{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.060 visninger | Oprettet:

Muskel hunde {{forumTopicSubject}}

Hej jeg er selv ejer af to muskelhunde.. og syntes det er frygteligt det der foregår lige nu. Det går ud over så mange som har styr over deres hunde.
Men mit spørgsmål er, HVIS de laver regler om mundkurv og kastration, hvad gør i så ???
Jeg vil virkelig bare ikke til at gå med det lort, det ser jo farligt ud, og skide synd for hunden. og tror i måske når de snakker mundkurv, at det bare er grime ?
Og forstår slet ikke hvis de kan bestemme min 5 årig han hund skal kastreres... er bange for hvad de finder på smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Muskel hunde
  • #2   11. aug 2009 En mundkurv er en mundkurv og ikke bare en grime.. En grime kan jo ikke holde nogen tænder inde...

Og bliver en hund vænnet til mundkurv på en ordenlig måde så har de ikke noget imod det !
    Flere mynderacer anbefales det f.eks at de har mundkurv på hvis de løber løse, fordi at nogen af dem har så stærk en byttedrift at de vil løbe vildt op og helt små hunde kan i forbifarten godt ligne en lille kanin..

Så for nogle hunde er det naturligt at ha' mundkurv på ! Så mon ikke andre hunde kunne vænne sig til det... ?!

• #4   11. aug 2009 du kan få sådan noget i nylon som er behalige at have på og som ikke ser farlige ud, det behøver ikke være sådan et gitter af metal som de gamle mundkurve.
    synes det er fint man kan vælge den løsning. men hvis du ikke synes om at den skal gå med mundkurv og neutraliceres, og så få lov at leve sit liv ud, kan du jo altid aflive den. det er dit eget valg jo

• #5   11. aug 2009 Charlotte, med den holdning som du har, er det måske nemmest at forbyde racen helt. Der er nogle som har racerne, der siger det samme som dig. Det gør at sådanne som F.eks mig der ønsker et forbud, holder fast i forbud og ikke bare accepterer et kompromis så hunden kan bevares.

• #6   11. aug 2009 Ok, havde jeg ikke set smiley

Men det er da en forkert holdning at have, af personer der vil bevare hunden smiley

• #7   11. aug 2009 Syntes bare det er så uretfærdigt, at det her bare remmer alle. Fra den ene dag til den anden skal de sku bare ha mundkurv på, det er da ikke et hundeliv, og hvis der kommer en løs schæfer eller en anden stor hund hen til dem uden ejer, så er det sku bare synd for hunden. jeg vil ALDRIG AFLIVE MINE. de har ikke gjordt noget. Men ville ønske nu, at jeg ikke levede i den tid her. Også kastration forstår jeg ikke de kan tvinge folk til, altså min skal ikke lave hvalpe. men nogen hunde forandre sig helt vildt når de bliver kastreret, nogen blir hissige. og den af min der ikke er, er 5 år gammel. Hvad racer tror i det rammer ??

• #8   11. aug 2009 Jeg har vendet mig til tanken om at de blir ulovlige. Men os der har vores hunde og har gjord det vi skulle, opdraget og gået til træning, og givet dem masser af kærlighed. og når de ikke har gjord noget, så bliver vi staffet helt vildt føler jeg. Vil da gerna ha mine hunde kan ha et godt liv. den tid jeg har dem. det er da klart. Og mine hunde går ikke løs, når jeg går tur, så har fuldt styr over dem. Hader bare alt det her. Ved nogen hvor mange racer det drejer sig om ?

• #11   11. aug 2009 Christa :- ): Der tror jeg du har fået noget galt i halsen. Når man fjerner testiklerne på en hanhund, fjerner man produktionen af testosteron. Dette vil i langt de fleste tilfælde mindske agressiv adfærd, da denne stammer fra testosteronen.
    I de tilfælde hvor det ikke virker, er det fordi hundens agressive adfærd ikke længere kun styres af testosteronen, men at den er blevet en vane for hunden.
    I disse tilfælde ses ingen betydelig forandring af hunden.

Har aldrig i mit liv som veterinær studerende hørt om en hund der skulel være blevet mere agressiv af at blive kastreret.

Hvis du seriøst mener der foreligger en sådan undersøgelse, vil jeg meget gerne se et link.

• #12   11. aug 2009 Naturligvis vil jeg følge loven..
    Hvis loven foreskriver neutralisering og mundkurv, så er det sådan det er og jeg vil følge det ( hunden er allerede kastreret)
    Hvis man vælger en god mundkurv er det begrænset hvilke gener det påfører hunden..
    jeg synes personligt en hund UDEN mundkurv ser mere farlig ud end en MED... Og det er jo kun et spørgsmål om at folk vænner sig til at se det i gadebilledet..

Håber også de laver krav om at hundene skal mentaltestes hvert 2. år (som i Tyskland)

• #13   11. aug 2009 Anna : Jeg havde besøg af en adfærdskonsulent (etologisk institut), som fortalte mig at en hanhund, som er usikker / nervøst anlagt vil blive endnu mere nervøs hvis han kastreres...
    Og en usikker / nervøs hund har ofte meget kortere til bid end en selvsikker hund..

Måske det der menes med mere aggressiv

• #15   11. aug 2009 Har en kasteret hanhund og steriliseret tæve begge af amr bulldog, og de har hverken negativ eller positiv reaktion af deres operationer, de er som de plejer, helt rolige og indimellem kyllinger som de altid har været. Af dem jeg kender til af de hunde som er blevet neutraliseret, har jeg aldrig set reaktion.

• #16   11. aug 2009 Hvis der kommer regler om mundkurv, så får vores hunde mundkurv på -Neutralisering har været oppe at vende mange gange her og vi har været meget i tvivl om, hvad vi skulle vælge.. Men hvis loven siger, vi skal, jamen så følger vi lselvfølgelig oven, som de ansvarlige hundeejere vi selv mener, vi er og gerne vil vise andre, vi er.

At jeg så ikke er glad for en så stor beslutning skal trækkes nedover hovedet på os, er en helt anden sag.

• #17   11. aug 2009 syntes os mange af de hunde der nu har gjord noget har været race hunde, ikke blandinger som mine. Så har det ikke dårligt med jeg har købt blanding af to racer. jeg har ikke købt en race hund uden stamtavle, som man ikke kan vide er indavl, og det er nok mange af dem det er gået galt med. bare min mening

• #19   11. aug 2009 Jeg forstår bare ikke det her ikke kan gøres på en bedre måde. Hvorfor de ikke laver et kørekort man sku ta. også selvfølgelig altid ha snor på uden for ens egen have.Gå til noget træning osv. Så dem der får disse hunde,ved hvad det handler om.
    Nu skal jeg nok svare, altså hvis de ting bliver lov, er jeg som hunde jer jo tvunget til at gøre hvad de siger, da jeg ikke ønsker mine hunde aflivet. men håber da virkelig der kommer en lidt bedre løsning, som måske ku ramme lidt mere, dem der ikke yager ansvar for deres hunde.

Kommentér på:
Muskel hunde

Annonce