674 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Hot spot?? Hot spot??

Hey

Under min profil julle ligger der 2 billeder efter hvad dyrelægen siger er det hot spot, nu har vi fundet 2 sår mere på hende er det normalt at det spreder sig? Og er der nogen der ved om de kun får det en gang eller det kommer igen og igen? Vi har fået 2 slags medicin ved dyrelægen i går samt en gele salve vi skal smøre det med..

Håber på svar
Knus

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hot spot??
  • #1   29. jan 2009 Undskyld jeg spørger. men hvad er hot spot?
    Det ser bestemt ikke rart ud...

• #2   30. jan 2009 Hot spot? Har aldrig hørt om det. .

Hvad kommer det af?? Er det en allergisk reaktion eller hvordan. ??

• #3   30. jan 2009 Der står at de har fået 2 slage medicin og noget gel salve de skal smører med...

• #4   30. jan 2009 Det ser bestemt ikke rart ud.
    Smitter det fra hund til hund?

• #5   30. jan 2009 Tak for linket... Skal da holde øje med sofus, da jeg kunne læse at han er i risiko for at få det, pga den tætte pels...

Så lærte jeg noget nyt idag. Tak for det...

• #6   30. jan 2009 der har været flere indlæg om det,og kan forstå at det spræder sig vildt sindsygt hurtigt,og man skal komme til dyrlægen med det samme..

Der ligger flere billeder på div. profiler herinde om det..

• #7   30. jan 2009 hey tak for jeres svar. Det startede som et lille sår tirsdag og det vaskede jeg, men onsdag var det blevet værre og der ringede jeg til dyrlægen og fik en tid med det samme og fik som sagt 2 slags medicin til hende, det ene er smertestillende da han sagde at det er meget ømt. Ifølge dyrlægen skal vi vaske det med sæbevand flere gange dagligt og smøre såret 2 gange dagligt med gelecremen som vi fik samt hun skal have medicin om morgen (3½ pille) og igen om aftenen (1½ pille).

• #8   30. jan 2009 Hvis du søger på hotspot herinde, vil du se nogle skræmmende billeder af hvor hurtigt det breder sig.

Det kaldes også retriever-eksem og furunkulose. Det er noget fanden har skabt. Men godt I er i dyrlæge behandling..

• #9   30. jan 2009 Maria E

hot spot er en hudbetændelse, og det spreder sig med lynets hast....i skal barbere pelsen af i det omkringliggende område, og vær ikke bange for at tage for meget af pelsen af...man skal ca regne med at hvis såret er 2cm stort, så skal i barbere 2cm uden om sårets yderkant, da betændelsen ligger i underhuden og ulmer...det skal have luft og holdes TØRT for at heles, da kuren er man man udtørrer betændelsen..så ikke for mange bade, uden at tørre det 100% bagefter.

hvis du kan komme på apoteket, så skal du købe en vet. sæbe ved navn Savlon..den er decinficerende og et vidundermiddel at gnubbe sået i(bare man husker at vaske al sæben ud bagefter)...hold ikke såret fugtigt med fx kopatte salve.....

luft og holde det tørt..så "dør" det hurtigt:o)

• #10   30. jan 2009 Steen A.J.

får dine hunde antibiotika hver gang de har en hot spot?

Jeg har endnu ikke måtte give antibiotika mod en hot spot, og med den pleje jeg har givet såret, så er det tørt i løbet af 3dage og ny pels er på vej i løbet af en uge....helt uden at give antibiotika, som i værste tilfælde kan få hundens imunforsvar til at dykke igen...

• #11   30. jan 2009 Julle fik også 2 sprøjter ved dyrelægen og han var glad for at vi kom med det da vi opdagede det...

• #12   30. jan 2009 Vi har også baberet pelsen væk på de steder vi kan se hun har sår og renser dem, så håber hun bliver bedre snart, da det er synd for hende...

Kommentér på:
Hot spot??

Annonce