{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
624 visninger | Oprettet:

Dårlig mave {{forumTopicSubject}}

Så det vores tur til at have en hund med tynd mave. Kan huske jeg læste noget med kylling og ris???. Vi står og skal med færgen da vi skal i sommerhus til en lille ø uden computer og dyrelæge HJÆLP. Så hvor længe må den dårlige mave stå på, det startede så småt i foregårs men det er først nu det er rigtig flydende (hun kan godt holde sig)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig mave
  • #2   7. jul 2008 Risene skal være kogt i minimum 1 time gerne 2.. og i alt for meget vand, så det mere er grød end ris

• #3   7. jul 2008 Tusind tak. Tror du alligevel jeg ringer til dyrelægen. Hun har nemmelig haft sådan noget skedekartar som jeg har behandlet med yoghurt efter dyrelægens anvisning, og der er ikke blevet bedre. Men risene er pakket, så skal vi bare købe kylling :-).
    Tak for hurtig svar

• #4   7. jul 2008 Havde nok valgt lige at få givet min hund et skud medicin inden afrejse.. Der florer en mave/tarm virus der er ret kraftig og hvis i skal være på en ø,uden dyrlæge..

Det ville være surt at skulle afbryde ferien,hvis man kunne ta det i opløbet smiley

God tur til jer smiley

• #6   7. jul 2008 Vores lille cola havde slem diarer da vi fik ham.. så vi tog til dyrelægen fik en opkvikkede spørjte som skulle få hunden til at få lyst til at spise også fik vi zoolach som skal gives hver 4-6 time... OGSÅ OM NATTEN
    det er fuldtstændigt som at have et lille barn:D men hvad gør man ikke for de små:D man elsker dem jo..

udover det ville jeg købte noget skåne kost til dyrlægen.. fx eukanuba sensitive.. den er SUPER god.. efter 5 dage var colas lort helt perfekt:D hehe.. men det var så også MEGET tyndt..

• #7   7. jul 2008 PS hvis din hund ikke er dårlig eller træt men frisk og glad så skal du ikke være urolig så kommer det snart:D

• #8   7. jul 2008 Jeg synes bestemt i skal ta en tube zoolac med i tasken, men det tror jeg nu også dyrlægen foreslår.
    Det er ufarligt men det VIRKER hurtigt!!
    Og derefter starte op med skånekosten, som allerede ER foreslået;o)

Diarré i den her varme kan hurtigt føre til dehydrering, fordi hunden mister en masse væske, så det er med at få styr på maven nu ;o)

• #9   7. jul 2008 Camilla F:
    Jeg kunne aldrig finde på at give min hund kogte ris og kylling, Det er en hel del hunde, der ikke kan tåle det. Og lige netop kylling indeholder tit medicinrester (forebyggende pelcillin ect. ved opdræt) som hundene er overfølsomme for.
    Hvis din dyrelæge ikke magter at kurere hvernen skedekataren eller diarrénn, ville jeg omgående finde en anden dyrelæge. Det er jo ikke fordi det er specielt unormale lidelser.

Hvis det var mig, ville jeg give den Slippery Elm i maden og få masser af væske i den. Diarré dehydrerer meget, som Oscar - daddy cool ganske rigtigt påpeger. Derudover ville jeg finde en anden dyrlæge.

• #10   7. jul 2008 Rettelse: Som ´'nogle* hunde er overfølsomme overfor. ikke alle.

• #11   7. jul 2008 Jeg bruger så også kogt hvid fisk istedet for kylling. Men prøv lige at hør, hvad dr dyr siger.

Måske du kan få pro-kolin. Det er lidt bedre end zoolac

Kommentér på:
Dårlig mave

Annonce