Muskel hunde / Kamp hunde - instinkt {{forumTopicSubject}}
Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal indlede det her. Det er ikke for at starte en diskussion, det er mere et faktor i den her debat jeg har tænkt på. Siger man ikk at det ligger til kamphunde og muskelhunde at de har en kort lunte, at de af instinkt sådan bliver nemmere aggresive? Jeg tænker også på jeg har hørt så meget omkring det her i medierne og har flere gange hørt noget omkring deres kæbemuskel, noget med at de ved nogle af de her racer, kan sætte sig fast, altså at hunde selv kan gøre det, når den bider fast (sådan har jewg forstået det ) Altså at den nærmest kan låse sig fast.
Det jeg tænker er bare, hvis dette er rigtigt hvor afgørende er det så hvem ejeren er ?
Personligt har jeg intet imod kamp - muskelhunde ! Jeg har kun haft positive oplevelser med de hunde jeg har mødt ! Og synes klart det er uheldigt de situationer hundeejer med disse hunde er kommet i med deres, sikkert dejlige hund. Men klart alle bliver påvirket af medierne, det gør man lige meget hvad man høre om, så selvfølgelig er jeg også selv lidt ekstra opmærksomme når jeg møder dem. Vil selvfølgelig gerne passe på min egen lille guldklump, i forhold til alle hunde.
jul 2008
Følger: 16 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 1.060
de andre racer som bliver kaldt kamphunde er somregel vogterracer og jagthunde, herunder sådan noget som fila brasiliero (vogterhund og ekstremt mistroisk overfor fremmede) og dogo argentino (jagthund til nedlæggelse af vildsvin og pumaer), der er stor forskel på hvordan de to racer jeg lige nævnte skal reagere på fremmede.
Så det kan vist kun siges at man skal lære om sine racer også det dårlige
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.620
Det er blandt andet mig, der har brugt umotiveret. JEG mener at det er umotiveret angreb, når fru Nielsen kommer gående forbi en indhegnet have og en muskelhund springer over hegnet og skambider enten fru Nielsen eller hendes hvalp eller begge.
Der har muligvis været øjenkontakt mellem hundene, men fru Nielsens yorkshirehvalp bør ikke være en trussel for en voksen hund. Så er det, i MINE øjne, umotiveret.
maj 2007
Det er nok fordi der ofte sker stor skade, når en muskelhund bider i forhold til mange andre racers bid.
maj 2007
Jeg ved at de har et stort vogtergen......... Vores nabo har 2 boer boels, som bider sig igennem trådhegn for at komme ind og æde vores hunde!! Jeg er SKRÆKSLAGEN for at det en dag lykkes dem.
Men ikke desto mindre vil jeg kalde et overfald på personer, som passerer eller hvalpe for umotiveret. Og hvis mine hunde nogensinde gjorde det, så var der kun EN vej.
Og ligesom dig, kan jeg ikke forsvare labracen og sige at det er ok og at hunden bare skal have masser af kærlighed. Der er SÅ mange dårlige labber i Danmark at mit hjerte bløder. Og labberne bider sq også!! Mange labejere (eller retter labblandingsejere) ANER ikke hvad de køber. De tror at det bare er en klappekagehund, der ikke skal motiveres eller noget. Men uagtet det, så kan det ikke undskyldes, når den angriber.
DET synes jeg at rigtig mange muskelhundejere har svært ved at acceptere med deres race. Eller er det bare mig??
maj 2007
Ja, JEG tror at hvis alle ejere af hunde var ansvarlige og tog hensyn og viste respekt overfor andre dyr og mennesker, så ville vi slippe for meget af denne ballade.
Meeeeeeeeen, det er sq nok for meget forlangt, desværre.......
apr 2006
Følger: 72 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 51 Svar: 4.190
og desværre finder jeg i mit nabolag mange "Brian..samt Brianliner" typer der er ejer til en sådan ladt hund... og det på INGEN måder trygt!
Og at man tilmed ser dem vandre 20 meter bag.. deres hunde.. og ikke har for 5 flade øre tjek på deres løse hunde.. gør bestemt ikke min bekymring mindre....
