pris for 10 mdr. hvalp pris for 10 mdr. hvalp
Hej alle i kolge hovder
vi er en familie der er ved at kaste os ud i livet som hunde ejere og vi er også kommet så langt at vi ved hvilken hund vi gerne vil have og har fundet en men men men den vi har fundet er en hvalp på 10 mdr. som søger en ny familie og nu har jeg snakkede med ejerene og de sagde ikke nget om pris men da jeg ikke før har bevæget mig rundt i hunde verdene ved jeg ikke hvordan dette plejer at være så hvad er normalt at give for en hun der skal have ny familie dvs. ikke salg fra avler.
ved j at de fleste gerne vil have en helt lille hvalp men da jeg kun kender til det her med dyr fra heste ja så håber jeg i kan hjælpe... der er tale om en han hund af racen finsk lapphund og de står vist normalt til ca 7000 som hvalpe på 8 uger
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 259 Svar: 2.479
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 259 Svar: 2.479
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.422
Jeg antager hunden er med stamtavle ? i DKK ?
Har han været udstillet ? med hvilket resultat ? Er han en kommende champinon og verdensbrugt avlshund, eller er han bare gennemsnitlig ?
Har han nogle adfærdsmæssige problemer ?
Jeg købte en 2½ år gammel tæve med DKK tavle. (tervueren)
Prisen var 800 kr. En stor del af grunden til at prisen var så lav var fordi der var en del adfærdsmæssige problemer at arbejde med
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.422
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 31.064
Pris på omplaceringshunde er MEGET individuelle -for nogen drejer det sig om at de bare vil finde et godt hjem, og så koster hunden intet, mens andre gerne tager et beløb for hunden.
Men afhængig af hunden, om den har været udstillet og med hvilke resultater osv, kan hunden faktisk osse koste samme beløb som en hvalp.
Så hvis du seriøst overvejer at købe hunden, så synes jeg da du skal ringe og forhøre dig om prisen. Det ser jeg intet galt i, så længe det ikke KUN er prisen der er afgørende.
-der er trods alt forskel på gratis og 7000 kr
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
jan 2009
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
jeg ved heller ikke om denne race har pris forskel på hvalpe efter om de ville kunnne indgå i avlen som broholmeren fek. det ved jeg slet ikke nok om hunde til hehe nej havde det været en hest ja så havde jeg været mere på hjemme bane og det er j ikke fordi det er prisen der er det afgørende for om vi vil have ham som vorse 6 hjemme boende familiemedlem men vill nu heller ikke snydes
jan 2007
Jeg ville derfor mene at max halv pris ville være rimeligt
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
jan 2007
Hvis man ellers sørger for at købe en velfungerende hund, uden diverse adfærdsproblemer, kan jeg virkelig ikke se noget galt i det
jan 2009
jeg ville gerne vide hvad der er normal pris udvikling på en hund der skal have nyt hjem både for min egenskyld g for de ulykkelige mennesker der skal af med den søde lille vaps.
jan 2007
Men en hund med fejl der gør at den ikke kan udstilles, giver man ikke fuld pris for. Og 10 mdr gammel, ville jeg som sagt max give halv pris.
jan 2009
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.000
På den anden side, hvor meget arbejde er der lagt i ham og har det betydning for jer? Jeg vil f.eks. mene, at min Groenendael tæve er af bedre kvalitet nu end da jeg fik hende, fordi vi har lagt en masse arbejde i hende. Jeg ville f.eks. også betale noget mere for en velfungerende 2 årig hund med gode, lydighedsresultater i bagagen og med gode HD og AD resultater og unghundementaltest end jeg ville for en hvalp.
Er underbiddet den eneste fejl og er han ellers en gennemsnitlig hund uden sundheds-, lydigheds eller mental tests, så ville jeg lægge prisen til ca. 1/2 - 2/3 af hvalpeprisen.
jan 2009
mar 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 4 Svar: 28
aug 2005
Følger: 38 Følgere: 38 Hunde: 2 Emner: 254 Svar: 2.832
Den har fået en eller anden særlig træning.. Fx har jeg en tæve der er steriliseret og med dkk bog. Skulle hun herfra ville man jo ikke kunne avle på hende, men det ville ikke betyde hun ville være billigere end en hvalp. Tværtimod!
Det kunne jo være i skulle bruge hunden til lydighed og den allerede er trænet op til en Lp1 eller hvad vil jeg. Hvad "gamle" ejere har proppet i hovedet på hunden iform af træning og prægting er også at betragte til prisen.
jan 2009
pris for 10 mdr. hvalp