{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
16.204 visninger | Oprettet:

Vanille
Vanille
Tilmeldt:
17. jun 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12

Hvide hunde med "rødt skæg" {{forumTopicSubject}}

Har overvejet en lækker lys hund, men når jeg googler racen som voksen, har en del af de voksne "rødt skæg". Hvad er årsagen til dette? og hvordan kan man forebygge dette - kan man?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvide hunde med "rødt skæg"
  • #1   17. jun 2013 Den røde farve skyldes ensymer i hundes spyt. Det kan vaskes væk med noget specielt halløj.

  • Vanille
    Vanille Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #2   17. jun 2013 Synes der er en del delte meninger om, om det kan vaskes væk... Det er jo ikke for at være overfladisk, men synes en lys hund skal være lys og lækker smiley

  • #3   17. jun 2013 De hår som først er misfarvet kan ikke vaskes 100% hvid igen. Man kan bruge produkter som bleger eller man kan bruge produkter som giver kontrast, og derfor synes farvningen mindre.
    Det handler om at forebygge misfarvningen fra start med korrekt fodring og pelspleje.
    Bliver pelsen misfarvet må man rette de ting som giver farvningen og vente til pelsen vokser ud..


  • #4   17. jun 2013 Hvad race kigger du på?

  • Vanille
    Vanille Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #5   17. jun 2013 Er der slet ingen der kan hjælpe? Enten med råd eller andet...?
    Er nysgerrig på emnet, og kan læse mig frem til at kost er en vigtig faktor. Og at nogle ikke har/har held med forskellige shampoo o.lign.
    Ovenstående forklarer at det har noget med enzymer at gøre, genetisk?


  • Vanille
    Vanille Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #6   17. jun 2013 Jeg ser på en havaneser smiley

  • Vanille
    Vanille Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #7   17. jun 2013 Ginne: Lyder fornuftigt nok! Kan se at du er ejer af en sød lille "snebold" smiley Måske du har nogle konkrete råd?

  • Vanille
    Vanille Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #8   17. jun 2013 Vil nemlig gerne forebygge... præcis som du også kommer ind på.

  • #9   17. jun 2013 Jeg tror på en vis genetisk sammenhæng..
    Og jeg tror det både kan være enzymatisk og infektion og i kombination.

    I min race har nogle slet ingen bøvl med at holde det væk, og andre har et stort arbejde med det.

    Fodring er super vigtigt. Kender mange som kan se effekt ved foderskifte. Og så er det som skrevet før vigtigt at holde en sund og frisk pels. Sørge for hårene ikke er slidte og knækkede - så sidder misfarvningen bedre fast. God balsam og shampoo som vasker rent. Sørge for at holde det tørt, så der ikke gå betændelse eller svamp i det. God mundhygiejne..
    Der ud over er der en hormonel forandring hos især tæverne som kan farve, omkring tandskifte.

    Med en javaneser kan du jo også vælge en farvet - så ser du i det mindste ikke evt. Misfarvning så slemt. Om end man stadig skal tage det seriøst, for det er ikke sundt at lade stå til.


  • #10   17. jun 2013 Jeg har kun hørt om at forebygge misfarvning ved øjnene.

    Men dem ved munden, kunne jeg da godt tænke mig en idé til. Hvis det er foder, hvad skal man så undgå?


  • Vanille
    Vanille Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #11   17. jun 2013 Jeg er virkelig glad for dine seriøse svar! Så har jeg lidt at arbejde ud fra.
    Ja, jeg kan selvfølgelig vælge en "farvet" hund... Men er faldet pladask for en der er multi farvet, med hvid mund/ snude parti. Så vil liiige undersøge mulighedrene for, at holde den sådan.


  • #12   17. jun 2013 Jeg synes det rå foder misfarver mere ved munden, hvor det tilgængelige er rigtig godt til at holde misfarvning ved øjnene skak. Nogle kollegaer oplever det rå fjerne både ved øjne og mund..
    Nogle sværger til forskellige typer foder. Men hvad er ikke entydigt. Nogle ser resultat på RC, nogle på essentials, nogle på wolfblut ect.

    Jeg har haft et stort problem med min tæve efter hendes kuld. Jeg har først nu fået det vendt helt. Efter et år. Men frygter hun slår ud i næst kommende løbetid igen..


