{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.220 visninger | Oprettet:

Søger gode råd {{forumTopicSubject}}

Halløj derude ??

Har for nogen mdr siden taget en lille hund til mig en blanding mellem puddel og shih-tzu. Og hun er super skøn på næsten alle punkter . Bare ikke lige når vi møder fremmede hunde så går hun i selvsving og "japper" derud af kender ikk hendes fortid , så ved ikk hvad dette kan skyldes hun fungere fint herhjemme med min ældre tæve og ved hunde vi kender men fremmede hunde skal bare DØ hvilket er lidt trist hvordan kan jeg afhjælpe eller er der nogen der evt kan anbefale en god adfærds terapeut ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søger gode råd
  • #1   6. maj 2016 Du skal træne kontakten og lære hende at ignorere andre hunde.

Hun skal ikke mødes med fremmede hunde ... og måske bliver hun aldrig klar til det.

• #2   6. maj 2016 Hun er slet ikk kontaktbar når hun først ser rødt har prøvet med lækre snaks osv men ingen kontakt har været i hundeskoven med hende op til flere gange og efter noget tid med observation på afstand så tør hun op og så kan hun godt omgåes andre problemet ligger i når vi går tur så spadser hun helt ud når vi møder fremmede hunde er det mon usikkerhed ???

• #3   6. maj 2016 Hun vil på ingen måde have at andre hunde snuser til hende kan det være at hun ikk forstår andre hundes sprog/signaler ?

• #4   6. maj 2016 Det nytter i hvert fald ikke, at du ikke respekterer hendes "ønsker"... hundeskov er på ingen måde et sted for hende.

Det kan være det som netop ødelægger hunden.. Hendes grænser er sikkert blevet overskredet gang på gang.

Du må finde en måde at skabe kontakten .. det er ikke altid bare at stikke en frikadelle foran snuden.. det kan kræve meget. Du skal opnå kontakten længe før problemet opstår.

• #5   6. maj 2016 Hvordan er hendes kropssprog?

At hun gøer behøver ikke være = nu skal du dø

• #6   6. maj 2016 Men tænker at når nu hun "overkommer" sin "frygt" og rent faktisk godt kan løbe og lege hvor bliver hendes grænser så overtrådt tænker om hun ikk forstår andre hundes signaler ?

• #7   6. maj 2016 Det kan blot være flooding.. at hun tvinges/giver op.

Jeg har ikke set hunden, men undrer mig ofte over menneskets sociale behov som lige pludselig også skal være hundens.

Men hey... jeg forstår heller ikke 99 % af de hundeskove der er, og at man smider sin hund derind.

• #8   6. maj 2016 Hun gør helt sindssygt problemet er at når vi så møder en fremmede hund og hun tænder af så plejer den fremmede hun og gøre det samme så ved faktisk ikk hvad hun ville gøre da folk altid går en kæmpe bue udenom men i hundeskoven møder vi som reel ret så tålmodige hunde der lader hende være til hun selv overkommer det der sker inde i hende også ender hun med at løbe og lege

• #9   6. maj 2016 Kan godt se ideen med at flytte hendes fokus i situationen men det virker lidt håbløst når jeg slet ikk kan trænge. Igennem til hende

• #10   6. maj 2016 Du skal netop have fokus inden det sker... du skal være på forkant 24/7.

Evt finde rolig hund og træne passage... starte med meget stor afstand og først komme tættere på, når din ikke reagerer.

• #11   6. maj 2016 Min ide med hende i hundeskoven er at hun får lov og se og opleve andre sociale hunde

• #12   6. maj 2016 Men hvad er resten af kropssproget?

Gøen kan sagtens være "hey du der, skal vi ikke lege?"

Derfor er det vigtigt at kende resten af kropssproget

• #13   6. maj 2016 Men hundeskov er jo ikke rette sted, når hun måske er usikker.... du tvinger hende jo til kontakt.

• #14   6. maj 2016 Og nu er hundeskove altså lige så kendt for hunde med dårligt hundesprog.

