1.147 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Dorthe D
Dorthe D
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10

pris for 10 mdr. hvalp pris for 10 mdr. hvalp

Hej alle i kolge hovder
vi er en familie der er ved at kaste os ud i livet som hunde ejere og vi er også kommet så langt at vi ved hvilken hund vi gerne vil have og har fundet en men men men den vi har fundet er en hvalp på 10 mdr. som søger en ny familie og nu har jeg snakkede med ejerene og de sagde ikke nget om pris men da jeg ikke før har bevæget mig rundt i hunde verdene ved jeg ikke hvordan dette plejer at være så hvad er normalt at give for en hun der skal have ny familie dvs. ikke salg fra avler.

ved j at de fleste gerne vil have en helt lille hvalp men da jeg kun kender til det her med dyr fra heste ja så håber jeg i kan hjælpe... der er tale om en han hund af racen finsk lapphund og de står vist normalt til ca 7000 som hvalpe på 8 uger

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Empty a pond, remove the fishes and stones around it. 4.500 kr.
  • Brusearmatur 1.000 kr.
  • Montering af stikkontakter til hvidevarer 1.650 kr.
  • Udskiftning af 6 fliser i et toilet. Budget 1500,- 1.500 kr.
  • Rengøring, klipning, oprydning mv af lille gårdhave 1.780 kr.
  • Lagt fliser 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  pris for 10 mdr. hvalp
  • #1   28. mar 2009 er der tavle på hunden? for jeg synes det er fint at tage 7000kr for den hvis der er tavle på den og den intet fejler

• #2   28. mar 2009 den falder ikke i pris bare fordi den bliver lidt ældre, det synes jeg i hvert fald ikke..

• #3   28. mar 2009 Det kommer an på så meget..
    Jeg antager hunden er med stamtavle ? i DKK ?
    Har han været udstillet ? med hvilket resultat ? Er han en kommende champinon og verdensbrugt avlshund, eller er han bare gennemsnitlig ?
    Har han nogle adfærdsmæssige problemer ?

Jeg købte en 2½ år gammel tæve med DKK tavle. (tervueren)
    Prisen var 800 kr. En stor del af grunden til at prisen var så lav var fordi der var en del adfærdsmæssige problemer at arbejde med

• #4   28. mar 2009 Personligt ville jeg ALDRIG give fuld hvalpepris for en genbrugshund.. Ikke med mindre det var en avlshund i særklasse

• #5   28. mar 2009 Jeg går næsten udfra hunden er med tavle, når der er tale om den race.

Pris på omplaceringshunde er MEGET individuelle -for nogen drejer det sig om at de bare vil finde et godt hjem, og så koster hunden intet, mens andre gerne tager et beløb for hunden.

Men afhængig af hunden, om den har været udstillet og med hvilke resultater osv, kan hunden faktisk osse koste samme beløb som en hvalp.

Så hvis du seriøst overvejer at købe hunden, så synes jeg da du skal ringe og forhøre dig om prisen. Det ser jeg intet galt i, så længe det ikke KUN er prisen der er afgørende.
    -der er trods alt forskel på gratis og 7000 kr

• #6   28. mar 2009 Da hunden er genbrugshund ville jeg ikke give mere end 4-5000. med DKK tavle.

• Dorthe D
    Dorthe D Tilmeldt:
    jan 2009

#7   28. mar 2009 han har samtavle men han har dessværre også en lille smule underbid så han ville alldrig kunne indgå i avl og han ville kunde udstilles tja det ved i skisme nok mere om end jeg gør hehe vi ville nok vælge at få ham kasterert???
    jeg ved heller ikke om denne race har pris forskel på hvalpe efter om de ville kunnne indgå i avlen som broholmeren fek. det ved jeg slet ikke nok om hunde til hehe nej havde det været en hest ja så havde jeg været mere på hjemme bane og det er j ikke fordi det er prisen der er det afgørende for om vi vil have ham som vorse 6 hjemme boende familiemedlem men vill nu heller ikke snydes smiley

• #8   28. mar 2009 Dorthe -hvis hunden har fejl, vil der jo typsik være nedslag i prisen (osse på en hvalp).
    Jeg ville derfor mene at max halv pris ville være rimeligt

• #10   28. mar 2009 Hvis han blev indleveret på et internat ville prisen uanset race ligge på ca 2.000.- Tror ikke de vil kunne få mere end max 4.000,- for den, Hvis de forlanger mere ville jeg købe en hvalp som man selv præger fra starten.

• #11   28. mar 2009 Basset -hvorfor i alverden er det vandvittigt at starte med en omplaceringshund???

