1.211 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 51 Svar

søger gode råd til ny hund ? søger gode råd til ny hund ?

Hej Jeg er 16 år og bor i Kastrup.

Jeg elsker hunde og dyr generalt, men min mor er allergisk, ikke så meget mere men det kan godt give problemer. Jeg har altid godt kunne tænke mig en Amerikansk staffordshire terrier, men min mor er ikke helt glad for det.

Spørgsmålet er: Er en Amerikansk staffordshire terrier så et godt valg til en føreste gangs ejer ? og hvad er en god ide at gøre med en mor der ikke er sikker på at få hund med da hun har allergi ?

vi havde en Cocker spaniel da jeg var 1 år, altså for 15 år siden, vi fik den af en ældre dame, da det var en gammel hund, og den døde desværre 2 måneder efter smiley

Vil også lige sige hvis der er nogle i området af Kastrup/tårnby som ikke helt har tid til gåtur eller pasning af sin hund, er jeg mere end villig til træde til. smiley Jeg er en meget udadvendt og behagelig person og er let at snakke med smiley

Håber der er nogle der kan svare på mit spørgsmål smiley

Mhv. Rasmus Damgaard

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  søger gode råd til ny hund ?
  • #1   1. mar 2006 Jeg kender ikke nogle der har Amstaff´s
    men alle garvede Amstaff-ejere herinde fra
    ville fraråde dig det. bla. på grund af din alder
    men stor ros til dig for et flot og velformuleret
    spørgsmål smiley

Håber at du får en hund alligevel en dag....

• #2   1. mar 2006 Jeg ville nok starte med en hund der er lidt lettere at opdrage - man skal vist kunne være en meget stærk leder for sin hund og det er måske svært i starten.

• #3   1. mar 2006 Hvis din mor har allergi er der mange racer som man alligevel kan få. Kan ikke lige huske dem alle, men det er der sikkert andre der kan.

• #4   1. mar 2006 Tak for din hjælp smiley ja har også fået råd af min onkel da de havde en engang. det behæver ikke tilfældighvis at være en Amerikansk staffordshire terrier, men noget ligende.

• #5   1. mar 2006 Hej Rasmus, din alder og erfaring taget i betragtning ville jeg ikke foreslå dig at få en amstaff eller en lignende hund. Det ville være en rigtig god idé hvis du fik noget mere erfaring med hunde netop ved at have et eftermiddags luftejob. Gå på biblioteket og lån bøgerne "hundelytteren" og "hundelytteren i praksis" skrevet af jan fennel de er virkelig gode og giver dig indsigt i hvd det kræver at have hund. Din mor kan blive testet ved lægen om hun kan tåle en hund. Held og lykke!

• #6   1. mar 2006 AH fordi den er da sej....ahem....

• #7   1. mar 2006 Har haft hunde herhjemme i en weekend og et par dage, og der var ikke nogle tegn på hendes allergi.

ja ved godt der er mange hunde som ikke frembringer allergi, men indtil videre har jeg kun hørt at det er sådan nogle puddel typer, og det er ikke lige mig.

Kender i nogle hunde ala Amerikansk staffordshire terrier som ikke frembringer allerigi ?

Og mange tak for svar smiley det var til god hjælp.

• #8   1. mar 2006 Kan altså ikke lade være! Der er så mange der ikke burde have amstaff, eller ja have hund overhoved!!

• #9   1. mar 2006 AH Tja tjo igen hver sin smag smiley Fjæseren er da en fantastisk hund ingen tvivl om det!

• #10   1. mar 2006 Ja, jeg kan da varmt anbefale en engelsk
    staffordshire, den er allerigvenlig og jeg har flere
    i familien, der er overfølsomme overfor hunde,
    men de kan sagtens være i selskab med mine hunde
    i flere dage af gangen

• #11   1. mar 2006 Tak for det smiley min mor er også lidt mere til labradoren eller cocker spaniel smiley men min far og min brødre er mere til en amerikans bulldog/terrerier, jo tak staffordshire bullterrier er også et valg, men der er mange børnefamilier her på min vej og de er heller ikke meget for sådan nogle hunde, da de er onde og farlige i deres øjne. Men det er jo det der med at de er jo lidt seje, og så synes jeg det er en flot hund smiley

• #12   1. mar 2006 Men det kommer igen også an på hvad allergi det handler om. Sådan en som min mor kan godt tåle langhåret hunde, men har sværer ved at tåle de korthåret. Det kan man se når hun er sammen med Lilly.

• #13   1. mar 2006 AH Ja det er lidt det sammen temperament som dobberen og fuldstændig forskelligt fra amstaffen. Når vi er ude og gå og hundene løber frit løber min dobber maks 100 meter væk og vender hele tiden tilbage og kigger om der er nyt fra fronten. Og amstaffen han lunter bare længere væk og passer sig selv, hører først 4 gang man kalder og vender sig sjældent om for at se om vi er med. Han kommer så til gengæld hvis vi begybder at gå den anden vej, for vi vil jo ikke glemmes. Tossede dyr!!

