1.060 visninger
|
Oprettet:
Muskel hunde {{forumTopicSubject}}
Hej jeg er selv ejer af to muskelhunde.. og syntes det er frygteligt det der foregår lige nu. Det går ud over så mange som har styr over deres hunde.
Men mit spørgsmål er, HVIS de laver regler om mundkurv og kastration, hvad gør i så ???
Jeg vil virkelig bare ikke til at gå med det lort, det ser jo farligt ud, og skide synd for hunden. og tror i måske når de snakker mundkurv, at det bare er grime ?
Og forstår slet ikke hvis de kan bestemme min 5 årig han hund skal kastreres... er bange for hvad de finder på
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.783
Og bliver en hund vænnet til mundkurv på en ordenlig måde så har de ikke noget imod det !
Flere mynderacer anbefales det f.eks at de har mundkurv på hvis de løber løse, fordi at nogen af dem har så stærk en byttedrift at de vil løbe vildt op og helt små hunde kan i forbifarten godt ligne en lille kanin..
Så for nogle hunde er det naturligt at ha' mundkurv på ! Så mon ikke andre hunde kunne vænne sig til det... ?!
dec 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 847
synes det er fint man kan vælge den løsning. men hvis du ikke synes om at den skal gå med mundkurv og neutraliceres, og så få lov at leve sit liv ud, kan du jo altid aflive den. det er dit eget valg jo
maj 2004
Følger: 39 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 10 Svar: 186
maj 2004
Følger: 39 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 10 Svar: 186
Men det er da en forkert holdning at have, af personer der vil bevare hunden
maj 2007
Følger: 36 Følgere: 35 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 77
maj 2007
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 5 Svar: 376
I de tilfælde hvor det ikke virker, er det fordi hundens agressive adfærd ikke længere kun styres af testosteronen, men at den er blevet en vane for hunden.
I disse tilfælde ses ingen betydelig forandring af hunden.
Har aldrig i mit liv som veterinær studerende hørt om en hund der skulel være blevet mere agressiv af at blive kastreret.
Hvis du seriøst mener der foreligger en sådan undersøgelse, vil jeg meget gerne se et link.
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Hvis loven foreskriver neutralisering og mundkurv, så er det sådan det er og jeg vil følge det ( hunden er allerede kastreret)
Hvis man vælger en god mundkurv er det begrænset hvilke gener det påfører hunden..
jeg synes personligt en hund UDEN mundkurv ser mere farlig ud end en MED... Og det er jo kun et spørgsmål om at folk vænner sig til at se det i gadebilledet..
Håber også de laver krav om at hundene skal mentaltestes hvert 2. år (som i Tyskland)
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Og en usikker / nervøs hund har ofte meget kortere til bid end en selvsikker hund..
Måske det der menes med mere aggressiv
nov 2005
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 23
maj 2008
Følger: 45 Følgere: 44 Hunde: 3 Emner: 29 Svar: 1.149
At jeg så ikke er glad for en så stor beslutning skal trækkes nedover hovedet på os, er en helt anden sag.
maj 2007
maj 2007
Nu skal jeg nok svare, altså hvis de ting bliver lov, er jeg som hunde jer jo tvunget til at gøre hvad de siger, da jeg ikke ønsker mine hunde aflivet. men håber da virkelig der kommer en lidt bedre løsning, som måske ku ramme lidt mere, dem der ikke yager ansvar for deres hunde.
Muskel hunde