smiley Du kan så risikere at få en dårlig karakter, men den vil enhver hundeejer (forhåbentlig) ta, hvis de ikke er de rette mennesker.

Jeg solgte for et års tid siden min kat igennem Qxl. Jeg havde haft hende i dba i flere måååneder, hun var en helt alm. voksen hunkat (da vi flyttede ind her, kunne hun ikke komme ud længere, og det resulterede i hun nærmest "kravlede på væggene" i desperation, hun sprang ud af vinduet 2 gange, og vi bor på 2 sal, tissede i vores seng og i den dur) så det eneste rigtige var at finde et hjem til hende på landet. Jeg skrev en lang smøre, og forlangte at jeg ville ha lov til at se deres hjem, godkende dem, osv. Gud hjælpemig om der så ikk er en fra grønland der køber hende, og skriver efterfølgende en mail, hvor der står hvordan jeg har tænkt mig at få hende til grønland..... IDIOT. Den handel blev hurtig anuleret, og jeg fandt det BEDSTE hjem til Tulle, laaaangt ude på landet, hos en børnefamilie. De sender tit billeder, og det er dejlig at se hun har det godt smiley

• #19   29. mar 2006 Chico . Shorty var jo den mindste i kuldet og har altid haltet lidt bagud med udviklingen og at han har været syg har ikke hjulpet på det smiley De andre franskmænd vi har mødt har været betydelig større, så tror også at han vil have rigtig godt af det.. men bare de her dage hvor jeg har givet ham skånekost har hjulpet meget på ham, så han skal nok blive stor og stærk smiley

Det er da dejligt at høre at det ikke har taget alt for hårdt på den bette, det er hårdt nok for dig i forvejen og ville være endnu hårdere hvis den bette også gik ned pga. det.. Hvor er han fra?

• #20   29. mar 2006 Han er fra DK's bedste Chihuahua-kennel. Den hedder Pequeno. De er bare rigtig søde dem der har den. Min mor får også en deroppe fra nu her. Det bliver godt for Chico, med en på hans egen størrelse at lege med. Det er lige omvendt med Chico, han har altid været den største i kuldet (Nemo herinde fra er hans kuldbror) Nu er Chico næsten dobbelt så stor som Nemo, og jeg kæmper for at holde hans vægt nede. Er sikker på, Shorty nok skal blive stor og stærk smiley

• #21   29. mar 2006 Christine : okay.. vidste bare ikke helt hvordan det hang sammen med sælger og QXL.. men det er noget karakter-system så?.. hehe.. grønland? jamen er det ikke bare at bedøve katten, smide den i en papkasse og så et par frimærker på og så afsted?? *GGG* ej, dejligt at høre at din kat kom et godt sted hen og et eksempel som dit var faktisk hvad jeg ledte efter, noget som kunne tale for at handle med dyr forsvarligt over QXL..

• #22   29. mar 2006 Christine>> Dejligt med en solstråle-historie. Håber det går lige så godt for de andre dyr der er på auktion. Men desværre, er det nok ikke alle der er så ansvarsfuld som dig smiley

• #23   29. mar 2006 Chico : har lige været forbi Nemo´s profil.. hehe.. han ser lidt mere slank ud end Chico *ss* .. Er blevet lidt forelsket i chihauhauér her det sidste års tid.. men ved bare at den race aldrig ville være noget for mig, jeg er den mest kluntede tøs på to ben og var Shorty en chihauhau var han død for længe siden med alle de gange jeg har sparket til ham, sat mig på ham væltet ham ved af senge/sofaen og jeg kunne blive ved..

• #24   29. mar 2006 Nej langt fra desværre, men tror nu egentlig ikke jeg ville vælge qxl til min hund (hvilket forhåbentlig aldrig kommer på tale i øvrigt), jeg var bare desperat for at finde et godt hjem til Tulle, da hun havde det så skidt fordi hun ikk ku komme ud.
    Jeg har været heldig, og tror i øvrigt man sagtens kan være heldig hver gang, det handler jo et eller andet sted bare om at sætte nogen krav, og blir de ikk overholdt, jamen så blir der ikk solgt noget herfra, uanset hvad/hvor salgs stedet måtte være, og hvem der måtte byde.

Qxl foregår med et karakter system, så når du har købt/solgt noget og du er tilfreds med handlen, gir du en positiv karakter + en lille hilsen, eller en negativ karakter, hvis det har været en dårlig handel. der kan du også vælge at skrive en kommentar/hilsen, og forklare hvorfor du synes det har været en dårlig handel. Når du ser en vare du gerne vil byde på, kan du gå ind på sælgers profil/navn og se deres karakterer og kommentarer smiley så er det op til dig om du vil købe hos en med dårlige karakterer i massevis smiley

• #25   29. mar 2006 Christine : okay smiley så lærte jeg noget nyt idag.
    Jeg tror da også på at man kan være heldig 99% af gangene man sælger et dyr, for som du selv siger så er det jo op til en selv hvor mange forholdsregler man tager sig. Desværre tager alt for mange idag bare købers ord for gode uden egentlig at lave nogen form for baggrundstjek.

• #26   29. mar 2006 Præcis, det er helt op til en selv hvad man vil stille af krav smiley Selvfølgelig kan man aldrig gardere sig helt, men man kan gøre sit bedste, men ja, desværre er der ikke mange derinde der stille krav til køber, qxl er i princippet gode nok, det er sælgerne den er gal med, desværre. Ville ønske det var omvendt ;(

• #27   29. mar 2006 Sabina>> Det var også helt mærkeligt at møde Nemo igen, man skulle ikke tro de var brødre. Chico ligner en hvalp, hvorimod Nemo ligner en i babyklassen. Chico har dog fået en mere slank figur, men mit kamera er så dårligt, så får desværre ikke opdateret billeder foreløbig smiley

• #28   29. mar 2006 Vi købte en slange på QXL af... Christine,,, he he, og ja vi havde ikke haft slanger forud for handlen, så hvis Michael og Christine ikke havde været så flinke og tålmodige med os, ville vores dejlige snog, jo ikke være endt som en rigtig nuttet slange...

Jeg syntes QXL/DBA og hvad der ellers er af muligheder er ok, som sælger og som køber, skal man jo bruge sin sunde fornuft og åbne øjnene... Når man besøger Chrisitine og MIchael, tror jeg ikke man er i tvivl om at de holder af dyr... Faktisk tror jeg de hellere end gerne ville flytte ned i Zoo smiley

Det med start pris på en 1 kr. ser jeg ikke som ligegyldighed, enten kan man jo bare trække handlen tilbage eller også ender prisen langt højere... Så det skal måske mere ses som et markedsførings fif...

Kommentér på:
QXL hundesalg

Annonce