448 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Vacc. >Hvor ofte?? Vacc. >Hvor ofte??

Nogen der ved, hvor ofte man ifølge DKK SKAL vacc sin hund for at må få den ind til udstillinger osv????
Mange dyrlæger anbefaler at man IKKE vacc oftere end hver 2-3. år for at undgå resistens; og det er en tanke jeg rigtig godt kan li, men samtidig går vi til udstilling med bassen, og skulle jo gerne kunne fremvise at han ER dækket ind efter reglerne!! ;o)

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Elektriker 850 kr.
  • Haveloungesæt, fod er knækket 1.526 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vacc. >Hvor ofte??
  • #1   27. jul 2008 du kan få taget en blodprøve der viser hvad den mangler og kun få spøjtet det ind. dyrelægen kan så lave et bevis for at hunden er dækket ind. dette virker også hvis man skal til udlandet og over for forsikringer.

blodprøven koster ikke mere end vaccinen, men mangler den noget skal man også betale for det. men hellere det end at over vaccinere

• #2   27. jul 2008 Jeanne B: Tak for det!
    Det vil vi da overveje!!!

Er ikke meget for alt det der vaccineræs osv. Vi gir heller ikke forebyggende behandling imod lopper og flåter osv, for jeg er overbevist om, at det eneste resultat, man får, er resistente, monster-kryb!!

Ang vacc er én af Oscars kuldsøskende for nylig blevet MEGET syg af vacc, og DÈT ønsker vi bestemt ikke skal ske!!!

• #3   27. jul 2008 JEG mener at det er hvert 2 år for visse af vaccinerne. Men kig i passet og se hvornår din dyrlæge anbefaler revaccination. Mine skal kun vaccineres hvert 2. år:-))

• #4   27. jul 2008 det samme skete for os da de ikke var sikre på at hun havde fået det hele da hun kom hjem( er fra udlandet) så da hendes imun var noget L*** har vi også kæmpet siden
    jeg ville så ikke vaccinere hende igen. men fandt så ud af at man "bare" kunne få taget en blodprøve.
    men det er ikke noget min dyrelæge havde sagt noget om, jeg fandt ud af det herinde"G" der er jo så mange kloge folk:-)

• #5   27. jul 2008 Du kan da ikke udvikle resistens ud fra en vaccine??? (kommer i tvivl her)...
    Vaccinen er døde/svækkede bestanddele af sygdommen (mikroorganismen), man vil beskytte mod. Som så gør kroppen selv danner antistoffer mod denne.
    Det er ikke medicin eller behandling af sygdommen, så der burde ikke udvikles resisten på den baggrund...

• #6   27. jul 2008 Vaccinationer
    For at deltage på udstilling skal en hund være vaccineret mod hundesyge og parvovirus.
    Generelle bestemmelser 6Vaccinationen skal være foretaget senest 14 dage før udstillingsdagen. For hunde op til 24 måneder gælder, at vaccinationen højst må være 1 år gammel. For øvrige gælder, at vaccinationen højst må være 4 år gammel. Dokumentation for vaccination skal være indført i stambogen eller være vedlagt denne.
    Udenlandske hunde skal være rabiesvaccinerede i henhold til den til enhver tid gældende danske lovgivning.

taget fra DKK´s regler på deres hjemmeside

• #7   27. jul 2008 Janne H: Præcis :o)

Og resistens overfor vacciner er nu heller ikke noget jeg har hørt om på mine 5 år på dyrlægestudiet :o) Den primære grund til, at folk ikke vil vaccinere hvert år er fordi mange undersøgelser tyder på, at det ikke er nødvendigt og at man ikke skal putte unodig medicin i dyr. Og dyrlægerne skal jo ikke tjene på det, hvis det ikke er nødvendigt!!!

Min egen bliver vaccineret hvert år.

• #8   27. jul 2008 Maj-britt> Men er disse undersøgelser ikke primært baseret på laboratorietests? Det er jo altid noget andet og langt mere individuelt når der foregår i kroppen smiley

• #9   27. jul 2008 Ginnie: Jeg tror nok, at de undersøgelser er ret sikre, eftersom DKK siger vacc. hvert 4. år. Jeg har ikke selv gennemlæst dem, men støtter mig til de ting jeg hører fra mere erfarne folk. Der har været en del debat, men der er ret stor enighed om, at hvert år i hvert fald er mere end rigeligt!
    Dog vaccinerer jeg som sagt min egen hver år :o) - No harm done.

• #10   27. jul 2008 Jeg er så gået fra 1 til 2 år..........Og dog, så når Kaido skal vaccineres i næste måned, får de andre to også. De får så HELE vaccinationsprogrammet incl. rabies hver gang:-))

• #11   28. jul 2008 Skrev vist også lidt utydeligt...
    Det med resistensen er som jeg skrev mere ved bekæmpelse af klamme udyr og blodsugende mider!!!!!!! ;o) ADR!!!

Og det med vacc er netop for ikke at sprøjte ting ind, der IKKE er nødvendige.
    Og samtidig risikoen for at udvikle allergiske reaktioner, for DEN risiko blir større og større for hver gang hunden udsættes for det...

For nyligt hørte jeg om en hvalp der var blevet syg af den første vacc, og da mente man at det var en allergisk reaktion, men så vidt jeg ved, kan man IKKE udvikle allergi overfor noget, som man ikke er blevet udsat for før???
    Eller?????
    Har den været udsat for det via moderens mælk med antistoffer?????

• #12   28. jul 2008 Det er ikke sjældent at hvalpe bliver syge af at blive vaccineret. Det er b.l.a. også derfor mange dyrlæger helst vil vente til hvalpen er 12-uger, indtil da er den alligevel dækket gennem moren ( såfremt moren er fuldt vaccineret som hun bør være )

Før 12-ugers alderen, bør hvalpe kun vaccineres hvis der i området hvor den bor herserer parvo, eller hvis der er andre tungtvejende grunde for ikke at vente.

• #13   28. jul 2008 Annika: Hvalpene er oftest dækket af den fuldt vaccinerede mor, men jeg foretrækker nu stadi en 8 ugers vaccineret hvalp, der er småsløv en dags tid frem for en hvalp med parvo.
    Parvo en noget af det ledeste og de færreste hvalpe overlever - ikke noget jeg vil risikere!

• #14   28. jul 2008 Småsløv er også ok- men død efter vacc ( som også kan ske) er ikke ok.

Og hvis moren er dækket ind, så er hvalpene altså også, d.v.s. de får IKKE parvo.

• #15   28. jul 2008 Annika: Ikke enig.

Kommentér på:
Vacc. >Hvor ofte??

Annonce