3.169 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Cherry Eye Cherry Eye

Jeg har lige et spørgsmål til jer kloge mennesker der ude.
Jeg har en chihuahua hvalp på snart 10 uger der har fået cherry eye.
Jeg har solgt ham til min kammerat for en uge siden, og han har lige været til dyrlægen med ham idag og fået konstateret at det er cherry eye han har.
Jeg får ham så tilbage i morgen, da han har fået at vide fra sin dyrlæge at det er en operation til 8000 kr. Og det vil han ikke betale (hvilket selvfølgelig også er forståeligt.)

Men jeg har læst lidt her inde, og der står både at det nødvendigvis ikke kræver en operation og hvis det gør kan det gøres billigere end 8000.

Er der nogen der for nyligt har fået opereret deres hund for samme problem?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cherry Eye
  • #1   30. dec 2009 kommer an på hvad du kalder for nyligt, min morfars hund blev opereret for 6 mdr siden ca...

• #2   30. dec 2009 Sådan inden for 1 år, så jeg har lidt priser at sammenligne med smiley

• #3   30. dec 2009 jamen han gav 3400 inkl tjekup og medicin...

• #4   30. dec 2009 Vi fik begge Boss øjne opereret i århus for 5000kr.

• #5   30. dec 2009 Okay, så er jeg mere rolig.

• #6   30. dec 2009 Hvis der er nogen der har nogle hjemmesider eller navne til dyrlæger der opererer for det må i meget gerne skrive dem til mig.

• #7   30. dec 2009 Jeg gav omkring 2500 kr for at få opereret Lillys cherry eye - så 8000 kr lyder sindsygt.

• #8   30. dec 2009 Tinna ja det lyder lidt voldsomt ik.. hvor henne fik du opereret det henne?

• #9   30. dec 2009 Mette R: Nogle skal opereres flere gange husk på det, og at det kan komme igen.

min fætters cane corso er blevet det 2 gange på hvert øje, og det bliver ikke bedre end det er nu.

Min brors hund af samme slags, fik det gjordt i sverige en gang på hvert år og det er blevet rigtigt flot men det blev gjort inden han kom til danmark.

Bare til info.

• #10   30. dec 2009 Mette: I Nørresundby.
    Det kræver en operation ellers kan hunden få permanente problemer med sine øjne.

• #11   31. dec 2009 Ja det lyder vildt dyrt,jeg gav ca. 5000 for begge busters øjne.

• #12   31. dec 2009 Cherry eyes

Sygdommen skyldes at blinkhindekirtlen, som sidder bagved det tredje øjenlåg, viser sig i den øjevinkel, som sidder ind mod snuden. Et sådant fremfald af kirtlen kalder man populært "cherry eye".

Lidelsen ses hyppigst hos yngre hunde og kan optræde hos alle racer, men synes mest fremherskende hos racer med kortere snude, herunder amerikansk coccer spaniel, fransk bulldog, boxer o.a..

Kirtlen kan vise sig i ny og næ, hvorefter den over en periode begynder at vise sig mere og mere. Efterhånden bliver kirtlen permanent synlig, og på det tidspunkt bliver hunden irriteret i øjet. Ofte vil man på det tidspukt se tåreflåd, og der vil kunne konstateres en let øjenkathar.

Hvad kan jeg gøre?
    Ofte vil mange ejere begynde at behandle med kamillathe og øjenbadevand.

I det hele taget er det ikke klogt at begynde nogen øjenbehandling, før man har ladet dyrlægen se på porblemet.

Det rigtige er at få den rigtige diagnose og den rigtige behandling.

Hvis man ikke får hunden behandlet - oftest ved operation -, så vil hunden efterhånden udvikle en kronisk øjenkathar.

Det kan derfor anbefales, at få hunden opereret. Det kan efterfølgende være nødvendigt at behandle med øjenmedicin indtil såret er helet.

• #13   31. dec 2009 Hunden kan også få grå stær og lammelser..

Tak for alle svar.. Jeg skal undersøge nærmere mandag når alle dyrlæger åbner igen..

• #14   31. dec 2009 Og skal vi så ikke lige huske at få med, at hos nogle hunde kan det ske på grund af stress. I det tilfælde er det ofte nok bare at massere blikhinden på plads igen.

Læg en finger LIGE under øjet og masser så ganske stille men med et ret fast tryk. Normalt smutter den hurtigt ind på plads. Bliver den ved med at falde ud er det dog nok nødvendigt med operation.

Min egen Desse havde det to gange som ung. Den blev blot masseret ind igen og har aldrig set noget til det siden. Heller ikke hos hans hvalpe.

Kommentér på:
Cherry Eye

Annonce