• #15   6. maj 2016 Vi mødte en hun hund som kender min anden tæve og der gøede hun og tror at hvis hun fik slap snor havde hun bidt ham hun gør og trækker hen imod ikke på en legene måde men mere "hvis du kigger på mig så nakker jeg dig "

• #16   6. maj 2016 Den hundeskov jeg plejer og komme i kender de fleste hunde der kommer der er meget sociale har aldrig oplevet slagsmål osv men kommer der heller ikk når jeg ved at der render 10-15 hunde rundt kommer der tidligt om morgen og der plejer kun og være en en 4-5 stk

• #17   6. maj 2016 Drop hundeskoven. Når du spotter en hund på gåturen. Sætter du dig ned til din hund og belønner hende med rolig berøring og gode godbidder. Evt. Kogt kylling, frikadeller, what ever bare det er ekstra lækkert. Hvis hun begynder at gøre optræk til "ballade". Går du modsat hunden i møder.

• #18   6. maj 2016 Vibeke så hvis hun går amok så vender vi om så hun kommer "foran" ?

• #19   6. maj 2016 Når hun går amok så gå væk fra problemet... mange bliver stående og deres hunde flegner.. Dårlig adfærd bliver kun forstærket for hver eneste dårlige oplevelse.... derfor skal du bryde mønsteret.

• #21   6. maj 2016 Ja præcis. Og sørg for at holde så meget afstand så muligt. Modsatte side af fortovet. Osv. Vis hende med dit kropssprog at du passer på hende og du nok skal tage " kampen"

• #22   6. maj 2016 Det er præcis hva der sker hvis de andre hunde lader hende være så er det som om hun tør lidt op og indser de ikk vil hende noget ondt også kan hun pludselig godt være sød og lege som andre hunde

• #24   6. maj 2016 Okay så når vi krydser fremmede hunde vil det være bedst og gå over på den anden side af vejen så hun ikk kommer i nærkontakt men vil hun så lærer og kunne passere andre hunde med tiden forstiller mig lidt at man "går væk" fra problemet ?

• #25   6. maj 2016 Når vi er I hundeskoven virker det som om hun observere de andre hunde mens de leger og finder så ud af at det er ok de vil hende ikk noget ondt og efter noget tid kan hun selv løbe rundt og rent faktisk være med i deres lege

• #26   6. maj 2016 Er det mon usikkerhed eller overdrevet meget selvtillid der tricker hende hun er ikk en frygtsom hund "normalt"

• #27   6. maj 2016 Hvis det var min hund, som netop har haft mange hjem, så ville jeg have som 1. prioritet at hun føler sig godt tilpas... viser hende, at du har styr på tingene og at du hjælper hende.

Lad være med at fokusere så meget på, at han skal kunne med fremmede hunde.. fokuser på, at du netop får en hund, som ignorere andre hunde, har fokus på dig OG stoler på dig.

Du er altså nødt til at droppe de hundeskove indtil hun ikke har disse problemer mere.

• #28   6. maj 2016 Overdrevet selvtillid giver ikke den adfærd.

Hun er usikker.

• #29   6. maj 2016 Tænker det ville være "vejen til succes" hvis hun er første omgang kan ignorere fremmede hunde min anden hund er iskold overfor fremmede hunde hun skænker dem ikk et blik så det kunne være rart hvis Kiki kunne lærer det samme

• #30   6. maj 2016 Netop.. og så prøv at drop den tanke at hun skal smides sammen med fremmede hunde.

Det andet skal nok lykkedes med tiden.

• #31   6. maj 2016 Ved jo intet om hende om hun kan være overfaldet eller noget der gør at hun flipper sådan ud og ønsker at hun skal føle sig tryg og stole på at jeg har styr på det og at hun ikk behøver og være så frembrusende

• #32   6. maj 2016 Fik hende for et par mdr siden og i starten syntes jeg ikk at hun var nær så voldsom er ved at være ret meget gravid kan det være at hun føler at hun skal passe på mig ?

• #33   6. maj 2016 Tror bare hun har brug for ro... og tror stadig ikke at hundeskov hjælper hende på nogen måde.

• #34   6. maj 2016 Kære Trådstarter.

Har du en ven, som er god til hundekropssprog?
    Lad vennen gå med, evt bagefter. Så kan vennen se din hunds kropssprog "udefra".

Det kan være svært at læse hvor meget der er grundlæggende iver efter at lege, krydret med at tidligere ejer hev hunden væk fra hvad tidligere ejer frygtede kunne være farligt, til usikkerhed, til alt mulig andet.
    Og planen bør afhænge af problemet.

...

