Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte spejl og hylde op 400 kr.
  • Rengøring af hus 1.100 kr.
  • Ophængning af fladskærmstv og stort spejl 900 kr.
  • Ophæng af spejl med lys 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Schæfer og hvid schæfer..
  • #1   25. jul 2009 Har man en blanding af de to, er det et gadekryds, som hvis du krydser alle andre racer.. Det er to vidt forskellige hunderacer..

• #2   25. jul 2009 ja det har du ret i smiley

• #3   25. jul 2009 Godt så.. Kan ik forstå alle dem som der mener det er en ren schæfer når det er en blanding af de to...

• #4   25. jul 2009 De har hver sin standard.

Jeg vil ikke sige de er vidt forskelige - de har en stor del af deres genpulje til fælles, men er avlet i hver sine retninger.

En hvid schweizisk hyrde og en schæferhund der får hvalpe laver blandingshvalpe.

• #5   25. jul 2009 Det mente jeg nemlig os.. Men måtte hellere være helt sikker før jeg starter en diskussion:)

• #6   25. jul 2009 Jeg ser det primært som at det er Schæfere.
    Så findes der Tysk Schæfer, Hvis Schæfer, Sort Schæfer og Langhåret Schæfer - i mine øjne findes der ingen 'forkerte' schæfere smiley

• #7   25. jul 2009 hvis=hvid smiley

• #8   25. jul 2009 Line, der er noget, du har misforstået ;o)

Den sorte schæfer er en ganske almindelig schæfer - af brugslinjer. Disse varierer over flere farver, men følger den samme standard som alle andre farvede schæfere.
    De langhårede er også ganske almindelige schæfere, der bare har en pelsfejl. Der hører også under racen schæfer.

Den hvide hører under racen Hvid Schweizisk hyrde (under FCI, i andre klubber hedder den hvid schæfer). Det er en helt anden race.

• #9   25. jul 2009 CH: *thumbs up* Er nemlig rigtigt...

• #10   25. jul 2009 Det er rigtigt CH..

• #11   25. jul 2009 Ja det kan godt være det er sådan.

Men vil i så lige fortælle mig hvordan den Hvide Schæfer / Hvid Schweizisk hyrdehund kommer fra ?????????.

• #12   25. jul 2009 Anton, som skrevet tidligere, så har den hvide og den farvede grundlæggende den samme genpulje fordi de stammer fra den samme racer.

Men eftersom standarden er den, der definerer en race og denne er forskellige, så ER den ikke samme race.

Ydermere har er de to racer avlet i hver sin retning.

At sige, at en hvid er samme race som en farvet er det samme som at sige, at en cairn er det samme som en westie - og det er alle vist enige om, at den ikke er.

• #13   25. jul 2009 Sikke en elendig grammatik, jeg fører mig - sorry, jeg håber I kan tyde hvad jeg skriver alligevel :o))))

• #14   25. jul 2009 Hvid schæferhund er i familie med schæferen og ligner også meget - bortset fra farven. Man mener at kunne spore de hvide gener hos schæferen tilbage til 1898.
    Disse hvide hunde var ikke velsete hos racen og blev derfor diskvalificeret. Der opstod dog et ønske hos hundeejere om en en hvid schæferhund og i år 1999 blev denne registreret som en selvstændig race.
    Den hvide schæfer og den hvide schweizisk hyrdehund er den selv samme race, men hvis hunden er stambogsført i DKK hedder den en hvid schweizisk hyrdehund og i andre klubber hedder den hvid schæfer.

Den hvid schweizisk hyrdehund har bevaret schæferens gode karaktertræk og er derfor både en dygtig brugshund og familiehund. Den er en glimrende vagt- og beskyttelseshund. Den passer dog bedst til en aktiv familie, hvor den kan få brugt sine evner. Den er venlig, trofast og intelligent. Den knytter sig stærkt til sin ejer.

Størrelse:
    Hanner: 60 - 66 cm, 30 - 40 kg
    Tæver: 55 - 61 cm, 25 - 35 kg

Pels:
    Middellang eller lang. Glat, tæt og tilliggende dækpels. Rigeligt underuld.

Farve:
    Hvid.
    Kilde: www.gipote.dk

• #15   25. jul 2009 Schæferens standard:
    http://www.dansk-kennel-klub.dk/files/pdf/Schaefer.pdf

Hvid Schweizisk hyrdes standard:
    http://www.dansk-kennel-klub.dk/files/pdf/Swiss.pdf

• #16   25. jul 2009 Så tag da lige og find ud af hvor DKK har de oplysninger fra,
    for de har ikke skrevet det hele om hvordan Schæferen blev lavet i sin tid !.

• #17   25. jul 2009 Anton, hvad snakker du om?

Hvordan kan det være relevant for, om det er den ene eller den anden race, hvordan den er blevet til?

En hvid hyrde og en schæfer har hver sin standard - ergo er de to forskellige racer. Deres oprindelse fuldstændig uagtet.

Således er der faktisk nogle racer, hvor det er endnu mere udpræget - de fire belgiere er hver sin race selvom det er sådan, at der eksempelvis kan komme en tervueren i et mallekuld..

Det er STANDARDEN, der afgør hvilken race, hunden er.

Kommentér på:
Schæfer og hvid schæfer..

Annonce