{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.291 visninger | Oprettet:

sikken en velkomst fy for fanden {{forumTopicSubject}}

det er iorden at have sin mening og den er hvidt forskellig ellers ville det jo være kedligt alt samme
men det er ikke en måde at byde velkommen som DOGGYMOM Z har gjort det syntes jeg ikke og så føler man sige ikke velkommen men siden her er måske ikke for alle som har en hund man holder af og hvis man har noget imod en hund kan man da lige vente til man har været på siden i noget tid i kan jo selv gå ind og se hvad hun/han har skrevet og det er iorden med hendes mening bare ikke som velkomst

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sikken en velkomst fy for fanden
  • #1   18. nov 2005 velkommen..... og nu ser de øre jo ikke lige så gode ud.... men hvis i har købt den sådan eller i gerne vil have det sådan ja så er det jo sådan..........

for ellers ser jeres hunde da fine ud -ss-

og ta det nu ikke så tungt -s-

• #2   18. nov 2005 Personligt smerter det altså også mig at se en hund med sådanne øre!

Jeg ved at der er mange der har det på samme måde herinde, og derfor vælger de, de kuperede hunde fra. Jeg kommentere ikke eller giver ikke de hunde point med kuperede øre eller haler.

Velkommen herind

• #3   18. nov 2005 charlotte -g- det er da utorlig at vi skal rende ind i hinanden i hele tiden -lol-

• #4   18. nov 2005 jeg ville nok oz have ventet med at sætte sådan en hund ind til dens øre var pæne igen... for vil man ha knups ja så får man det med sådan et foto......

• #5   18. nov 2005 ENIG!! :o((((

• #6   18. nov 2005 charlotte ja det er det da -ss-

• #7   18. nov 2005 Ja, den var lidt grov.
    Hun burde jo vide at ørene nok skal rettet sig med tiden, det ser ud som om forbindningen lige er taget af på billedet.

• #8   18. nov 2005 Det er fandme synd for hvalpen. Det lille kræ... Synd synd synd er sq det eneste jeg har at sige... Øv

• #9   18. nov 2005 Hmmmm - ja, der er jeg ikke eningmed jer herinde:o)
    For hvorfor skal de vente bare fordi ørene ikke har rettet sig endnu - andre der har hunde med kuperede ører, ved at ørene er lidt tid om at rejse sig, og hunden først skal lære at bruge dem.
    Selvfølgelig må de forvente neg. som positiv respons.
    Hvis man syntes den pågældende hund ser underlig ud, så lad da være med at byde den velkommen, og så ti stille.
    For hunden kan jo ihvertfald ikke gøre for det.

• #10   18. nov 2005 jeg kan godt tåle at få kritik men jeg mener bare at hvis man kommer udefra og lige har fådet en hund som man er glad for og grene vil dele med arnde er det suret at få sådan en velkomst man kan da bare skive sin mening eller spørge efter en uge eller hvad ved jeg og jeg er osse godt klar over at det ikke er sidst gang at jeg høre for dens øre og sådan er det bare og det er heller ikke det vi skal diskoter .
    det er bare velkomsten og det er måske bare mig der er sippet man har bare hørt så meget godt om denne side og at man kan få løst en masse spøgmål og det er fedt.

• #11   18. nov 2005 Xenia - hvorfor skal man tie stille - det er jo ikke fordi hunden kan høre hvad vi siger!

Jeg synes man har ret til at kritisere ejeren af sådan en hund - det er sku da synd!
    De mennesker der kørte bil med deres hund i snor bagefter - Bella sagen - de fik da også ord med på vejen - så skal de her da også!

Jeg synes heller ikke man skal vente med at sætte billeder ind til ørerne er helet - synes kun det er godt at folk kan se hvad de stakkels dyr bliver udsat for - det kan jo være at det afskrækker nogen der går og overvejer det!

Synes det er dyreplageri ud over alle grænser!

• #12   18. nov 2005 Lizette og Martin Z - lad være med at tage det så tungt, selvom de siger hvad de mener herinde, så er der altid nogen der er klar til at hjælpe med gode råd hvis man har brug for det.

