8. okt 2007 Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.389
Kia har skåret sig. Lidt hjælp ønskes {{forumTopicSubject}}
Jeg er lige kommet hjem fra aftenvagt og så har katten desværre smadret en glaslysestage og skårene kom Kia, i kådhed over at jeg kom hjem, til at træde på ... Hun sagde ingenting så jeg opdagede det ved at hun har blødt ret meget på gulvet i køkkenet og soveværelset ...
Hun har skåret sig sådan at det yderste lag "hud" på trædepuden er skåret op men ligger løst hen over selve såret som er ret dybt men dog overfladisk idet ingen større nerver eller blodårer ser ud til at være ramt ...
Jeg har vasket såret og lagt en Mepilexplade på og sat en sok uden på men Kia har allerede 3 gange fjernet forbindingen. Hun halter ikke, hun slikker ikke i såret og lader generelt ikke til at mærke noget til såret. Så jeg håber lidt at det older op med at bløde af sig selv hvis hun ellers ikke tramper rundt på den pote (som hun gør pt.)
Jeg har selvf. kontaktet vagtdyrlægen som siger at jeg gør det rigtige, skal evt. prøve at ligge en rigtig forbinding og køle foden med noget koldt og derefter tage til min egen dyrlæge i morgen og få antibiotika ...
Nu prøver jeg at få Kia til at falde til ro for hun farer rundt fordi hun er sulten. Så jeg er ved at lave hendes mad og håber at hun falder til ro herefter så såret får ro til at lukke sig ...
Er der andet jeg kan gøre, nogen gode råd, noget jeg har glemt udover at servere katten som BARF til hunden for at råde bod på skaden :o)
Uhh har flere gange læst at det er sket for andre, men min lille babyvapper har aldrig ellers været ude for noget lign. og føler mig ret afmægtig og lidt bekymret ...
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.389
Brintoilte hæmmer jo sårheling? Er det så stadig en god idé? Jeg tager helt sikker til dyrlæge med hende i morgen under alle omstændigheder men ved du hvordan man ligger en mere holdbar forbinding? Den glider jo ned ...
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
De gange koen har skåret sig har en forbinding de første timer sørget for at stoppe blødningen, og ellers en forbinding på hver gang vi går tur..
For at gøre ham meget vant til følelsen har jeg - uden sår - forbundet alle 4 poter (en af gangen) og ladet ham have sådan en på på tur, rigtig god øvelse at have lagt i hunden har jeg erfaret =)
God bedring med hende =)
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
Jeg har sådan noget "klister-forbinding" jeg lægger uden om, det plejer de at have på apoteket (til en anden "god" gang..
okt 2007
Følger: 63 Følgere: 76 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 5.764
ja jeg ville helt klart starte med at fodre hende med BARF (katten) Gg
Derud over har jeg oplevet det et par gange, når jeg var på job med mine hunde, så jeg kan kun råde til klorhexidinpulver - fobinding og sok ud over - sat fast med tape - evt gaffa tape eller lign
god bedring til den smukke
okt 2007
okt 2007
Nina: Blødningen er så godt som stoppet. Skal bare have hende til at blive i ro lidt endnu ... Takker. Kia har altid haft et problem med at man rørte hendes poter. Så det er trænet intensivt at jeg nu kan komme til dem og røre dem, tjekke dem og nusse dem. Men så snart jeg slipper trækker hun forbindingen af :o( Men jeg må bare være mere over hende ...
Charlotte: Takker :o) Klorhexidin i pulver, kan man købe det alle steder? Jeg har det kun i flydende form ...
Rotterne. Genial idé. Den napper jeg :o) Det sidste gaffatape er desværre brugt til at holde køleskabet lukket med når Kia er alene hjemme, hmm ... Men håber at trylle forbindingstape frem fra gemmerne :o)
Den med bindet havde jeg slet ikke tænkt på og jeg er løbet tør for Mepilex også :o(
okt 2007
Nu ligger hun endelig og slapper af efter at hun har spist. Så kan jeg få lov til at kigge på hende. Jeg har blod på benet, armen, hånden, fingrene, blusen, nederdelen, der er blod på gulvet, dørene, i sengen, i gangen, etc. og uhh jeg er vant til at være indsølet i blod uden at det rører mig. men når det er mine dyr så er det altså ikke det samme ...
okt 2007
Blødningen er nu helt stoppet. Renser såret igen inden vi går i seng og forbinder det. Tager så til Dr. Dyr i morgen og får hende tilset ...
Tak for hjælpen :o)
okt 2007
Kia humper ret slemt i dag ...
Har ringet på arb. om at jeg ikke kommer før Kia er okay ... Er frisk efter evt. indgreb ... Men skal altså i aftenvagt i aften ...
okt 2007
okt 2007
Kia har skåret sig. Lidt hjælp ønskes