• #35   7. maj 2016 Helene nej det har jeg desværre ikk os derfor jeg tænkte på en evt adfærdsbehandler som ville kunne 100% sige hvad det er der går galt for syntes hun er meget svær og tyde i sit sprog kan det være det ene eller det andet og hvordan gør jeg tingene bedst så jeg ikk kommer til at "fucke mere op"

• #36   7. maj 2016 Hun letter desuden ben som en han hund kan det betyde noget ?

• #37   7. maj 2016 Første dag jeg fik hende hjem røg hun i hovedet på min hund (Gucci) altså som i et virkeligt angreb Gucci træk sig på stedet og siden har der ikk været det mindste de tygger ben sammen spiser sammen og sover sammen ?

• #39   7. maj 2016 Jeg vil bakke op om adfærdsbehandler, for lige at få et par trænede øjne på hende.
    Derudover, min Nellie har lignende problemer, og det bunder helt sikkert i usikkerhed. Hun kan heller ikke med hundeskove. Hun knurrer ad alle fremmede hunde, hvis de kommer for tæt på.
    Jeg har bestemt mig for, at det bare er sådan hun er, og hun har simpelthen ikke noget behov for at møde andre hunde, og i og med at hun ellers får masser af hundekontakt med min anden hund og mine forældres hund, så vurderer jeg at der kun er mit behov at hun skal være social med andre hunde, så det har vi droppet.
    Vi træner dog en hel masse med at ignorere hunde på gåturene, vi undgår dem simpelthen og skifter fortov eller retning. Jeg er meget obs hele tiden på, om der er andre hunde i nærheden og tænker langt fremad for at undgå at sætte hende i en situation hun ikke magter. Heldigvis er min by lille og overskuelig, så det er ikke så svært.

• #42   7. maj 2016 Med tiden skal hun nok lære at passere andre hunde, men det kræver tålmodighed. Derfor den store afstand til at starte med.
    Nå hunden er tryg, stille og roligt mindre afstand.

Synes det er en god ide enten at komme til noget træning, fortæl træneren om problem også kan de også hjælpe jer. og evt. sammen med en adfærds terapeut, så du kan få de rigtige redskaber.
    DCH har adfærds konsulenter der tager ud og det koster kun kørsel, samt hvis
    der evt. er en klub nær der har en adfærds konsulent, så kan du arbejde med samme person på trænings banen og privat.

• #43   7. maj 2016 Tænk på, at hver gang, at hun selv skal sige fra, så går du tilbage i træningen. Så selvom hun tør op med tiden inde i hundeskoven, så starter hun altså med at være bange og utryg. Det er hverken hensigtsmæssigt ifht træningen eller særlig fair overfor hunden. (Overvej om du ville tvinge et menneske med højdeskræk op på en 10 meter vippe hver dag, fordi det kilder i maven, når man hopper ned)
    Hun skal altid vide, at du altid passer på og har styr på tingene, så hun aldrig behøver at forholde sig til det

• #44   7. maj 2016 HELT ENIG med Julie P!!!

En hund som hende har INTET ud af hundeskoven.

• #45   7. maj 2016 Jeg har meget blande følelser ang. Hundeskov da vi som sagt aldrig har oplevet noget negativt derude og tænker at det må være positiv træning i form af gode sociale hunde vi kommer ude i noget der hedder hedeland der er et stort indhegnet område med meget få hunde i det tidsrum vi kommer (mellem 10-11) self kommer der langt flere mellem 15-17 så jeg prøver holde det begrænset det positive jeg ser i vores hundeskov er at hun som sagt møder gode sociale hunde der giver hende plads frem for dem vi møder når vi går tur da det jo altid ender i et negativt mødeda både Kiki og den fremmede hund som reel ender i et rabalder af gøene hunde?

• #46   7. maj 2016 Hvis din hund fungerede godt... ja så ville jeg stadig kun mødes med kendte hunde.. der kommer for mange tosser i hundeskove.

Og hvis behov er den hundeskov lige... synes altså det er synd, hvis hunden er usikker/utryg og så bliver smidt ud i blandt fremmede hunde. Læs lidt om flooding... det er en træningsmetode.. men kræver altså, at du ved, hvad du gør.

• #47   7. maj 2016 Hvis du kan komme til Hedeland rent geografisk, så prøv at kigge på hende her. Her har jeg gået til klikkertræning og JEG synes at hun er utrolig behagelig og kompetent (i alle tilfælde hvad jeg har set).

http://www.dogwise.dk/

• #48   7. maj 2016 Jep Betina er god.

Kommentér på:
Søger gode råd

Annonce