  • #13   17. jun 2013 Hvorfra hvis man må være så nysgerrig? smiley
    Vi har Peter her inde på forum som har havanneser og shih tzu. Han kender lige lidt bedre og mere specifikt til racen. Han kunne være værd at snakke med også ang. Pleje af havanneseren og om der evt er noget man skal være OB's på ved køb osv.


  • Vanille
    Vanille Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #14   17. jun 2013 Hvad er det ved foderet der farver? altså hvordan...
    Man kan godt høre at jeg tidligere har haft en sort hund, der var ikke så mange overvejelser i den retning smiley


  • Vanille
    Vanille Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #15   17. jun 2013 Skal ud og se hunden ved en opdrætter ved Viborg.
    Kan jeg mon skrive til Peter? Har først oprettet mig her idag, da jeg ikke kunne finde de svar, som jeg søgte...


  • #16   17. jun 2013 http://www.hundegalleri.dk/bruger/102260-peter_f
    Han der hvis det er smiley

    Ang. Foder så mener nogen det er korn, majsen især, jeg har oplevet det ved rødfisk som laks - også olien.. Men jeg synes især at det her handlede om at ved råt går de og slikke skæg længe efter måltidet. De gør sig jo rene. Og det farver altså.. Så her skal der rengøres skæg efter råt, hvis jeg il holde det nede..


  • Vanille
    Vanille Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #17   17. jun 2013 ... Så kender ikke sitet og systemet...

  • #18   17. jun 2013 Er jeg helt sikker på du kan. Han plejer at være rigtig hjælpsom!

  • Vanille
    Vanille Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #19   17. jun 2013 Så det er selve farven i foderet der farver?
    Du er da så behjælpelig, 1000 tak!!!


  • #20   17. jun 2013 Kan det være. Men igen nogen holder det nede på et foder som indeholder f.eks. Majs.. Jeg tror det handler om at finde det foder den enkelte hund kører godt og stabilt på.
    Se på forældrene. Er de slemt røde, så ville jeg faktisk finde et andet sted. Se også på hvalpen ikke har det. Og hvis opdrætter har en pæn hvid hund så find ud af hvad de fodre med. Hvis hvalpen minder om moren eller faren vil den sandsynligt også kører godt på det samme foder..


  • Vanille
    Vanille Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #21   17. jun 2013 Har set begge forældre. Moren er lidt rød og faren er ikke. Hvalpen er ikke overhovedet! Men om moren er det pga drægtighed osv er jo ikke til at vide.
    God pointe med foderet, spørger dem da lige!
    Er virkelig glad fordi du vil hjælpe, netop derfor jeg oprettede mig her smiley


  • #22   17. jun 2013 Jeg prøvede på et tidspunkt at give min westie et foder der var lavet på laks. Han blev næsten helt brun i løbe af halvanden måned ca. Skiftede foder og nu er han helt hvid igen. Undtagen ved munden hvor du snakker om mange hvide hunde også er brune.
    Jeg har hørt fra flere at Aloe Vera i foderet kan hjælpe med at mindske det brune. Ikk fjerne helt.
    Har dog ikk selv prøvet det endnu men vil prøve det snart. Det er ihvertfald ikk noget der kan skade smiley


  • Vanille
    Vanille Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #23   17. jun 2013 Har læst det med laks flere steder... Det skal man da lige tænke over!

  • #24   17. jun 2013 den røde farven skyldes så vidt jeg ved en bakteries afføring som lever i hundens pels (hvis den er våd) Derfor ses det tit på hvide hunde ved deres øjne, mund og poter. Men der fås mange produkter som forebygger dette og nogle af dem virker rigtig godt. Jeg er ikke tilhænger af de produkter som bleger men derimod af dem som er svagt antiseptiske. Dette gør at bakterierne ikke kan leve der og derfor forsvinder farven efter nogle måneder. Jeg bruger sådanne produkter til mine 3 hunde og til to andre jeg klipper og alle af dem er pænt hvide.
    Desuden skal man selvfølgelig sørge for at pelsen er ren, så tør så muligt osv.


  • #25   17. jun 2013 desuden er det korrekt at nogle typer mad farver den hvide hunde gullig fx tobisolie osv. Jeg vil dog mene det er pelsen generelt som farves mere gul og ikke bare skæget.

Kommentér på:
Hvide hunde med "rødt skæg"

Annonce