{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
826 visninger | Oprettet:

lucky blev angrebet :( {{forumTopicSubject}}

i aftes da jeg var på vej hjem med lucky.. kom vi forbi en chiauau (staves). som stod løs og alene på gaden... den begyndte at knurre og gå at lucky, selvom den kun er en tredje del af hendes strørelse... men lucky overgav sig bare og lagde sig på ryggen med halen imellem bene.
selv prøvede jeg at få lucky op og stå igen uden at stresse nogle af hundene. så jeg kunne gå stille og roligt over på den anden side af gaden og den lille hund kunne rase af alene.
Men sådan gik det ikke... det lille kræ sprang imod lucky og bed hende lige på snuden (heldigvis gik der ikke hul på lucky) men hun hylede jo op og løb om bag mig og så gansk forskrækket ud.
Heldigvis havde hundens ejer hørt spetaklet inde fra huset, og kom styrtende og råbte at jeg ikke måtte få min hund til at bide hendes.
jeg forklarede hende hvad der var sket. og hun kiggede på og sagde, det plejer han aldrig at gøre.
og uanset hvad jeg sagde ville hun ikek tro på at det var hendes hund der bed min og ikke omvendt... og stakkels lucky var et nervrag hele vejen hjem og veg ikke fra min side af.

jeg har ikke noget imod chiuaua, men en hidsig chi der går løs og bider min hund øv. havde lyst til at trampe på den. men det ville nok ikke gøre situationen bedre

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lucky blev angrebet :(
  • #1   6. apr 2008 ja de små hunde kan godt være nogle sataner, lige så vel som de store..
    sikke en øv oplevelse, håber lucky ryster oplevelse faf sig.

sov godt

Heidi

• #2   6. apr 2008 Det er aldrig rart når sådan noget sker, og selvfølgelig bliver man chokeret. Men eftersom der ik gik hul, vil jeg nu nærmere kalde det er markering end et decideret angreb.

• #3   6. apr 2008 Cappy J: jamen den blev ved med at løbe efter hende. mens den gøede og knurret og bed efter hende. selvom hun stak af

• #5   7. apr 2008 ***PS*** *: det skla jeg nok...

• #6   7. apr 2008 Som regel bliver hundene ikke specielt skræmt af en anden hunds markeringer, som jeg definerer denne beskrivelse som. De bliver derimod skræmt af måden ejeren tackler det på..
    Der har man selv den største indflydelse på en hund...

• #7   7. apr 2008 CH, kvinde, 33 år .: bare rolig jeg ved skam godt sådan noget... og begyndte hverken og pylre om hende eller råbe op..
    synes ikke det var en markering da den jagtede lucky bagefter og blev ved med at knurre og gø... vil også mene at det ikke bare var en markering.. da lucky lagde sig nej lidt væk fra den.. og den løb direkte i hovedet på hende

• #8   7. apr 2008 Jeanette, hvis en hund vil skade en anden, så gør den det.

Og så går der hul... Knurren og gøen er en adfærd, der tegner på usikkerhed og et forsøg fra hunden på at jage den anden væk. Hvilket jo også lykkes ;o)

Det hænder også, at der går hul ved markeringer, som ser voldsomme ud for os mennesker, men hundene forstår godt, hvad der foregår.

• #9   7. apr 2008 CH, kvinde, 33 år .: jo jo jeg er også glad for at du vil hjælpe og forklarer... men jeg mente bestemt ikke at det kun var en markering.. hvis det havde været en markering (efter mit hovedet) ville den havde skin angrebet først

• #10   7. apr 2008 Det var jo netop det, den gjorde - ellers havde der været hul...

• #11   7. apr 2008 Tror lige, jeg vil uddybe lidt.

Jeg kan godt forstå, hvis både du og hunden er blevet forskrækkede - det lyder og ser så voldsomt ud sådan noget, og vi har jo alle vores hund kær og ønsker på ingen måde, at den får dårlige oplevelser.

Det, jeg ofte ser - især her på HG - er netop ordet "angreb". Og jeg må indrømme, at jeg synes definitonen er temmelig bred i forhold til hvad der så er sket når man læser beskrivelserne.

