{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.021 visninger | Oprettet:

kan det blive ved? {{forumTopicSubject}}

ihhh... chika har nu i snart 4 uger haft en bule på halsen.. tog hende til dyrlæge som gav antibiotika til 8dage som hun skulle have og så skulle hun komme til tjek for at se om bulen var blevet mindre efter en lille uges tid.... bulen var blevet mindre og hun skulle så have resten af sin antibiotika og så til tjek igen for at være sikker på at bulen var væk.. men inden vi nåede så langt begyndte bulen at vokse igen og hun blev så indlagt og undersøgt grundigt... både med scanning, røngten, og prøvetagning af bulen og det eneste de kunne finde var væske med bakterier i... så hun fik noget stækere antibiotika til 10 dage og skulle så til tjek igen.. det tjek var hun til i fredags og bulen var blevet betydeligt mindre igen... så jubii det virkede... vi fik så antibiotika til 10 dage mere for at være helt sikker på at den bule nu kom helt væk.... og så skulle hun til tjek igen på tirsdag i næste uge....

men her til aften kan vi mærke at bulen er begyndt at vokse igen... og den er faktisk vokset meget i løbet af dagen... så nu bliver vi nødt til at ringe til dr dyr igen i morgen og give dyrlægen grå hår for de ved faktisk ikke hvad det kan være og selv om der var 3 dyrlæger inde og mærke på bulen og kigge på resultaterne var de totalt på bar bund... hun virker ikke øm omkring bulen... men hun skal bare ikke have en bule der vokser på halsen.. :S

man bliver sq lidt nervøs for sin lille vuf når tingene ikke går som de skal og det der er galt bare ikke vil gå væk... nu har vi ellers fået styr på hendes HD så hun ikke har ondt og kan leve som alle andre vuffer og hun blev steriliseret i foråret på grund af livmoderbetændelse.. så nu må det da snart være nok med vores lille stakkel.. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kan det blive ved?
  • #3   26. aug 2008 ej hvor trist for jer at der ik har været andet en dyrlægebesøg for jer.. men helt vild fedt at høre at i gør noget.. fedt i kæmper vider med vovse, men trist den har været så meget igennem...

• #5   26. aug 2008 problemet er lidt at antibiotikaen har virket.. den var næsten helt væk bulen.. hun fik bare antibiotika til 10 dage mere for at være helt sikker på den nu gik helt væk... men på under et døgn er den faktisk vokset igen nu til den størrelse vi startede med.. :S

pernille - ja hun er en MEGET uheldig hund... men hun er glad og energisk.. hun elsker dyrlægen.. og heldigvis for det.. og det er heller ikke fordi hun går og er nedtrykt nu og heller ingen feber... men sådan en bule på halsen kan man ikke bare overse...

den er på størrelse med en blomme igen.. smiley den var ellers helt nede på en lille vindrue... øv øv...

• #6   26. aug 2008 Aj øv sikke noget, Sidsel:-(

• #7   26. aug 2008 så har vi været afsted... hun er røget af antibiotikaen nu fordi dyrlægen mener at der må sidde noget derinde som irritere... det er for småt til at kunne ses på røngten så det skal have lov til at arbejde sig ud så det er lettere at finde.. og det gør det så ved hjælp af den betændelsestilstand hun har.. så vi skal til tjek en gang om ugen indtil der er noget der kommer noget blødt agtigt noget enten inde i halsen eller uden på og så fjerner de det derfra.. de vil ikke prøve at finde det nu for det er som at finde en nål i en høstak på grund af det er så lille og med alle de ting der sidder lige der omkring... og bliver hun dårlig eller vi bliver den mindste smule nervøse så skal vi komme ind med hende med det samme... så nu kræver det tålmodighed..

• #8   26. aug 2008 Sidsel R - tjek lige mit fotoalbum med Sumos operation - det lyder fuldstændig som det han havde - og det kunne ikke ses på røntgen - det var jo et græs-avn......... Det er sjældent sådan noget sker og mange dyrlæger kender ikke til det - mener også det blir kaldt støversyge eller lignende........ jeg ville altså prøve at besøge en anden dyrlæge som kender til det...... :o) vi bruger Lyngby Dyrehospital - men nu ved jeg jo ikk hvor i landet du bor :o)

• #9   26. aug 2008 gotlandsk støversyge. side 29 i hundens sygdomme , birgitta wikström, borgen , 1995

• #10   26. aug 2008 Marianne - vi tror så det er et stykke pind... men som dyrlægen sagde så er det som at lede efter en nål i en høstak fordi det er så lille og når de åbner kommer der jo blod oven i som gør det endnu svære at se.. plus alle de vitale ting der sidder lige i det område... jeg forstår godt at de ikke bare vil åbne og kigge efter noget som næsten er umuligt at finde... det er jo også synd for chika hvis de skal til at stå og rode helt vildt og så alligevel ikke finder noget...

det er lidt langt til lyngby.. jeg bor i århus... smiley og alle jeg har snakket med der kendte til min dyrlæge siger at det er en rigtig god dyrlæge og jeg er tryg ved at komme der og det er chika også...

• #11   26. aug 2008 Sidsel - ja det er rigtigt det er et rigtigt møgsted - det sagde vores dyrlæge også - og han åbnede jo i realiteten også "kun" fordi han troede det var Sumos ørespytkirten der var sket noget med....
    Held og lykke og rigtig go bedring :o)

• #12   26. aug 2008 jo tak.. heldigvis har de fastslået at det ikke var en spytkirtel der var problemet for så ville den bare være blevet ved med at vokse på trods af antibiotika og det gjorde den jo ikke til at starte med... jeg vil nu også helst at det bliver så lille et indgreb som muligt i forhold til hvis de skal stå og rode efter noget de egentlig ikke ved hvor er...

Kommentér på:
kan det blive ved?

Annonce