avl for og imod avl for og imod
Hej
Vi har efterhånden fået et par henvendelser fra folk om Lucas kan bruges til avl, men har indtil videre sagt nej.
Vi er nu begyndt at snakke om, at det kunne han måske godt alligevel, vi vil så få ham øjenlyst samt HD-fotograferet.
Men men er der overhovedet nogen der vil bruge ham, vi har jo ikke været på udstilling med ham, da det ikke interessere os.
Vi er ikke interesseret i at han skal parres med hvad som helst, men kun hunde af samme race eller lign.
Kom med jeres mening både skidt og godt.
feb 2006
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 761 Svar: 4.807
dec 2004
Følger: 34 Følgere: 45 Hunde: 6 Emner: 249 Svar: 1.111
Men det er jo helt op til jer hvor meget man ønsker at gå op i det
maj 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 93 Svar: 956
Jeg kan ikke se det forkerte i at lave hvalpe uden tavle. Ville aldrig selv købe en hvalp med tavle.
Få hunden undersøgt, (som du skriver i vil) og sørg for at tæven er det samme.
Brug dog stadig hjerne inden man parrer. Sindene skal jo passe sammen, hvis det ikke er samme race
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 518 Svar: 12.495
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.199
har han en fin HD status og gode øjenresultater, så er jeg sikker på din opdrætter gerne vil hjælpe både med at udstille og med at finde egnede tæver til ham
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
Synes at det er fint at man siger nej.
Jeg er af den mening, at man skal ikke opfordre folk til avl, og slet ikke hovedløs avl.
Ved avl, så er der en dyber mening og alvor bage, det er ikke bare noget man sådan gør.
Hvis du vidste hvor mange tilbud jeg har fået, om hvornår Babett skal ha hvalpe - her har jeg så sagt til folk, Babett skal ike ha nogen hvalpe, dels pga. hun har en fejl, hun er langhåret.
Og hendes væsen er bare i top, både psykis og fysisk.
Så jeg forstår godt et nej. men det er der andre der nok ikke forstår.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 418 Svar: 31.391
Det er kun en eller to udstillinger i behøver at tage til for at få den 2. præmie i hus, og så behøver i aldrig se en udstillingsring igen. Er hunden købt her i DK vil jeg næsten tro i endda kunne lokke opdrætter til at udstille den for jer en enkelt gang (de fleste opdrættere er meget hjælpsomme).
Men i kan sagtens udstille selv. Det er ikke svært. Det eneste det kræver er at han kan stå, lade en fremmed kigge bisser osv efter, og gå ved siden af jer.
Så gør det nu ordentligt hvis i vil gøre det -det er ikke ret meget der skal til, for at i kan få bog på hvalpene.
Og jeg er sikker på at hvis i spørger opdrætter til råds, så vil han/hun osse gerne hjælpe jer i gang
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 464
Desuden behøver man jo ikke avle hvis man får den godkendt. Jeg vil ihvertfald gøre mig selv, min hund og kommende hundeejer den tjenste at have gjort tingene ordentligt inden jeg indlader mig på avl. Deriblandt også en mentaltest og de nødvendige dyrelægeundersøgelser.
Synes det er vigtigt for mig at hvis min hund skal avle er det fordi han har nogle gode kvaliteter han kan tilbyde avl med racen, ikke kun fordi han er flot.
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
Det er en sjælden race og jeg syntes det ville være synd og ødelægge racen ved ikke og få avlsgodkendelse og bare avle.
Hvis han kan være med til og give nogl gode racetypiske hvalpe vil det da være godt for racen.
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.373
sep 2009
Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 7
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.215
Men til gengæld vil jeg også sige at der er rigtig rigtig mange hvalpe på markedet lige nu, så tænk jer meget godt om inden i sætter flere på jorden der måske skal skifte familie 3-4 gange inden de bliver aflivet. Det ville være ærgerligt, for det er dælme en skøn race.
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.048
avl for og imod