Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Empty a pond, remove the fishes and stones around it. 4.500 kr.
  • Brusearmatur 1.000 kr.
  • Montering af stikkontakter til hvidevarer 1.650 kr.
  • Rengøring, klipning, oprydning mv af lille gårdhave 1.780 kr.
  • Lagt fliser 1.500 kr.
  • Rør til Køkkenvask hænger ikke sammen 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HOT SPOT
  • #1   30. sep 2012 Av, av. Det ser godt nok grimt ud. smiley
    Men hold nu op, hvor er vovse dygtig og tålmodig!

• #2   30. sep 2012 Det spreder sig så hurtigt, bare over natten her første gang Blis fik det, var der flere gange så meget om morgnen da vi tog til dyrlægen end som da jeg opdagede det ved midnatstid, hun var også hævet hvor det var, og slet ikke hvalpet hvad hun burde havde været da hun ikke var mere end ca. 4 mdr. efter et par dage i behandling livede hun op igen og var fuld af spilopper :o)

• #3   30. sep 2012 Her et billede som jeg mener blev taget om morgnen lige inden vi tog af sted til dyrlægen.... som man kan se var det hele snasket ind i pelsen...

profilbillede
  • #4   30. sep 2012 Her et billede efter vi havde været ved dyrlægen....

profilbillede
  • #5   30. sep 2012 Ja det er noget skidt smiley Og det breder sig med lynets hast smiley

• #6   30. sep 2012 Håber at dem som ikke ved hvad Hot Spot er bliver klar over at man skal til dyrlægen omgående.

• #7   30. sep 2012 Jørgen, jeg viste ikke hvad det var, havde aldrig set noget sådan før, sad oppe hele natten og søgte viden på nettet imens jeg vågede over hende, fandt frem til det måtte være hot spot hvilket jeg fortalte dyrlægen.... har haft et album herinde engang, der havde jeg skrevet sådan her i:

Dyrlægen undersøgte hende grundigt! spurgte til om hun havde været i kontakt med andre hunde / dyr, det har hun ikke fornylig andet end der engang imellem render en kat igennem haven. Dyrlægen trimmede håret ned i det område hvor betændelsen var, vi måtte være 3 til at holde det "lille" pus ;oP
    Hun gav hende smertestillende og antibiotika (Betamox og Rimadyl), fik Noroclav Vet og Carprodyl F piller med hjem hun skulle havde de næste 5 dage, skal rense områderne med Brintogilte 2 gange dagligt, fik en krave med til om natten, gav råd om at vi skulle give hende en babysok på hendes bagben om natten.
    Vi skal til tjek igen Torsdag i næste uge. Dyrlæge = Bindslev Dyrehospital :o)

Vi har været til tjek, hun "nuppede" sårskorpene af, Blis fik medicin til 10 dage mere. Dyrlægen havde i første omgang ikke ville give til mere end 5 dage, da hun ville se om Blis havde en allergisk reaktion og om medicinen virkede. Hun tog 2 podninger og en pels prøve.
    Vi renser stadigvæk områderne min. 2 gange dagligt, hun får stadigvæk kraven på om natten, dette fortsætter vi med til pillerne slipper op for at være på den sikre side.
    Prøverne var negative, så det var godt :o)

• #8   30. sep 2012 Der er jo en del tilfælde, der er værre end Adolfo's, hvis man googler.

Luna har heldigvis (7-9-13) aldrig haft hotspot

• #9   30. sep 2012 Åh ja det døjer sofus også med, han har faktisk en bar plet lige nu hvor det sidste hotspot har været, men vi behandler det selv... Vi har været ved dyrlægen meddelt maaange gange

• #10   30. sep 2012 Aino, det er et godt indlæg du har skrevet, når man ved hvad det er kan man hurtig komme igang med en behandling, alternativ kan være at man mister sin hund, hvis det når at brede sig alt for meget.

• #11   30. sep 2012 Vi har haft rigtig stor succes med at behandle med klorhexidinpulver, da det tørrer det ud med det samme..

Bare lige et tip.

• #12   30. sep 2012 Camila, hvor købes det?

• #13   30. sep 2012 Kia har pga. allergi nedsat immunforsvar så hun har også haft det.

Min svigerindes hund havde det for nyligt. Men hun vidste ikke hvordan man behandlede det og gik ikke til dyrlæge før det var ret fremskreden.

Så sendte hende denne video: http://www.spoergdyrlaegen.dk/hundeemner/sygdomme/hot-spot-retriever-eksem

Der er videoer om mange ting og man kan skrive med dyrlægen gratis.

Synes den side er rigtig god.

• #14   30. sep 2012 Det købes på apoteket:)

• #15   30. sep 2012 Mange tak:) vil vi da have købt smiley og prøve:)

• #16   30. sep 2012 Hotspot er noget fanden har skabt i vrede!!!!!

Jørgen:

Må da lige holde øje med jer her i byen så smiley

Kommentér på:
HOT SPOT

Annonce