1.010 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Rødt skæg! Rødt skæg!

Hej,

Mine dejlige dværgschnauzere har rødt skæg pga. okker i vandet (går jeg ud fra). Er der mon noget man kan gøre for at få det til at forsvinde? Det er selvfølgelig bare en mindre kosmetisk ting, som slet ikke er vigtig, men jeg synes nu Cosinus var så flot med sit helt hvide skæg, som han havde, da vi boede i Nørresundby. Efter vi er flyttet til Klarup (hvor vi fik Ofelia) har han også fået rødt skæg (Ofelia havde det fra kennelen, da hun var 6 mdr, da vi fik hende) og jeg synes, at det er lidt ærgerligt, når jeg ved, hvordan han ser ud med fint hvidt skæg.

Men kan man gøre noget overhovedet?

På forhånd tak smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.
  • Fastmontere stik bag indbygget ovn - skal udføres af elektriker 750 kr.
  • Reparation carportlåge 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rødt skæg!
  • #1   28. apr 2008 Det er meget normalt på hvide hunde/hunde med hvidt skæg. Det er faktisk savl der gør det. På hvide hunde kan man osse ofte se de er rødlige omkring øjnene pga tårer

• #2   28. apr 2008 Okay, så det er savlet. Hmm, det kunne jeg jo sagtens forestille mig, for hvis de slikker meget et sted med hvid pels får de jo også rød pels. Men det undrer mig dog stadigt, at Cosinus' skæg var hvidt det første år og det blev først rødt efter vi flyttede til Klarup. Derfor troede jeg, at det var vandet.

• #3   28. apr 2008 Nu kan det godt være at det her lyder dumt..... men prøv at se hvad der står på posen , hvad der er i foderet.

Er der meget betacarotin ( omdannes til A-vitamin ) i... kan det måske være det... det er det der er i gulerødder.

Glukosamin HCL...(det er fra skaldyrsskaller )...som kan være røde.

Jeg tænker på om det kan have nogen indflydelse på savlet.
    Jeg ved man fodrer i zoo ( f.eks flamingoer ) med skaldyr og paprika ....da det er det der giver dem den røde farve.

Jeg har selv ( i gamle dage ) opdrættet røde kanariefugle... de fik paprika i foderet , for at holde den røde farve...

Bare et gæt..... men måske et GODT gæt.... men jeg ved det ikke sikkert... :O)

• #4   28. apr 2008 du kan være heldig at 'blege' det ved at rense med en klorhexidin opløsning, ( selvfølgelig den uden pebermynte)

Kommentér på:
Rødt skæg!

Annonce