{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.635 visninger | Oprettet:

Dårlig mave :( {{forumTopicSubject}}

Lady har siden i går morges haft tynd mave og jeg mener virkelig tynd mave. Det er ikke vand, men det er meget tyndt og hun kan lave mange gange på en dag. I dag har jeg været ude med hende kl. 3:30-5:00-7:45 og alle 3 gange lavede hun. Jeg har indkøbt zoolac. Jeg tænker jeg ville give hende udkogte ris og skyr når jeg kommer hjem i dag. Men mit spørgsmål er så. Kan jeg bruge skyr eller creme frachie i stedet for A38 og kan jeg bruge grov ris? smiley
(Det er det eneste jeg har hjemme)
Andre gode muligheder modtages gerne med kys hånd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig mave :(
  • #1   6. mar 2014 Hunde har ikke samme effekt af A38 som mennesker, så det er unødvendigt at give.
    Udkogte ris og kylling er skånekost.
    Diverse pastaer mod dårlig mave kan fåes ved dyrlægen, på internettet eller på apoteket.

• #2   6. mar 2014 Malene, kylling tåler hendes mave desværre ikke for godt. Da det også giver dårlig mave her. Har købt pasta (zoolac) i går smiley

• #3   6. mar 2014 Udkogt ris som Maiene skriver og hvis den ikke vil spise det så prøv at putte lidt leverposteg i Det har hjulpet her hos os

• #4   6. mar 2014 Kan jeg bruge grov ris? smiley

• #5   6. mar 2014 jeg ville nøjes med zoolac til at få gang i tarmfloraen, ingen øvrige mælkeprodukter. Hvis hun ikke tåler kylling så godt så fiskeboller, tun eller torskerogn i de udkogte ris (og det skal være almindelige hvide ris, ikke grove).

Og generelt, mange små portioner i løbet af dagen, og lidt zoolac i forbindelse med dem.

Det var hvad vores dyrlæge fortalte da Molly på et tidspunkt havde dårlig mave, og det hjalp.

• #6   6. mar 2014 Jeg bruger grødris- de kan udkoges mere og indeholder mere vand.

Og ja torskerogn er godt. Skyr... Tja det har et højt protein indhold, men jeg ville ikke eksperimentere med det for at være ærlig. Ikke når hun har så sart mave, at den slås i stykker af kylling

• #7   6. mar 2014 Kristine.

Du kan også komme lidt kogt fisk i risen, når hun ikke kan tåle kylling.

Men hvis det vare ved til i morgen, med den dårligt mave, må du nok en tur omkring dyrlægen. Begge vores har også haft det, og dyrlægen fortalte at der er mange hunde lige for tiden med samme problem. Vores fik penicillin og skånekost, og derefter blev de meget bedre.

God bedring med hende.

• #8   6. mar 2014 Tusind tak for hjælpen, vi prøver lidt udkogte ris med fisk smiley

• #9   6. mar 2014 Min dyrlæge anbefalede mig at koge nogle ris og mose dem sammen med noget torskerogn smiley
    Men det var dog fordi han kastede meget op. Men det er vel også pga. maven smiley hehe

• #10   6. mar 2014 Jeg har brugt A38 ved Muffi hver gang, og det har hjulpet hver eneste gang! smiley Tror godt du kan prøve med lidt skyr smiley

• #11   6. mar 2014 Jeg har lige været til dyrlægen grundet meget dårlig mave og opkast. Og min dyrlæge forslog skånekost (ris og kylling og lys fisk) også kunne jeg røre det sammen med a38?? smiley

• #12   6. mar 2014 Julie - Det lyder da også meget fornuftigt smiley Ved ikke hvorfor mælkeprodukter ikke skulle have effekt på hunde, for det har jeg altså oplevet flere hvor det har smiley

• #13   6. mar 2014 Jeg har også en med dårlig mave pt.

Her står den på zoolac hver 6 time og skånekost. En skefuld hver time. Ris/hakket kylling/salt/sukker.

• #14   6. mar 2014 i zoolac er der jo de tarmflorabakterier som hunden måske mangler når den har dårlig mave, det kan godt være den kan bruge nogen af mælkesyrebakterierne fra f.eks. A38 men ikke alle, og jeg ved hunde har problemer med at nedbryde mælkesukkeret da den mangler det enzym der skal til for det.

Så jeg vil ikke synes det er klogt at give mælkeprodukter i en situation hvor den har dårlig mave, i bedste fald gør det ingen eller meget lidt forskel og i værste fald bliver det værre. Brug hellere noget der er beregnet til hunde, såsom zoolac

• #15   6. mar 2014 Jeg er gang med, at lave ris og har indkøbt torskerogn smiley

Kommentér på:
Dårlig mave :(

Annonce