skal vi dele fejl? skal vi dele fejl?
for tiden har jeg lagt mærke til tråde om den første hund, og sådan. og da eg for lidt over et år siden stod i samme situation var der vist et par ting jeg godt kunne have tænkt mere over. så jeg tænkte på om der var andre end mig der havde lyst til at dele ud af deres fejl, for så er det her lige tråden til det.
min største fejl kommer her:
da jeg endelig fik den lille hvalp jeg havde gået og længes og drømt om så længe ville lykken jo ingen ende tage. så jeg pussede og nussede den stakkels lille hvalp op i hovede og rø. hvor jeg gik gik lill vaps, og hvis den ikke gik ja så blev den da båret. forkælelsen ville ingen ende tage og det var rigtig en mors lille baby. efter cirka et halvt år som hundeejer var vi til fødselsdag og den lille hund skulle da med, da det var hos familie. men pga børn osv skulle den gå i haven, og vi sad på terassen. den lille stakkel skeg og græd så det var helt hjerteskærende, og den holde kun op når den kom op til moar.
efter den episode kom jeg til at være mere opmærksom på dens afhængihed, den skulle med allesteder selv hvis jeg skulle ud og hente noget i køkkenet, som var to meter fra stuen, selv hvis den sov stod den op for at gå med. ude i haven ville den ikke være medmindre jeg gik lige ved siden af, eller sad og kiggede på den.. kort sagt den skulle kunne se mig.
jeg havde altså gjort min hund til det mest uselvstændige væsen, der hverken kunne lge selv eller noget...
vi har siden fået hund nummer to, og det har hjulpet gevaldigt, nu er hun ved at lære at blive hund igen.
er der andre der har lavet fejl som man kan tygge, tænke og lære lidt af???
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 69 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.865
Vores første schæfer var elendig til at gå i snor og var altid alt for glad for at få gæster..
Vi besluttede at det bestemt ikke skulle ske igen, med vores nuværende hund...
Så det gjorde det ;o)
Vi lærte ikke det store - meeeeen, ender jo med at få fod på det denne gang ;o)
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.490
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 1.643
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.276
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 1.643
i stedet for at aktivere ham på en sundere mindre stressende måde
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
Alle mine, har det svært med at gå i line. de trak ad h....til, og ikke til at styrre.
Men når linen var væk , så gik de rigtigt fint.
ang. gæster, så ryger Cobra ud i hundegården, da han godt kan blive sur over ingen ting.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 69 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.865
Dog har vi aldrig trænet dem til at gå ved siden af os på gader og stræder, de har altid kun fået lov til at være lineløs på åbne strækninger, hvor de ikke har skullet gå "under kommando".
Men det har der tilgengæld ikke været de store problemer med...
Hundegård har vi ingen af, og vi VIL død og pine lære den forbaskede hund at styre sit handicap, når der kommer gæster...
Og det skal nok lykkes..... Om ikke andet, så når han bliver ti ligesom den gamle gjorde ;o)
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 423 Svar: 3.418
Jeg er dog endnu ikke blevet bevidst om, om alle Trøffels dårlige vaner stammer fra os....
-Det eneste jeg med sikkerhed kan sige, er at man virkelig seriøst skal tænke over hvilken race man vælger... Havde ikke regnet med at Trøffel havde det behov for aktivering hun har. Valgte en labrador (blanding) fordi jeg jo - som mange andre også fejlagtigt tror - troede at den var ret godmodig stille og rolig!!! HA... *G*..... Imidlertid skal alle vel også have i tankerne at det ikke er sikkert at deres hund udvikler sig lige efter "bogen".. En labrador kan vel også godt blive stille rolig og kedelig, såvel som en chi kan blive hyperenergisk og have brug for mængder af motion!
jul 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 56 Svar: 329
skal vi dele fejl?