• #13   18. nov 2005 Nicola - det er så din holding, fint nok:o)

• #14   18. nov 2005 nu behøver man jo ikke jokke på nogen der lige kommer ind med sin hund??????

man kan da godt skrive at man ikke er vild med den slags øre men der er så mange der gerne vil jokke på andre..

tror man skal være lidt tyk hudet for at være her inde -ss-

• #15   18. nov 2005 ddet er osse findt med alle jer som syntes det er syndt og syntes at det ikke er iorden men i har jo heller ikke budt velkommen eller komet med jeres mening før nu vel og jers holdning er iorde med mig

• #16   18. nov 2005 reese ... og hvad er en BAGGÅRDS GD??????????????

• #17   18. nov 2005 Hvis det har nogen interesse så er min holdning til de der afskårne åbne sår af hvalpeøre, ikke så anderledes fra Nicola´s...
    Jeg synes at det er for meget at øre skal skæres med sådan en slap kniv, det gør sgu ondt at se på...

• #18   18. nov 2005 June, de ører tror jeg bestemt ikke er skåret med en slap kniv, tilgængæld tror jeg forbindingerne lige er fjernet, giv ham en måned til at lære og bruge dem i, så skal de nok blive fine(for dem der kan lide den slags ører)

Og et er at kommentere ørene, men ligefrem at skrive hunden ikke ser veltilpas ud.....sikke noget at skrive ud fra et billede, mine hunde ser sgu heller ikke veltipas ud på alle de billeder jeg tager:o)

• #19   18. nov 2005 reese hvor pokker kommer det nu ind i det her om øre ?? ja det kan godtvære det er mig men var det her ikke om en hunds øre ????

• #20   18. nov 2005 Xenia - Det kn godt være at de ikke er det, men du må forstå at jeg ikke forstår at man vil udsætte en hvalp for den slags , sløv aller skarp kniv! Jeg er selv glad for opretstående øre og det her har jeg skrevet før - men hvorfor fanden laver man så ikke noget grundig avl for at få de øre op? Det er gjordt med bulleren og det priser jeg mig lykkelig for!
    Min hund havde nemlig ingen smerter, sår eller gaze på hans øre da jeg hentede ham - og han virkede rigtig glad uden ;0)

• #21   18. nov 2005 (link fjernet)

Undskyld jeg blander en anden hund ind i denne debat - men det er kun til sammenligning.

Prøv at se på smukke unge Storm på det her billede - hans ører er heller ikke helt oppe endnu - det har meget at gøre med at sårene skal have lov at hele efter forbindingen er taget af, og hunden skal lære at bruge dem.

• #22   18. nov 2005 Nå, det link til deres hjemmeside virker ikke helt som det skal:o)
    Så i skal gå ind og kigge de billeder der er af unge Storm.
    Beklager den ikke kan linke direkte.

• #23   18. nov 2005 reese ... hvorfor skulle jeg det ???????????????

jeg spurgte dig om noget og det er vel ikke ulovlig ??? du kan jo bare lade være med at svare hvis det er ???

• #24   18. nov 2005 June: Ja.........det kan godt være - personligt syntes jeg det er smukt med kuperede ører, og bare fordi at andre kan lide hunde med kuperede ører, gør det dem til dyremishandlere - det syntes nogle herinde måske, men det syntes jeg er at gå for langt.

• #25   18. nov 2005 (link fjernet)
    Smukke Bella med ikke kuperede øre

(link fjernet)
    -og Bess, ej heller kuperet...

(link fjernet)
    -tror heller ikke at denne amstaff er kuperet!

-og så er de jo alle med tavle, så om jeg kan se problemet med selektiv avl???!!!

• #26   18. nov 2005 Xenia C... der skal altså ikke så meget til før folk bliver kaldt dyremishandler.. det er jo synd men sandt...

• #27   18. nov 2005 June - hvor er det lige du vil henmed de links, du har gjort din holdning klar????
    Muligt det er søde hunde.

• #28   18. nov 2005 Åbenbart ikke Mette Stampe S

• #29   18. nov 2005 Xenia - De 3 amstaffs har alle opretstående øre uden kopiering , fortæl mig så hvorfor at man ikke laver noget selektiv avl på de hunde med oprettstående øre når nu det er så forbandet atrktivt og så forbandet forbudt her i landet??????

• #30   18. nov 2005 reese jeg spurte jo bare om hvad det var ?? og kunne ikke lige se hvad det har med sagen at gøre...... og du kan skam være helt rolig mit humør er i top.....og hvilken måde reagere jeg så på??? jeg mente bare ikke det havde noget med denne sag at gøre ... men undskyld hvis jeg tager fejl......