• #14   1. mar 2006 Jeg mener også at en king charles spaniel, skulle være gode hvis man har allergi???? Er der nogen der har hørt det samme som jeg *ss*

Jeg ville heller ikk anbefale dig at få en amstaff, som første gangs hund, den er MEGA stædig, og så har den jo det der lidt hidsige temperament.... og når man er så ung vil man jo gerne ud, og vil gerne ha den med alle steder :)) Det kan være lidt svært med en hund der ikk kan med andre hunde, og vil måske i sidste ende, ende med at være en del alene hjemme...

• #15   1. mar 2006 jeg er 17 og har købt en amstaff, og det går fint.. hvis du tar dig tid og ikk har for travlt med at fjøjte rundt hvis du forstår hva jeg mener ..

• #16   1. mar 2006 Det var vildt dejligt så mange svar der kom smiley tusind tak allesammen smiley der blev jeg ihvertifald det klogere. må op og låne en masse bøger om de eksakte hunde, som det er vi har i tankerne. smiley

Tusind tak. !!

• #17   1. mar 2006 Rasmus: Hvis det bliver sådan at i skal have hund og ønsker en specifik race kan jeg kun råde jer til at få en danskopdrættet hund med dkk stamtavle!

• #18   1. mar 2006 Rasmus >>
    Når man spørger så pænt og velovervejet
    som du gør, er der altid hjælp at hente smiley

• #19   1. mar 2006 Pia.... eeeej der er så dejligt på tømmerupvej :))))

• #20   1. mar 2006 Jeg har købt en amstaff som begynder hund, men je er også noget ældrem end dig.

Jeg ville ikke købe en muskelhund som begynder, da de nemt kan tag magten hvis du ikke er hård nok.
    Du skal virkelig sætte dig ind i at opdrage en hund, og køber du en amstaff, så skal du gå til træning med den, for ellers kan du ikke sytre den.

Har et godt eksempel. Jeg har gået til hvalpetræning med Cosmo, (han er en nem hund af en amsttaff, siger min træner) Han høre efter og kan de normale ting som sit dæk osv. Jeg er gået vidre med klikkertræniing, og der er en amstaff på 9 månder som ikke har fåer hvalpe træning, og sikke en rod. Hun kan ikke gå med den, da den trækker, den leger bider endnu, den hopper op. Rent ud sagt en pis hund i mine øjne.

Jeg ville starte med en anden slags hund, da amstaff VIRKELIG kræver meget arbejd.

• #21   1. mar 2006 PKA flyt til fyn her er der bare stor koncentration af ridecentre og skovene er fantastiske at ride i!! Der er utallige turmuligheder hernede, perfekt natur og gode bundforhold!! Har da lige set et sted nær odense med maskinhal, stald med 5 bokse+5 spiltov, udendør drænet ridebane (stor) og næsten 200 kvm beboelse...5,5 mil....det billigt!!!

• #22   1. mar 2006 Men køber du en amstaff, så køb en han og få den kasereret..

Og gør det tideligt.. Vi får Cosmo kasereret til april.

• #23   1. mar 2006 Kan jeg godt forstå smiley Min datter går til ridning på tømmerup rideskole smiley Hvis jeg nogensinde skulle flytte til amager, skulle det helt sikkert være på tømmerupvej, det er ligesom at være heeelt ude på landet, men er jo stadig i byen :))) Der er lidt af det gode fra begge ting smiley

• #24   1. mar 2006 har også arbejde i et tømmre firma på tømmerup vej..
    og det var i sommers, jeg bor selv ude i sundby på amager, men det er et rigtig dejligt område lige der ved tømmerupvej

• #25   1. mar 2006 Ja jeg bor selv ikke mere end 100 m fra Tømmerup vej. og ve det er et dejligt sted smiley min moster har en chow chow som jeg tit lufter på tømmerupvej og omegn.

• #26   1. mar 2006 Ja mon ikk :))) Min kæreste har boet hele livet på karupvej... en sidegade til kongelundsvejen smiley

Uha, og for slet ikke at tale om kongelunden... er det lige et drømmested eller hva??? :))) Nøøøj gad jeg godt bo, eller i den gamle by ude i dragør *savle, savle* smiley

• #27   1. mar 2006 En chow chow er da også en dejlig hund smiley Hvad med sådan en???

• #28   1. mar 2006 Hej. Jeg har en bror i Kastrup som er MEGET overfølsom overfor hunde. Han har imidlertid en West highland white terrier og en Cairn terrier uden problemer!!!

• #29   1. mar 2006 Min bror bor i Ove Sprogøes hus i nærheden af dig.

• #30   1. mar 2006 Jo en Chow Chow er også kanon dejlig, synes jeg næsten alle hunde er, men igen er det ikke lige helt os.

min far og hans kæreste går også med tankerne om at købe en Boxer smiley det synes jeg også er en sød hund.

