{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
683 visninger | Oprettet:

hjælp dårlig mave IGEN!! {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen..

Jeg virkelig behov for jeres hjælp for er virkelig frusreret over min hund.. Det er sådan at han konstant får dårlig mave.. Vi har prøvet forskellige slags foder og han når og spise det over en måned så for han også dårlig mave på det nye foder og sådan er det hver gang. En stor ond cirke. Og det er ikkeholdbart for hunden eler os som bliver vækket flere gange i øbet af natten fordi hunden sklal ud også skla han ud 10 gange i løbet af dagen udover sine alm. lufteture.. HAr i nogle ideer ti hvad jeg kan gøre? dyrlægen siger der ikke er noget a´t gøre og nogle hunde bare har sart mave... Er kommet til det punkt at han måske bare skal leve af kun udkogte ris resten af sit liv..

Undskyl det blev lidt langt, men har virkelig behov for jeres hjælp..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp dårlig mave IGEN!!
  • #2   4. jan 2009 det 1. halve år havde sheik også diarre hele tiden... og tabte sig også, vi fandt så ud at at det var fordi at han havde nedsat bugspytkirtel funktion dvs. at han ikke selv kunne fordøje maden optimalt så det røg lige igennem og dermed diarre, siden dengang har han fået et "pankreatin" tilskud (pulver, der købes på apoteket uden recept) der drysses over hans mad ved hvert måltid, og det fik styr på hans dårlige mave...

ved ik om det evt. kunne være det ??
    men håber i finder ud af det... måske i skal prøve at høre en anden dyrlæge ??

• #3   4. jan 2009 har du overvejet barf, måske ville det være godt for ham, der er jo ingen tilsætningsstoffer eller fuldstoffer?
    Der er feks. barfgrupper her og der er www.hundeeksperten.dk som du kan søge viden om barf fodring på.
    Held og lykke med det

• #4   4. jan 2009 det er muligt han har dårlig mave.. der skal i, sammen med dyrlægen finde det bedste foder, og tilskud til ham. jeg ved ikke om du har prøvet det der hedder ZooLac Propaste?? Det er virkeligt effiktivt, for at stoppe dårlig mave meget hurtigt.. det kan b.l.a købes på www.dogcity.dk (under plejeprodukter, og derefter dårlig mave)

Ved ikke om det hjalp bare lidt..??

• #5   4. jan 2009 JEg har tænkt på barf, problemer er vi bor i en lille lejlighedpå 42 kwm og vi har bare ikke plads til en fryser på nogen måde... Men kunne være jeg skulle prøve ne ny dyrlæge..

-Pia c: er det ligemeget hvilken foder man drysser det udover og hvad koster det? for vi har nemlig også haft problemer med at han ike vil tage på..

• #6   4. jan 2009 Lyder som om din hund har en form for foder allergi i hans fordøjelses system. Hvis jeg var dig ville jeg få taget blodprøver for diverse allergier og måske sætte hunden på diæt skånekost fra dyrlægen.-så får han ihvertfald alle de vitaminer og mineraler han skal have.-som ikke er i kogt ris osv

• #7   4. jan 2009 Jeg går ud fra, at han er tjekket for orm!

• #8   4. jan 2009 jeg kommer osse til at tænke på om det er nogen af de der stoffer i tørfoderet.

• #9   4. jan 2009 Prøv at købe Hills I/D foder til ham hos dyrlægen, nogle hunde lever på dette foder resten af deres liv uden at have gener med maven længere.

• #10   4. jan 2009 Hvis i ikke har prøvet hypoalergenic fra RC, så kunne det være en mulighed måske (link fjernet)

Har i prøvet at fjerne alt hvad der hedder gobidder og kun give tørkosten

• #11   4. jan 2009 Hvis jeg skulle råde til noget her og nu hvor du ikke har foderet, ville jeg anbefale en kogt moset kartoffel i stedet for ris. I en kogt kartoffel er der lang mere stivelse en i ris.

• #12   4. jan 2009 Ja, det kan drysses på alt. sheik får tørfoder specific CID (let fordøjeligt)
    Undgå så vidt muligt produkter der har et højt fedtindhold.
    Men han kan også sagtens tåle mad uden i små portioner. et lille stykke brød, lidt godbidder osv. bare ikke i al for store mængder hvis der ik er pancreatin på. men prøv at søg på nettet om det så kan du finde flere informationer om det.
    det hedder "Eksokrin pancreas insufficiens"
    her står noget om det :

(link fjernet)

Kommentér på:
hjælp dårlig mave IGEN!!

Annonce