• #31   18. nov 2005 Ja, helt ærligt June - muligt jeg ikke bliver mere populær på denne udtale, men så synts jeg de ører er alt for store til Amstaffs - så derfor syntes jeg også det er godt der ikke avles for at de skal se sådan ud, Coco´s ører er ikke helt som de skal være endnu, og jeg vil gøre mit til at de ikke kommer op og stå.
    Men fordi jeg har min mening, så syntes jeg stadig det er søde hunde med dejlige udtryk.

• #32   18. nov 2005 Reese - gid jeg dog lige kunne låne bare en tiende del af din diplomatiske sans - ihh hvor har du dog ret!!
    Helt enig!

June - same same - er helt enig med dig!

• #33   18. nov 2005 Xenia - og så er det så at jeg mener at man sætter det kosmetiske ydre over hundens ve og vel !
    For hvis man har muligheden for at gøre det gennem avlen hvorfor så vælge kniven? Det er jo forbudt i DK alligevel...!
    Så handler det jo om at man "skære" det "overflødige" af øret af og så kan man så "skabe" den perfekte hund derefter.. Arrhhhj, det er sgu noget bull shit...
    Skal jeg så give Joker lidt indsprøjtninger i snudepartiet fordi at han ikke er så markeret som nogle andre bullere? Arrrrhhj, den holder ikke...

• #34   18. nov 2005 prøv at hør det har ikke en skid med folks mening at gøre nu .det hele handler om den måde man byder nye hunde velkommen på det er det hele.
    jeg jeg vil skide på om man kan li gul eller grøn fave eller korte / lange øre

• #35   18. nov 2005 June.....er der nogen der har sagt du skal give Joker indsprøjtninger for at markere ham.....for mig der lyder det lidt som om du gerne vil have at jeg skal have samme mening som dig, og det har jeg ikke, desværre.
    Jeg mener ikke det er dyreplageri at kupere hvis det bliver gjort under ordentlige forhold.
    Og ja, det er for syns skyld man gør det, men hunden bliver da oxo smuk(kere) syntes jeg.
    Men jeg syntes også at Amstaffs med deres egene ører er smukke.

Men ja - Sorry, Lizette og Marin, det var velkomsten vi kom fra.
    Og jeg syntes heller ikke det er en fair velkomst i har fået, men hop op og fald ned på det, i skal nok komme til at hygge jer herinde alligevel.

• #36   18. nov 2005 Martin - beklager staveflopperen.

• #37   18. nov 2005 Xenia - Nej, men nu kom jeg jo med et eksempel på hvor grotest jeg synes det er ! Om du er enig med mig eller ej betyder ikke alverden, men det ville være rart hvis vi kunne blive enige om at dyrene skal spares for unødvendig smerte, så vil jeg være tilfreds...

• #38   18. nov 2005 Unødvendig smerte.....jeg tror ikke de føler meget smerte efter sådan en opreration...selvfølgelig kan de mærke det, men jeg har fået at vide det ikke er meget, selvfølgelig er det ikke til at sige med sikkerhed da hunden jo ikke kan tale.

Det virker somom det betyder noget for dig at jeg ikke er enig, syntes jeg - men det er ikke inspektydende med det er sådan.
    Og ingen bør udsættes for unødvendig smerte - det er også derfor hunden bliver lagt i narkose.

• #39   18. nov 2005 Xenia - Jeg synes at vi skal droppe det, for hvis du mener at det er fuldt ud i orden at klippe øre, så skal jeg ikke komme med mine små bemærkninger til det, kan jeg godt høre på det hele...
    Hvis du tror at alt er lækkert og godt så længe hunden er i narkose, så må du jo om det, men der kommer jo altså et tidspunkt efterfølgende hvor hunden er ved bevisthed igen... Hvis den overhovedet kommer i narkose... Who´s to say?

Men som sagt, jeg lukker i herfra !

• #40   18. nov 2005 Jeg plejer ret tit at være enig med dig ,June, og dette er ingen undtagelse! Du formulerer det, som jeg gerne vil sige!

• #41   18. nov 2005 Xenia: Hmm, ang om hunden lider el ej, har nu set nogen hunde med kuperet øre, rende rundt og ryste på hoved, hælde hoved på skrå hele tiden, fordi de netop manglede ørene, altså ligesom med fantomsmerter på mennersker - tror der er mange hunde som ikke føler de store smerter, men det sker desværre også at de føler bagefter at de mangler dem... Og det er virkelig grimt at se sådan en hund rende rundt....