Det er måske noget ordkløveri, men det er trods alt lettere at kalde en spade for en spade.
    Hvis man skal kigge på, hvad et angreb er for en hund og ikke for os, så er det når den forsvarer sig selv med liv og sjæl. Når den slås for at overleve.
    Og bliver der ikke lagt fingre imellem, så bider de igennem - og så går der hul.
    En hudafskrabning her og der er som regel et resultat af vild leg eller markeringer, som aldrig er dybdegående, men hvor hundene til gengæld lyder som om, de vil spise hinanden til frokost. Ofte tror jeg, at vi mennesker reagerer stærkest på dette. Men hundene ved godt, hvad der er hvad.

• #12   7. apr 2008 CH, kvinde, 33 år .: hmmm jeg forstår ikke lige hvad det du mener ???? blev min hund og jeg ikke uretfærdigt behandlet ???

• #13   7. apr 2008 Uretfærdigt behandlet???

Det kan jeg slet ikke forholde mig til...

Retfærdighed for mig er i en helt anden boldgade.

• #14   7. apr 2008 Det er da ufattelig fordi det er sådan en lille lorte hund - så er kommentarerne haha - hø hø og ikke et angreb

Gu er det da et angreb - der kom bare ikke hul for det var vel så lille at den ikke kan udrette skade.

Jeg havde sparket den hund langt væk og meldt hende til politiet ligsom andre ville have gjort hvis det havde været en anden race!

• #15   7. apr 2008 Øhh Lars?

Kan en lille hunds tænder ikke gennemtrænge hud?

Jeg kan så oplyse dig om, at det kan de - hvis hunden vil... Det har intet med størrelse af at gøre, det handler om almindelig hundeadfærd.

• #16   7. apr 2008 Den kunne sikkert ikke få ordentlig fat som større hunde.

Men det er jo klart der ikke er nogen der råber op fordi det er en lille chihuahua. Den er jo bare så liiiiiillle og søøøøøøøød

• #17   7. apr 2008 Lars, det er dig, der laver den skelnen, ikke mig..

Og jeg er så bestemt ikke til Chihuahua...

• #18   7. apr 2008 Nej men det er der andre der gør med "haha" og smilys i massevis!

• #19   7. apr 2008 jeg føler altså at det var meget uretfærsdigt både som ejeren reageret og som hunden reageret.. og hvis det havde været en stor hund havde jeg nærmest være på forsiden af lokal avisen nu...
    hunden var ikke strørre end min fod (bruger str 38). og gik direkte på lucky.efter hun lagde sig ned... det mener jeg på ingen måder er en markering men et angreb... tror egntligt også at grunden til at der ikke gik hul er fordi den ikke kunne får ordenligt fat

• #20   7. apr 2008 Jeanette, der er da sandsynligt - det var dig, der var der ikke mig ;o)

Det, der er usædvanligt er, at hunden ikke acceptere din hunds dæmpende signaler. Det er ikke et sundt tegn. Men tror nu stadig på, at havde den ville angribe, så havde den gjort det. De er så hurtige de små bæster der.

• #21   7. apr 2008 CH, kvinde, 33 år .: må sige jeg blev også ganske overrasket... vi vatr jo på neutralt territorie og min hund overgav sig lige med det sammen... men rart var det ikke

• #22   7. apr 2008 Nej, man bliver så forskrækket, når sådan noget sker..
    Drønubehageligt.

• #23   7. apr 2008 CH, kvinde, 33 år .: ja... 7-9-13. dette var kun anden gang jeg oplevede det. og første gang lucky oplevede det... håber aldrig at det kommer til at ske igen

• #24   7. apr 2008 Tror det er svært at undgå...

Når hunde mødes, så sker sådan noget en gang imellem...

Personligt har jeg kun prøvet det alvorligt en gang, da min gamle hund var en stor hvalp. Den mødte en anden schæfer, som så sig sur på ham og gav ham en ordenligt hak i tuden - uden nogen former for varsel, som vi kunne opfatte.
    Det ar havde han resten af livet, det lille pus.. Et lille minde.

Han fik dog ingen traumer eller noget - han var glad for andre hunde...

Ellers har vi oplevet et væld af de der markeringer og også lidt hudafskrabninger. En masse lyd og knurren bliver det også til, specielt når hanhundene mødes...
    Men sådan er det jo...

• #25   7. apr 2008 CH, kvinde, 33 år .: okay... oplevede med min gamle hund at en labrador sprang op og bed mig i armen. så min hund gik til angreb på den.. men altså tror det er fordi den ville beskytte mig... man har stadig et fint tandsæts ar i højre arm

Kommentér på:
lucky blev angrebet :(

Annonce