614 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Køb & smid ud Køb & smid ud

Hvad sker der for folk der køber en 8 uger gammel hvalp og sælger den et par dage efter?? altså undskyld men hold kæft en træls start for sådan et lille pus.. Forstår sku godt flere og flere hunde blir problem hunde hvis det er sådan et køb & smid væk samfund vi har.. Og så alle de undskyldninger:
"vi har ikke tid"
"Vi skal flytte"
"Venter barn"
"vidste ikke en hund krævede så meget"
Hallo folkens tænk jer dog om inden I anskaffer jer et levende væsen.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Min tørretumbler skal tilsluttes en kontakt. Den skal løftes ned af vaskemaskinen og løftes op igen. 800 kr.
  • Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb & smid ud
  • #1   27. mar 2009 Hehe et lille udbryd der smiley

Ej, er helt enig, det er sygt så mange annoncer der er fortiden men folk der "Desværre er nød til at sælge... " - argh.. desværre er bare ikke godt nok når vi snakker om levende væsner med følelser !

Øv øv , bare dem der er derude finder sig et godt og blivende hjem snart!

• #2   27. mar 2009 "Jeg har fået allergi"
    "Den er ikke renlig og nu har jeg haft den i 2 dage"
    "Den passer ikke ind i kvarteret"
    "Det er med blødende hjerte"

• #3   27. mar 2009 Så enig, så enig.

• #4   27. mar 2009 Enig enig!

• #5   27. mar 2009 Mette - åh ja, undskyldningerne er MANGE - jeg har jo hvalp nu og har haft hende i 3 uger ca. og GUD hvor kan hun dog være irriterende, men tænkte på det før ! synes der burde være et krav om at alle der ville købe hvalp skulle mindst en gang have et "kursus" om hvor krævende det er og hvad det betyder at have en hvalp i huset ! - (og hvor dejligt og livsbekræftende det så ellers er )

• #6   27. mar 2009 ja sorry mit lille udbryd men så lige en annonce og så blev jeg bare sur!! stakkels hunde

• #7   27. mar 2009 Zoe: hehe ja Diva kan nu åbne vinduer og har måttet tage hjem fra arbejde 2 gange nu, men hun ryger skutte ud af den grund:-) skal bare have ordnet de gamle vinduer

• #8   27. mar 2009 Enig Enig

• #9   27. mar 2009 Jeg har jo Kaido, som nu er knap 10 måneder. Da vi havde haft hende i et par dage tpænkte jeg "NU kan jeg huske hvorfor jeg lover mig selv ALDRIG at købe en hvalp igen og igen"....... Jeg var SÅ træt, udslidt, havde ondt over det hele. P**** træt af at stå op om natten. Træt af at være PÅ hende 24/7......... 2 dage efter at vi havde fået hende hjem blevv hun syg og måtte hastes til dyrlægen....... Har jeg nogensinde fortrudt at jeg købte hende?? MANGE gange!!!! Bliver hun nogen sinde solgt?? NEVER!!!
    Jeg elsker jo den lille terrorist ligesom jeg elsker de andre to.......

Nåååå ja....... Både min mand og jeg er allergiske overfor hunde......*GG*

• #10   27. mar 2009 Mette: hehe det tror jeg sku ALLE tænker engang imellem:-)

• #11   27. mar 2009 Min hund har da også været "til salg" nogen gange - særligt som hvalp. Men kunne da aldrig drømme om at sælge hende rigtigt. Men nej nej nej... Synes også det er for meget altså.

• #12   27. mar 2009 Altså egentlig burde jeg jo have solgt/aflivet Sigurt for længst. Han har jo været helt vildt besværligt, han er ikke vild med fremmede og begyder at gø hysterisk hvis folk tager kontakt til ham (det er dog ved at blive bedre), det første stykke tid jeg kendte min kæreste prøvede Sigurt nærmest at æde ham (Nu er de heldigvis gode venner ?og ikke mindst så har Sigurt været pænt dyr i dyrlægeregninger osv. Så alt i alt fatter jeg egentlig ikke at Hr. Sigurt er her endnu?!

Ej, jeg elsker sgu den lille hystade og han skal være her hos mig til han er Meeget gammel!

Men nej, jeg fatter heller ikke den der brug og smid væk- mentalitet.

• #13   27. mar 2009 Da jeg den første uge ikke havde sovet 3 dage i træk OVERHOVEDET var jeg mega træt og desperat. En kammerat sagde til mig "nå ja, hvis ikke det går kan du bare give hende væk" No way! Jeg har valgt at anskaffe mig en hund og man tager det sure med det søde - till death do us part, hvor dramatisk det end lyder. Man tager en lille hund ind og bliver dens flok og familie, så har man også et ansvar for at være der for hende altid og at have overvejet hvor krævende det er at have en hund INDEN man anskaffer den. Tror desværre at hunde alt for meget er blevet en modedille og alt for unge mennesker anskaffer sig en hund fordi det er så nemt, for mange avler hunde uden at bekymre sig om hvem køberne er osv.... Trist at så mange stakkels hunde skal lide under denne skæbne - bliver også så vred hver gang man logger ind her og ser SÅ mange (især muskelhunde) sat til salg fordi man ikke lige kan have dem alligevel...

• #14   27. mar 2009 Så godt annoncen og var ved at skrive en PB med maaange udråbstegn og bandeord, men droppede det..
    Stakkels lille pus. Lige blevet revet væk fra trygge omgivelser hos sin mor, 2 dage et sted og snart et nyt sted. Stakkels vaps..

• #15   27. mar 2009
    Hende med puttetroldene P - men hey, hvis hun kan åbne vinduer må du hellere sælge hende og hvis du ikke kan komme af med hendei løbet af 1 uge så afliv !

(Garantere ikke for 100 % ironi fri zone)

smiley

• #16   27. mar 2009 Jeg undrer mig bare over den annonce hvor hunden er 8 uger og knægten allerede 2 dage efter har fundet ud af at han ikke har tiden .... WHAAAAAAT ?

• #18   27. mar 2009 Lajla & bæsterne - Nu tænker jeg 10 kg - stor? smiley

• #19   27. mar 2009 haha ja KUN 10 kg, det er ingenting smiley hehehe - nu har jeg både 60 + og 10 - størrelse hunde og dette er intet diss til små hunde men en Rigtig rigtig hund er STOR smiley hehe - glæder mig til at jeg får plads og tid til at få en GD smiley

(bliver sjovt på gaden , en moppedelle og en GD )

• #21   27. mar 2009 Altså jeg tænker på hvor opdætterne er i alt det her? Har man som opdrætter ikke et ansvar for hvor ens hvalpe ender, eller hvordan?

• #23   28. mar 2009 Anne Julie F:

Jo og de ansvarsfulde opdrættere gør et kæmpe arbejde for at få solgt til de rigtige. Men så længe man kan komme ind fra gaden, købe en hvalp og tage den med med det samme, så længe vil der være købere, som ikke tænker længere end til deres egen snudespids.

• #24   29. mar 2009 Ja, altså dårlige opdættere har godt nok ødelagt meget for mange.

Kommentér på:
Køb & smid ud

Annonce