{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.625 visninger | Oprettet:

Tinna
Tinna
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789

Hanhund parre hanhund {{forumTopicSubject}}

Ved godt det her er et meget bizart spørgsmål, men blir altså nød til at vide hvad vi kan gøre.

Min søster har 2 hårløse hanhunde - hvoraf den ældste på 2½ år meget gerne vil parre Silas. Silas er ligeglad og lader ham gøre det, men vi gider self ikke se på det, og ber dem konstant stoppe.

Men i dag skete det som jeg hele tiden har frygtet, i et splitsekund hvor vi var uopmærksomme.
Min søsters hanhund ramte Silas.. øhhhm... i anus og fik den ind, men Silas skreg og stak af - klart nok.

Er det farligt for hundene hvis det sker igen? Og hvordan forhindre vi at de ikke sker igen, for det var ret klamt og underligt.

Silas blev desværre ikke skræmt af oplevelsen og det gjorde min søsters hanhund heller ikke.

Værsgo at grine - og dernæst svare på spørgsmålet smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hanhund parre hanhund
  • #1   12. okt 2008 Hvis ikke hunden er homosexuel, må det være dominans

• #2   12. okt 2008 Ja det er vel dominans - men har aldrig nogen sinde set eller hørt om hanhunde der har ramt hullet på en anden hanhund. Men har self heller aldrig selv haft hanhund før.

• #3   12. okt 2008 Undskyld :o)

Og nej, jeg har heller aldrig hørt det før - men mon ikke det var et uheld.

Linda

• #4   12. okt 2008 Hvad undskylder du for smiley Er glad for dit svar.

ved ikke om hunde kan være bøsser - men tror Silas er godt på vej i den retning *GG*

• #5   12. okt 2008 håber det var et uheld - har aldrig hørt det før

• #6   12. okt 2008 Det håber jeg dælme også, for er nervøs for om de kan ødelægge hinanden. Må give Silas løbetidsbukser på næste gang.

• #7   12. okt 2008 Hmm.. Hyggeligt.

Underligt når Silas ikke er kastreret.
    Også underligt, at han ikke siger fra.

Vi var i hundeskoven i dag, og der var flere som ville parre Joey. Han sagde dog fra.

• #8   12. okt 2008 Silas vi jo også meget gerne parre Joey - men blir sur hvis Joey prøver på noget.

Med med Ramses bakker Silas bare til og står stille.

• #9   12. okt 2008 Nu er Silas jo ikke ret gammel, så mon ikke det er grunden til at han ikke siger fra?

Og her i huset var en hanhund som din søsters blevet hevet ned så eftertrykkeligt og så konsekvent at han snart havde lært at lade være (og nej jeg taler ikke om at slå, råbe eller noget i den retning, men blot meget bestemt, og med et nej der ikke kan misforståes -og så i øvrigt HVER gang)

-alternativt må man smide en lang line på søsterens hund til han har lært det. Jeg ville ikke lægge hund til den opførsel, ligesom jeg heller ikke tillader at min egen hund opfører sig sådan

• #10   12. okt 2008 Vi er konsekvense hver eneste gang - men det er somom de ikke rigtig fatter en meter af hvad man siger.
    Min søster er højgravid og kan ikke løbe efter Ramses når det sker og det nytter ikke at det er mig der skælder ud på ham, for så blir han bare bange for mig.
    Vi prøver virkelig at få dem til at stoppe - og det er kun med Ramses at Silas lader det ske.
    Prøver den anden hanhund - Sicki, som er Silas kuldbror blir Silas sur - det samme hvis andre hanhunde prøver, selv dem der er ældre.

• #11   12. okt 2008 Ja nu bliver jeg nok upopulær. Me da reiki gorde det (han gjorde det MEGET da jeg fik ham), blev han flået ganske råt og ublidt ned. Ikke noget med at slå eller noget. men fat i nakken NEJ og ned kom han.
    Det tog en gåtur med Nina og Koen, så vidste han at når der blev sagt nej, så måtte man holde alle fire poter i jorden.

-og en måneds tid senere var interessen for at gøre det helt væk.

• #12   12. okt 2008 Men tror måske også Reiki er af en race der tåler mere end de hårløse.
    De hårløse må ikke behandles hårdt, så blir de sky. Er selv ved at få fnidder over det, for jeg er vant til Lilly som også skal have alting at vide lidt hårdt.

Men vi må bare prøve at blive ved til de fatter det. Forstår bare ikke hvorfor Silas ikke siger fra.

Ramses har altid brugt Silas som erstatning for Lilly. Han vil så gerne parre Lilly, men hun blir hammer gal hvis han nærmer sig og så går han hen og parre Silas.

• #13   12. okt 2008 Jeg har aldrig mødt en hårløs så hvad ved jeg ;o)

Islænderne er heller ikke hunde der tåler man generelt er hård i sin omgang med dem.
    Men her bliver der vurderet efter situationen. Jeg ved at nogengang må man gå lidt forsigtigt til værks og lokke ham til den rette adfærd, og andre gange kan han godt tåle at få klar besked.

Jeg går generelt ikke til træning og opdragelse med en indstilling om at "så kan han fandme bare gøre som der bliver sagt". Men noge ting kan bare ikke ignoreres eller roses væk, og her kan det (i mine øjne) være ødvendigt at være lidt "hård".
    -men klart -der skal tages hensyn til hvad hund man har

• #14   12. okt 2008 Vi må prøve os frem. For det ville være lidt synd hvis der skulle ske noget mere alvorligt end i dag.

• #15   12. okt 2008 Det er lidt svært at sige, hvad der gør det. Vi har også haft 2 pudler, far og søn, de skiftedes til at hoppe på hinanden, men mest var det faren, der var på ryggen af sønnen. det er lidt bizart at tænke på. At han har ramt, det kan vel ske. Jeg har prøvet det godt nok med en tæve, der ikke var i løbetid, hun legede med en hanhund, han prøvede også at komme til at parre hende flere gange og pludseligt lavede han de bevægelser som de bruger, når de har ramt plet, vi stod med åben mund og polypper....han havde så også ramt for oven, og hun havde egentlig ikke noget imod det, men da hun så gik, røg han jo så bare af, så de hang ikke sammen......

men om det er dominans eller seksuelt i jeres tilfælde, det kan være lidt svært at sige, måske en blanding af begge dele. Men ville også bare sige nej, når han så hopper af, så give ham en godbid, så han ved, hvad i forventer af ham.

• #16   12. okt 2008 Tak Lykke. Er glad for at det ikke kun er sket hos os. Ramses gik også og parrede i luften ca 5 min efter det var sket.

Kommentér på:
Hanhund parre hanhund

Annonce