Spørgsmål om Cocker Spaniel Spørgsmål om Cocker Spaniel
Hej allesammen,
Min kæreste og jeg går med planer om at finde os en hund i starten af det nye år.
Vi har et par racer i tankerne, men endnu ikke besluttet os helt endnu (enten en Westie eller en Cocker SPaniel).
Vi er isære interesseret i at høre mere om Cocker Spaniel.
Vi har fra bekendte ladet os fortælle, at Cockeren ofte er en meget "forstyrret" og urolig hund?
Er der nogen af Jer, der kan af- eller bekræfte dette?
Derudover skulle racen meget ofte få problemre med deres øre?
(vi har selvfølgelig læst en masse litteratur, men er ikke stødt på disse ting nogen steder?).
Vi søger ikke nødvendigvis efter en hvap med stamtavle, men lige så meget en sund, rask, kærlig hund med et godt sind.
Er der nogen, der kan/vil anbefale nogle mennesker/opdrættere, gerne i Jylland eller på Fyn?
På forhånd tak for hjælpen =)
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 121 Svar: 12.332
Det skyldes at deres lange hængeører lukker af for ludttilførsleen nede i øregangen, hvilker gør at ørene nemt bliver betændte.
Cocker spaniel er en MEGET aktiv hund. Min kusine har en, og først her nu hvor han er 15 måneder gammel er han ved at være rolig. Ellers har han mildt sagt været lettere forstyrret!
Jeg vil helt sikkert opfordre Jer til at købe en hund med DKK-stamtavle.
Her er en oversigt over opdrættere i hele landet:
(link fjernet)
I kan jo også prøve at skrive til nogle af opdrætterne. Spørg om I må komme og se deres hunde, og få en snak om racen. Siger de nej til det, så er det ganske enkelt: Så er det ikke der, I skal købe hund. En seriøs opdrætter vil altid velkomme eventuelle hvalpekøbere til en snak. Ingen, hverken opdrætteren eller køberen, har noget ud af at den forkerte race bliver solgt til de forkerte.
Held og lykke med jagten, og så glæder vi os til at se Jeres nye hund :o)
Forresten, noget god hundelæsning er "Hvalpebogen" skrevet af Gwen Bailey. Den vil jeg anbefale Jer at læse inden I får hunden hjem.
jun 2004
Følger: 59 Følgere: 57 Hunde: 1 Emner: 338 Svar: 3.686
nov 2005
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 44 Svar: 444
Tusinde tak fro dit svar Se, det er første gang vi får bekræftet, AT det forekommer mht. deres øre, men ingen har kunnet gi' en begrundelse.
Det lyder for mig ret logisk, at kommerder ikke rigtig luft til, ja, så kan det føre til nbnetændelse. Av, stakkels hund.
Ja, den beskrivelse dinkusine har oplevet, det var noget lignende vores bedsteforældre sagde ;o) -Den fortsatte så bare resten af livet
Den bog tror jeg lige jeg vil kigge efter! -Vil jo være så forberedt som muligt, inden vi anskaffer os et nyt familiemedlem *SS*. -Vi er begge vokset op med hunden, men ikke haft en her i vores "voksen" liv.
Tak for svaret =)
jun 2005
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 6 Emner: 70 Svar: 1.118
Spørgsmål om Cocker Spaniel