1.172 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Spørgsmål om Cocker Spaniel Spørgsmål om Cocker Spaniel

Hej allesammen,

Min kæreste og jeg går med planer om at finde os en hund i starten af det nye år.

Vi har et par racer i tankerne, men endnu ikke besluttet os helt endnu (enten en Westie eller en Cocker SPaniel).

Vi er isære interesseret i at høre mere om Cocker Spaniel.

Vi har fra bekendte ladet os fortælle, at Cockeren ofte er en meget "forstyrret" og urolig hund?
Er der nogen af Jer, der kan af- eller bekræfte dette?
Derudover skulle racen meget ofte få problemre med deres øre?
(vi har selvfølgelig læst en masse litteratur, men er ikke stødt på disse ting nogen steder?).

Vi søger ikke nødvendigvis efter en hvap med stamtavle, men lige så meget en sund, rask, kærlig hund med et godt sind.

Er der nogen, der kan/vil anbefale nogle mennesker/opdrættere, gerne i Jylland eller på Fyn?

På forhånd tak for hjælpen =)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 500 kr.
  • Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål om Cocker Spaniel
  • #1   19. nov 2005 har selv en lille cocker piie. utrolig dejlig hun - og min er i hvert fald ikke "forstyrret" og urolig tvært imod! meeen har hørt at nogen er. aner jeg så ikke min er sød., dejlig og ikke mindst rolig!

men de kræver en del! pelspeje ellers går der klumper i plesen.

et lille kort halløjsa, meeen en cocker ville være et godt valg;))

• #2   19. nov 2005 hun = hunD

• #3   19. nov 2005 Ja, vi har dog også hørt en masse gode ting om cockeren... ;o)

Og det der med pelsplejen, det gør ikke spor. Vi har i forvejen 2 katte som kræver en del mht. deres pels ;o)

• #4   19. nov 2005 Men du har jo så også hørt de kan være "forstyrrede"...? Gad bare godt at vide, om det er en "myte" eller virkelig er sandt.

Et familiemedlem har haft en Cocker...De vil ikke anbefale os en smiley (pga. dens sind).

• #5   19. nov 2005 det er nok fordi de kræver en del motion osv. du ved - skal den være meget alene hjemme? hvor meget plads kommer den til og få? er der mulighed for den kan løbe frit osv. . . så vil jeg ikke mene der skulle være noget.

• #6   19. nov 2005 På et tidspunkt var der nogle problemer med de røde cockere. De var meget indavlede og havde temmelig kort lunte. Tror man er ude over de problemer nu- det vil sige, håber det da.

• #7   19. nov 2005 Hej

jeg har lige været inde på dansk kennel klubs side og fundet opdrætter til dig..

ENJOYS
    --------------------------------------------------------------------------------

COCKER SPANIEL Inger & Vagn Elmelund
    Gyldenstenvej 30
    5230 Odense M Telefon: 66144371

HOUSE OF SKOVSBØL
    --------------------------------------------------------------------------------

COCKER SPANIEL Pia Jakobsen Website: home19.inet.tele.dk/skovsboel
    Skovsbølvej 6
    Vesterlund
    7323 Give Telefon: 75736084

BEAUTY LISNER'S

COCKER SPANIEL Ninna Lisner Website: home.tiscali.dk/6x7277/
    Tilstedvej 17
    7700 Thisted Telefon: 21782210

BLUE SAVANNAH

COCKER SPANIEL Tove Mikkelsen Website: www.blue-savannah.dk
    Dejbjerghøj 2, Flade
    7900 Nykøbing M Telefon: 97740608

SILVERBLUE

COCKER SPANIEL Hanne og Peter Thomsen Website: www.kennel-silverblue.dk
    Højrimmenvej 23
    9310 Vodskov Telefon: 98292212

STARDEW

COCKER SPANIEL Ejgil Pedersen & Rikke Bøgh Website: www.stardew.dk
    Asåvej 7
    9330 Dronninglund Telefon: 98842377

NATISJA

COCKER SPANIEL Per Villumsen
    Estrupvej 41
    Øster Hornum
    9530 Støvring Telefon: 98385052

CANDOUR

COCKER SPANIEL Charlotte Eglin & Ole Jensen Website: www.candour.dk
    Bakkegårdsvej 4
    9830 Tårs Telefon: 98961905

BEACH-COCK'S

COCKER SPANIEL Benedicte & Michael Andersen Website: www.beachcock.dk
    Øster Kjulvej 3,Asdal
    9850 Hirtshals Telefon: 98949063

¨Hilsen Vanni og Gitte

• #8   19. nov 2005 Har skrevet i Jeres anden tråd ;o)

• #9   19. nov 2005 Man havde vist også en overgang problemer med indavl, hvor de bl.a. let fik kræft. Min tantes cocker, Nickie, en sød hund, i hvert fald hvad jeg kan huske, fik kræft, og måtte aflives i en alder af 6-7 år.

