Vacc. >Hvor ofte?? Vacc. >Hvor ofte??
Nogen der ved, hvor ofte man ifølge DKK SKAL vacc sin hund for at må få den ind til udstillinger osv????
Mange dyrlæger anbefaler at man IKKE vacc oftere end hver 2-3. år for at undgå resistens; og det er en tanke jeg rigtig godt kan li, men samtidig går vi til udstilling med bassen, og skulle jo gerne kunne fremvise at han ER dækket ind efter reglerne!! ;o)
jun 2007
Følger: 44 Følgere: 41 Hunde: 2 Emner: 100 Svar: 1.191
blodprøven koster ikke mere end vaccinen, men mangler den noget skal man også betale for det. men hellere det end at over vaccinere
jun 2006
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 119 Svar: 1.802
Det vil vi da overveje!!!
Er ikke meget for alt det der vaccineræs osv. Vi gir heller ikke forebyggende behandling imod lopper og flåter osv, for jeg er overbevist om, at det eneste resultat, man får, er resistente, monster-kryb!!
Ang vacc er én af Oscars kuldsøskende for nylig blevet MEGET syg af vacc, og DÈT ønsker vi bestemt ikke skal ske!!!
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.490
jun 2007
Følger: 44 Følgere: 41 Hunde: 2 Emner: 100 Svar: 1.191
jeg ville så ikke vaccinere hende igen. men fandt så ud af at man "bare" kunne få taget en blodprøve.
men det er ikke noget min dyrelæge havde sagt noget om, jeg fandt ud af det herinde"G" der er jo så mange kloge folk:-)
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.950
Vaccinen er døde/svækkede bestanddele af sygdommen (mikroorganismen), man vil beskytte mod. Som så gør kroppen selv danner antistoffer mod denne.
Det er ikke medicin eller behandling af sygdommen, så der burde ikke udvikles resisten på den baggrund...
jan 2006
Følger: 49 Følgere: 59 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 8.379
For at deltage på udstilling skal en hund være vaccineret mod hundesyge og parvovirus.
Generelle bestemmelser 6Vaccinationen skal være foretaget senest 14 dage før udstillingsdagen. For hunde op til 24 måneder gælder, at vaccinationen højst må være 1 år gammel. For øvrige gælder, at vaccinationen højst må være 4 år gammel. Dokumentation for vaccination skal være indført i stambogen eller være vedlagt denne.
Udenlandske hunde skal være rabiesvaccinerede i henhold til den til enhver tid gældende danske lovgivning.
taget fra DKK´s regler på deres hjemmeside
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.176
Og resistens overfor vacciner er nu heller ikke noget jeg har hørt om på mine 5 år på dyrlægestudiet :o) Den primære grund til, at folk ikke vil vaccinere hvert år er fordi mange undersøgelser tyder på, at det ikke er nødvendigt og at man ikke skal putte unodig medicin i dyr. Og dyrlægerne skal jo ikke tjene på det, hvis det ikke er nødvendigt!!!
Min egen bliver vaccineret hvert år.
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.950
jan 2008
Dog vaccinerer jeg som sagt min egen hver år :o) - No harm done.
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.490
jun 2006
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 119 Svar: 1.802
Det med resistensen er som jeg skrev mere ved bekæmpelse af klamme udyr og blodsugende mider!!!!!!! ;o) ADR!!!
Og det med vacc er netop for ikke at sprøjte ting ind, der IKKE er nødvendige.
Og samtidig risikoen for at udvikle allergiske reaktioner, for DEN risiko blir større og større for hver gang hunden udsættes for det...
For nyligt hørte jeg om en hvalp der var blevet syg af den første vacc, og da mente man at det var en allergisk reaktion, men så vidt jeg ved, kan man IKKE udvikle allergi overfor noget, som man ikke er blevet udsat for før???
Eller?????
Har den været udsat for det via moderens mælk med antistoffer?????
maj 2005
Følger: 23 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 49 Svar: 1.513
Før 12-ugers alderen, bør hvalpe kun vaccineres hvis der i området hvor den bor herserer parvo, eller hvis der er andre tungtvejende grunde for ikke at vente.
jan 2008
Parvo en noget af det ledeste og de færreste hvalpe overlever - ikke noget jeg vil risikere!
maj 2005
Følger: 23 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 49 Svar: 1.513
Og hvis moren er dækket ind, så er hvalpene altså også, d.v.s. de får IKKE parvo.
jan 2008
Vacc. >Hvor ofte??