• #31   1. mar 2006 Ja det er lige overfor mig smiley jeg bor i den lille boligforening som hedde Gartnertoften smiley

• #32   1. mar 2006 Lise : okay smiley min moster har også en lille hvid West highland white terrier

• #33   1. mar 2006 ej fandt lige denne annonce i guloggratis.....

stafforshire bull terreie
    2 stk stafforshire han 4 år tæve 2 år skal sælges samlet kun 2000,00 går ude i hunde gård ikke vandt til at gå inde.

• #34   1. mar 2006 Men altså hvis du har tid og overskud kan du sagtens købe en amstaff, min amstaff var min første egen hund, og det er gået fint.. men hvis din mor er allergisk ved jeg sq ikk helt :S

• #35   1. mar 2006 Kender i en kennel nær mig i Kastrup ? eller er de fleste på fyn og Jylland ? der skulle hvist ligge en i rødovre eller noget den stil ? smiley

• #36   1. mar 2006 Hmm tror ikk der ligger nogen kennel sådan lige rundt om hjørnet ..

• #37   1. mar 2006 det kunne også være en Privat, som i viste havde unger ? så kunne jeg tage ud og kigge på dem smiley

• #38   1. mar 2006 Rasmus søg på jubii der er et par kenneler på sjælland....

• #39   1. mar 2006 klart nok, jeg måtte helt til odense for at hente min lille pup heh .. og var også oppe og se ham da han var 3 uger .. men kig lidt rudt, der er efterhånden en del annoncer her inde og på DBA og guloggratis

• #40   1. mar 2006 Ellers skal du måske overveje at få en voksen amstaff, boxer, sbt.... så ved du hvordan den "falder" ud, så kommer det ikk som nogen overraskelse....*ss* Så er den besværlige lømmel alder også overstået smiley

• #41   1. mar 2006 Der er ihvertfald mange unghunde/voksne i dba osv... men kig dig nu godt for, og vær sikker på den har haft en ordenlig opvækst :)))

• #42   1. mar 2006 Synes helt sikkert at man ikke skal købe en hund uden stambog! Har rigtige dårlige erfaringer med dette....

• #43   1. mar 2006 Ja det må man sige du har :((( Men heldigvis hører den slags barnligheder til de færreste... heldigvis! Syns fandme ikk de kan være det bekendt! Håber da seriøst de skammer sig hvis de læser det her.... føj!

• #44   1. mar 2006 Christine: Det er de for dumme til for at sige det på en pæn måde.....

• #45   1. mar 2006 Ja hvis man er dum nok til at sprede den slags rygter, er man vel også for dum til at fatter noget som helst andet :(((

• #46   1. mar 2006 Tror det hedder indavl....;-D

• #47   1. mar 2006 *LoooooL*

• #48   1. mar 2006 Rasmus D: Først og fremmest syntes jeg det er et godt indlæg du har skrevet.. Du lyder fornuftig..
    Jeg er 20 år og har en amstaff-hvalp på 15 uger.. og det er sgu hårdt arbejde at opdrage en amstaff.. men hvis man sætter sig ind i racen og er villig til at ofre, så er det altså ikke en umulig første-gangs-hund.. Du skule prøve at gå ind på www.amstaffnetwork.dk (racerep. hjemmeside) der kan du finde links til forskellige kennler i DK... Ellers kan jeg anbefale dig at gå ind på www.amstaffs.dk som er kennel northern amstaffs hvor min hund er fra.. Thomas der har den kennel er i hvert fald rigtig dygtig..
    Håber at du finder frem til hvilken race der er noget for dig... Jeg har i hvert fald ikke et øjeblik fortrudt at jeg valgte amstaff...
    Mvh maria

• #49   1. mar 2006 Det skal lige tilføjes at Northern Amstaffs er på Sjælland (Præstø), så der er i hvert fald en kennel "derovre"...

• #50   1. mar 2006 Synes altså at Rasmus D har fået en virkelig god vejledning i sine spørgsmål, men da kun fordi at der har været så mange søde hundeejere herinde.
    Det har virkelig imponeret mig, og synes bestemt det er dejligt at sidde og læse.

I er da bare dejlige.

• #51   1. mar 2006 Hej Rasmus
    Du bør ikke købe en Amstaff. som førstegangs køber. Det er en hund som er meget stærk psykisk og fysisk og den er som skrevet i et andet indlæg ,MEGET stædig. Amstaffen er en fantastisk race i de rette hænder, men har man ikke lige den store erfaring og kendskab til hunde så kan det desværre gå meget galt.
    Det er desværre set alt for mange gange.
    Tror at du som førstegang køber skal fokusere på en race som er knap så 'stædig'. Det er ikke for sjov, at der mange steder står at det ikke er en hund for begyndere. Men skulle du alligevel vælge en amstaff, så snak med flere opdrættere så du får et bedre indblik i hundens psyke. Husk nu at købe et ordentligt sted, evt. gå ind på DKK eller Dansk Terrier Klub.

Kommentér på:
søger gode råd til ny hund ?

Annonce