Jeg går nu på hold med en cocker, og ejeren snakker sommetider om at hvis den først begynder at stresse, så er den svær at få ned på jorden igen ;o) Jeg har dog ikke hørt om hvordan den er hjemme. Ellers skal det siges, at den er sund og rask og vældig lydig, når den ikke stresser *S*

Held og lykke med købet af hund :o) Selv synes jeg også at cockeren er en dejlig, smuk og sød hund *S*

• #10   19. nov 2005 Haii...

Jeg har selv en dejlig Cocker, der absolut ikke bliver min sidste! :o)

Har aldrig hørt at den race ofte skulle være forstyrret eller urolig. Det er min i hvert fald ikke! Han er det godt nok med at være lidt hyperaktiv når vi har gæster og skal endelig hilse hundrede gange, men efter et stykke tid falder han til ro. Og når det bare er os er han den kærligste, skønneste og dejligste hyggehund! smiley

Det med ørene er der noget om. Min Vaks har haft betændelse i dem en gang.

Vi har Vaks fra Kennel Hyldal ((link fjernet) i Suldrup i jylland. Har godt nok hørt nogle mindre gode ting om stedet, men vi er fuldt ud tilfredse med Vaks.

Held og lykke med at finde en dejlig hund smiley

Nanna

• #11   19. nov 2005 Næsten alle spaniel racer kan få problemer med ørerne - men hvis man bare kommer ind i en god rutine med at tjekke ørerne efter og rense den jævnligt så burde der ikke komme problemer ud af det!

Jeg har også hørt det med røde cockere men har også samtidigt hørt at man har avlet sig ud af - jeg foretrækker selv de røde!!

De er utrolig søde og tillidsfulde - for ikke at sige smukke!!

Men køb en med DKK stamtavle - så har man et godt udgangspunkt!

Spanielklubben under DKK arrangere også spaniel træning samt trimme kurser så man selv kan lære at trimme den - børstning alene er jo ikke nok!

God fornøjelse!!

• #12   19. nov 2005 Hold da op....Sikke en masse dejlige og brugbare råd smiley

Gitte P: Tusinde tak for alle de adresser, det var rigtig pænt af dig smiley

Belinda: Har skrevet et langt svar i den anden tråd, TAK!

Rikke S: Ja, vi synes jo begge det er så smuk og flit en hund. Dem vi er stødt på, på vores vej, de har alle vist sig at ha' et dejligt temprament. -Klar, der i alle racer vil være nogen afvigelser, -Ting, der har spillet ind på hundens adfærd (arv, miljø osv.)
    Og ja, det de rmed den blir' lidt stresset/rundt på gulvet-agtig, det er også en ting, vi har ladet os fortælle...

Nanna K: Tak, jeg vil prøve at se lidt nærmere på den kennel smiley -VI kan så se, at der er noget om den der betændelse og deres øre...-Men altså, det er bestemt ikke noget, der skræmmer os, sålænge det ikke er et permanent problem hunden vil rende rundt med smiley Især ikke, fordi jeg forestiller migl det må være ret smertefukdt for hunden!?

Nicola (24) M: Nej, vi gik også ud fra, at er man hele tiden obs på sin hund mht pleje/tjekke den osv osv, så vil man i den grad kunne mindske problemet/risikoen. Hehe, og det der med de kurser, det ville bestemt være lige noget for mig ;o) Ja, min kæreste også *S*.

Nu du siger det de rmed stamtavle....Jeg har i utrolig mange salgsannoncer set, at der sælges med "stambog"? Dette er vel ingen garanti for os som købere, eller?

Tusinde tak for alle de gode svar. Hvis I har flere gode som dårlige ting at fortælle om Cockeren, modtager vi det medjkyshånd *SS*

Kommentér på:
Spørgsmål om Cocker Spaniel

Annonce