...Min hunderace.. feks.-. han skal først gnide søvnen ud af øjenkrogen...fra den lille lur på sofaen... for så derefter at planlægge hva dag man lige gidder støbe kugler til pistolen... og så måske... være et ladt våben!
(billedligt talt) håber I kan se den dybere mening...
DF har kommet med et temmeligt godt foreslag til hvordan man kan stoppe mange af dem..der ødelægger det for så mange ...
samt den endeløse ulovlige indstrømning af de forklædte pit ind over vore grænser...
og lur mig... om den nye lov ikke vil ligge meget tæt op af deres foreslag.. da de jo har en evne til at få deres foreslag trumfet igennem i regeringen... *SS*
personlig finder jeg den human.. samt et ikke total forbud..men en rimelig balance til dem der er fanatiske indenfor racen.. og KUN kan vælge de "rene" indenfor racen... og at kontrollen øges voldsomt overfor hvem der MÅ ha en sådan hund...samt ens alder er væsenlig...
Det jeg så bare håber vil ske er... hvis vores ordensmagt skal være dem.. der skal håndhæve dette hen ala dyrepoliti... MÅ virkelig ha en stor sum penge samt kompetent hjælp ..for som det ser ud idag... er der virkelig ikke meget de stakkels betjente kan gøre ... de er TOTAL overbebyrtet.... og det kan ikke ha sin rigtighed.. at et så vigtigt emne som folks trykhed og trivsel til at bevæge sig i det offentlige rum ..blir henstillet pga. politiet ikke har recurser til at rykke ud!
Dertil finder jeg det utrolig dårligt.. at som reglerne er idag... IKKE inddrager vores dyrlæger noget mere... og bruger DEM som nogen af de kompetente folk vi har at gøre brug af! .. at de får MEGET større bemyndigelse til at kunne /eller havde pligt til at kunne anmelde... hvis de kan se..den er hel gal!
...de.. om nogen... står jo ofte med disse meget omtalte hunde.. i deres hænder... og kan nok godt se.. hvis den er gal..på den ene..eller anden..eller tredie måde!
Men lad os se.. hva der sker...
bare det er snart..der sker noget!
her er linket til DF Pia kjærsgaard´s ugebrev:
http://www.danskfolkeparti.dk/Ikke_flere_kampehundehid.asp
mar 2008
Følger: 45 Følgere: 44 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 514
inden pitt bull'en blev ulovlig var det omkring 200 af dem i danmark, det antages nu at det antal er 3 dobblet.
nej der skal forbydes avl uden stamtavle, alt import skal tjekkes i hoved og røv, det skal kørekort og specielle kurser til at holde hund, specielt disse typer hunde, en aldersgrænse på eks. 22 år, hundene skal mental testes når de fylder 1 år og så skal evt. køber sætte sig ind i hvad det er for en hund de gerne vil have.
jul 2008
Følger: 16 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 1.060
Ærlig talt mener jeg istedet for nye love osv så skulle de sætte nogen penge af til et dyrepoliti så vi også får taget hånd om de grove mishandlingssager man ser flere og flere af.
mar 2008
Følger: 45 Følgere: 44 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 514
apr 2006
Følger: 72 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 51 Svar: 4.190
..og uanset hvor meget vi prøver at ytre os om emnet.. så ER det jo totalt ude af vores hænder... det ER jo vores politikker her i landet.. der laver lovene...
Som vi så må indordne os under...ss
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.132
Men med alle andre "varer" så skal udbud og efterspørgelse være i balance med hinanden, så så længe der findes nogle som vil have dem, ja så bliver de også "lavet"/impoteret.
maj 2007
Du træder bestemt ikke mig over tæerne. MEN jeg vil lige fortælle dig at tavlehunde sandelig er ligeså forskellige som blandingshunde. Mine 3 er MILEVIDT fra hinanden og har hver deres temperament og ikke mindst personlighed!!
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.329
Racehunde mangler bestemt ikke personlighed, medmindre du kun lægger personligheden i deres udseende. Og der har de så alligevel en masse personlighed.
Jeg har 2 af samme race (tidligere 3) og der er milevid forskel i deres personlighed, temperament, sind, opførsel og faktisk også i udseende, selv om de alle 2 (3) går fint ind under racestandarden.
Muskel hunde / Kamp hunde - instinkt
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside