6. mar 2008 Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.034
kvaler omkring kasteration kvaler omkring kasteration
ja jeg ved godt det er noget vrøvl.. men på onsdag skal lille fisen og pingeling ind og kastereres.. fisen har jeg ikke de store bekymringer omkring. han er kryptosid og der er ingen vej uden om... men pingeling fejler ingen ting og vi gør det udelukkende for at forhindre hvalpe da han kan finde på at strejfe. vi gør alt hvad vi kan for at holde ham hjemme - men en sjælden gang i mellem får han møvet sig ud. han har en stor drift og har stor udlængsel og jeg håber lidt det måske kan sætter lidt en dæmper på..
men jeg syntes bare det er sååååååå svært... han er jo overbøffen i huset og min evne til at menneskeliggøre mine hunde gør at jeg næsten kniber en tåre over det..
hvorfor har i valgt at kasterer jeres hunde
sep 2008
Følger: 34 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 9 Svar: 203
Efter han er blevet kastraret har det slet ikke været noget. Han er stadig den samme frække chi. Og nu kan vi have ham med over til naboen, som har den kat. Før hen legede katten og Miklo pinkede katten. Men nu leger de begge to.
Var også meget nervøs. den har ikke fortrudt et sek.
Har fået af vide af nogen herinde at han ville skifte adfær og blive aggersiv. Men det er han altså ikke.
Vil næsten vædde med at du bliver glad for det!!
sep 2008
Følger: 34 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 9 Svar: 203
jun 2007
Følger: 41 Følgere: 37 Hunde: 3 Emner: 190 Svar: 2.917
Cæsar blev kasteret da internatet anbefalede det på det kraftigste, da han var begybdt at lave udfald med andre hunde, og blive lige lovlig kæk. Så han blev også snittet. Jeg må så desværre erkende at han er hanhund i stor forstand også uden hans ædlere dele. Og er meget dominerende, og står ikke i vejen for at fortælle at han bestemmer....
jun 2007
Følger: 41 Følgere: 37 Hunde: 3 Emner: 190 Svar: 2.917
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.099
2. han er uden tavle, så skulle ikke føre sine dejlige gener videre.
vi har ikke fortrudt et øjeblik, nu reagerer han slet ikke når naboens tæve er rød, og heller ikke på os.
han er blevet meget roligere, og til at være i stue med:-)
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 69 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.865
Mine tanker ville gå på, at intet skal forandre den hund, jeg holder usigeligt meget af.
Cassius er ikke - trods sin kryptorchisme - kastreret, og bliver det også kun, hvis der opstår problemer, der har relation til klodserne...
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.034
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.215
Meegò blir det fordi han er græsk gadehund, og han er stukket af en gang eller to allerede nu, så jeg vil på ingen måde risikere noget på den konto.
Desuden er der flere tæver i omgangskredsen, så det gør det lidt nemmere at lave hundefester.
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.215
jan 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 413
Han klynker også konstant, spiser stort set intet og sover næsten ikke og så er han begyndt at strejfe.
Så det var egentlig også en let beslutning for os. Ja det er faktisk sket idag.
okt 2005
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 85 Svar: 3.528
Jeg er startede med at få min Carlo kemisk kastereret.....og JO...han er blevet helt anderledes.... Carlo er nemlig normalt ikke til at have sammen med andre hanner - uden at han skal "stille" op til dem.....efter at han er blevet kemisk, er det helt anderledes - så nu er jeg sikker på, at kuglerne skal væk......for han har forandret sig rigtig meget - stresser ikke sammen med andre hanhunnd mere....han slapper meget mere af...der er meget mere ro over ham.....!! :).
Så for Carlos skyld - ikke min - skal han kastereres.......så han får et mere afslappet liv uden stress....efter andre hanner eller tæver i løb.....
...du får en hund som stresser meget mindre - og jeg tror at du vil blive positiv overrasket - ellers kan du altid starte med en kemisk......
okt 2005
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 85 Svar: 3.528
...jo...det skal han nok en dag......snøft......så han stresser mindre - selvom jeg ikke kan se problemet.....hmm.....bette mand....
jan 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 413
nov 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 184
jul 2007
Følger: 66 Følgere: 68 Hunde: 7 Emner: 369 Svar: 926
kvaler omkring kasteration