Dårlig mave {{forumTopicSubject}}
Jeg er lige inde og vende (hvis der er nogen som skulle have opdaget at jeg har været væk) - og det er fordi Lia har det dårligt og jeg gerne vil holdes lidt i hånden og høre om andres erfaringer.
Først: Vi har været til dyrlæge i dag og dyrlæge har været ind over før i dag. Der har været flere længere detaljerede samtaler om afføring og opkast. Livmoderbetændelse m.m. er udelukket. Der er også styr på skånekost osv. Diagnosen er opkastning og diarre.
For jer der har haft hunde der ikke har ville spise og som har fået en metomotyl indsprøjtning, hvor lang tid gik der inden de spiste normalt? (Vi har også fået emperal til de næste tre dage)
Lia virker bedre tilpas og har spist efter at have fået indsprøjtningen, men det er næsten ingenting. Det er så heldigvis ikke kommet op igen, men jeg havde jo en forestilling om at det var mig som blev nødt til at holde lidt igen og kun fodre hende små portioner.
Nu er der så ganske vist kun gået en 5-6 timer, men pyldremor er man vel altid.
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
aug 2016
Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 245
Han havde fortykkede tarmevægge, så der var stort set ingen afføring. Kun opkast. Og opkast. Og mere opkast fordi gans system var gået i stå. De fangede det på en ultralyd.
Havde desværre introduceret Frolic som en træningsgodbid fordi han ikke synes hans normale foder var sjovt længere. Det stoppede nærmest sekundet jeg stoppede med at give ham dem.
Man må gerne være pylremor engang imellem. Det er så vigtigt for deres trivsel at systemet fungerer. Håber hun kommer sig hurtigt
aug 2008
Håber det bliver det samme her.
aug 2008
Maden røg dog ud af hende igen efter hun fik en beroligende sprøjte så hun kunne få taget røntgen. Røntgen viste at hun også har fortykkede tarmvægge og infektion, så nu står den på binyrebark og antibiotika oven i alt det andet.
Den står også på "tvangsfodring" hvis hun stadig nægter at spise, men dyrlægen mente at appetitten nok skulle vende tilbage så hun spiser af sig selv i morgen. Vi har aftalt at jeg ringer til dem i morgen middag med en opdatering.
Den gode nyhed er at scanning, røntgen og blodprøver ellers viser at hun er i god form.
Lige nu skal vi vist begge have en lille lur.
aug 2016
Jeg håber at hun har det bedre når i vågner i morgen
aug 2008
Jeg tror det er prednisolonen der måske har gjort forskellen.
Og hun har det selvfølgelig også klart bedre efter at have spist. Pyha!
Nu skal jeg så bare komme mig fra den monsterforkølelse der lige pludselig er dukket op. Jeg er ellers aldrig forkølet, men det kan jo være stress.
aug 2016
aug 2008
Mange tak og tak for støtten!
Dårlig mave