• #42   18. nov 2005 Hold da op! Forstår virkelig ikke hvorfor folk går sådan amok! Jeg er selv ejeren af en Am Staff, med hænge ører eller hvad man nu kalder det... Synes egentlig også det er pænest, men det er jo bare min mening. Jeg har haft prolemer med at hendes ører ville stå lige op i vejret! og JUNE: der er STOR STOR forskel på hvodan en am staff ser ud med "flyve" ører, som hvordan en bull terrier ser ud med det! En bull terrier SKAL have de ører. En am staff er ikke lige den kønneste med de ører. Så fik vi det sat på plads! ikke at jeg selv ville lade min hunds ører kupere, men lad nu være med at gå sådan amok på andre mennesker. De ville jo bare gerne vise deres lille engel frem!

• #43   18. nov 2005 UllaR - Jeg skriver hvis det er gjort ordentligt!!!!!!!!!

• #44   18. nov 2005 Heidi - knus til dig for at holde fast i det du mener og tænk, for mig ser det ud som om du netop har 'fattet' det hele ;o)

• #46   18. nov 2005 Jeg syntes faktisk at amstaffs er pænest med kuperede ører...
    Bare min mening

• #47   18. nov 2005 hej Lizette og Martin jeg syntes at jeres hunde er utrolig smukke

• #48   18. nov 2005 Heidi - Fordi at det er flot... Det må du da kunne forstå!
    God weekend ;0)

• #49   18. nov 2005 Lisett: jeg er helt enig med dig *SS*

• #51   18. nov 2005 Hej allesammen....
    Det er sku utroligt at i gider diskutere det emne gang på gang.......
    Men vil da lige sige, at jeg synes det er utrolig flot med kuperede øre (hvis det er gjort ordenligt)....

• #52   18. nov 2005 *Heidi Pitt * Husk lige engang at Eva selv er kuperet ... Hvis du ikke vidste det i foevejen ...

Knus Inge

• #56   18. nov 2005 Hej eva....

Jeg synes at dine hunde er sindsyge flotte.... og en dobermann ser sku lidt mærkelig ud når den ikke er kuperet........

• #57   18. nov 2005 Helt ærligt.. slap dog af og lad pigen komme ind før nogen af jer går amok... hunden har jo for pokker ikk mærket noget og har ret til et dejligt hjem PRÆCIS som alle andre hunde med eller uden kuperet øre...

• #58   19. nov 2005 uuhhh sikke dog en masse ballade du gerne vil have gang i... Det er da fint du er imod det... Men det er bare ikk noget du kan diskutere med oz som ikk er imod det... Selvfølgelig mærker hunden noget når den vågner... Men en kupering er ikk værre end en kasterering... Og det går hurtigt over igen... Har da set en hvalp vokse op som har fået klippet sine øre og hun havde det fint og har det stadig fint... De fleste der har en hund med kuperet øre har jo købt dem sådan... De smækker jo ikk ligefrem selv hunden op på køkkenbordet og går i gang... Men du vil faktisk mene at de kuperede hunde burde man ikk købe eller hvad!!! De skal ikk have et ligeså godt hjem som din og min og alle andres hunde eller hvad!!! Er det det du siger???

• #59   19. nov 2005 Nej nej så siger vi det... nogen er imod det og andre er ikk.... og vi kunne nok aldrig blive enige.. og sådan en som dig er da vist KUN ude på at diskutere og det gider jeg simpelthen ikk over en computer bag en skærm... Men jeg vil lade det ligge nu for dig bliver jeg ikk enig med... og sådan er det!!!! Kan du ha´det!!

• #60   19. nov 2005 ENIG M & M

• #61   19. nov 2005 Heidi! Jeg giver dig ret! En hund skal ikke for skønhedens skyld have kuperet sine øre... Jeg er hverken for eller imod det. Jeg skrev også tidligere at jeg aldrig ville lade Gucci's ører kupere.... Men... Sagen er jo at de her folk får en ikke særlig pæn velkomst. Og jo! Selvfølgelig skal man kunne tage imod kritik, helt sikkert! Men synes måske bare lige at folk skal have en chance for at komme ind først... Et eller andet sted kastrerer man også både tæver og hanhunde fordi det i mange tilfælde er "nemmere" for ejeren. Er dette egentlig ikke lidt det samme som kupering? Hvis man er imod kupering må man derfor også være imod kastration! Det må da gøre lige ondt???

Kommentér på:
sikken en velkomst fy for fanden

Annonce