Muskel/kamp-hunde... {{forumTopicSubject}}
Jeg kunne godt tænke at få stillet min nysgerrighed og få mere viden ang. muskel og kamp-hunde ( ved godt der findes mange raser), men evt. en pitbull. Kan man få udstillet hundene, her i DK eller skal man udenlands ? Findes der godkendte klubber ? Registering ? Kan man få trænet disse hunde hos kvalifiseret træner/klubber ? Er her nogen som ved hvad / hvordan DKK forholder sig til hundene ang. træning/udstilling ? Håber at I vil/kan hjælpe mig !!! :o)
MVH. Klavs H.
Ps. Det er ikke fordi jeg har eller vil anskaffe mig, en sådan en rase.
Og jeg har OVERHOVED ikke fordomme om hunde-raserne, Da jeg mener at det IKKE er der, det største problem ligger i Kamp/muskel-hunde debatten.
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
Om de kan trænes er op til de enkelte steder. Visse træningsklubbers lokalafdelinger tillader slet ikke muskelhunde, andre tillader alt og nogle tillader kun med stamtavle.
aug 2008
Følger: 35 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 175 Svar: 1.763
Så nej de kan ikke udstilles , trænes herhjemme . Dog er der desværre nogen , der siger de ejer en amstaff selvom det er en pitbull ...
okt 2007
Følger: 56 Følgere: 55 Hunde: 4 Emner: 216 Svar: 1.402
dec 2007
Følger: 51 Følgere: 48 Emner: 502 Svar: 3.231
og ja du kan sagtens træne dem i klubber med rigtig gode trænere, det gør jeg og det har der aldrig været problemer med..:)
håber jeg forstod dine spørgsmål
aug 2008
Følger: 35 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 175 Svar: 1.763
okt 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 19 Svar: 34
Muskel/kamp-hunde...