Hvis man ellers sørger for at købe en velfungerende hund, uden diverse adfærdsproblemer, kan jeg virkelig ikke se noget galt i det

• Dorthe D
    Dorthe D Tilmeldt:
    jan 2009

#12   28. mar 2009 basset: nu kender du ikke min baggrund for mit valg af hund og grunden til at jeg sprøg på prisen er fordi at jeg i heste verdenen er vand til at heste stiger i pris med alderne men da min broder er dyrlæge ved jeg også hvormange store hvalpe der bliver aflivet fordi ingen gider starte med en stor hvalp. men vores beslutning om en genhusningshund er skam taget efter nøje overvejelse og snak både med brormand dyrlæge og svigerinde hundeadfærdsterapeut så den del har vi skam styr på det skal du slet ikke bekymre dig om.
    jeg ville gerne vide hvad der er normal pris udvikling på en hund der skal have nyt hjem både for min egenskyld g for de ulykkelige mennesker der skal af med den søde lille vaps.

• #13   28. mar 2009 Dorthe -der er ikke rigtig nogen "normal" prisudvikling på hunde. Ikke andet end at de typisk bliver billigere når de skal omplaceres (medmindre der er tale om en "færdigtrænet" brugshund e.l. men så er prisniveauet osse et helt andet)

Men en hund med fejl der gør at den ikke kan udstilles, giver man ikke fuld pris for. Og 10 mdr gammel, ville jeg som sagt max give halv pris.

• Dorthe D
    Dorthe D Tilmeldt:
    jan 2009

#14   28. mar 2009 tusin tak for hjælpen smiley så har vi j fået en fornemmelse for om vi er helt urimlige når vi når til pris snakken syntes nemlig ikke det er det man snakker om inden man har en fornemmelse om man passer sammen med hunden for det er jo også sværddt for dem der skal af med ders lille vaps

• #15   28. mar 2009 Jeg vil sige det kommer meget an på hunden. Pga. underbiddet vil jeg mene, at prisen skal ligge under salgsprisen for en hvalp. Skal I tage hensyn til andre ting, som f.eks. adfærdsproblemer, så bør det også reflekteres i prisen.

På den anden side, hvor meget arbejde er der lagt i ham og har det betydning for jer? Jeg vil f.eks. mene, at min Groenendael tæve er af bedre kvalitet nu end da jeg fik hende, fordi vi har lagt en masse arbejde i hende. Jeg ville f.eks. også betale noget mere for en velfungerende 2 årig hund med gode, lydighedsresultater i bagagen og med gode HD og AD resultater og unghundementaltest end jeg ville for en hvalp.

Er underbiddet den eneste fejl og er han ellers en gennemsnitlig hund uden sundheds-, lydigheds eller mental tests, så ville jeg lægge prisen til ca. 1/2 - 2/3 af hvalpeprisen.

• Dorthe D
    Dorthe D Tilmeldt:
    jan 2009

#16   28. mar 2009 trine nu vil han ikke kunne udstilles grundet underbid men ja det svare også lidt bedre til det som jeg oplver i heste verdenene men nu har en ældre hvalp jo ikke samme nuuuurrr faktor som en hvalp på 8 uger og får en fornemmlse af at hundekøbre betaler for den faktor

• #17   29. mar 2009 Hej Dorthe D. Nu er jeg selv opdrætter af finsk Lapphund, hvis han har undebid kan han ikke avlsgodkendes, og desuden er det en fejl på hunden. Du skal ikke give mere end 3000,- Kr. for ham. Finske Lapphunde koster idag mellem 8000-9000,- Kr.

• #18   29. mar 2009 Vil også sige halv pris pga underbidet med mindre..!!

Den har fået en eller anden særlig træning.. Fx har jeg en tæve der er steriliseret og med dkk bog. Skulle hun herfra ville man jo ikke kunne avle på hende, men det ville ikke betyde hun ville være billigere end en hvalp. Tværtimod!

Det kunne jo være i skulle bruge hunden til lydighed og den allerede er trænet op til en Lp1 eller hvad vil jeg. Hvad "gamle" ejere har proppet i hovedet på hunden iform af træning og prægting er også at betragte til prisen.

• Dorthe D
    Dorthe D Tilmeldt:
    jan 2009

#19   29. mar 2009 Kenneth, nu med Amerikansk Akita ! sjovt du siger det beløb for det er faktsi lige precis 3000 vi er kommet frem til hehe

Kommentér på:
pris for 10 mdr. hvalp

Annonce