1.097 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 52 Svar

Argh, hvorfor kan folk ikke.... Argh, hvorfor kan folk ikke....

Argh, det er så iriterende og ulækkert når folk ikke samler deres hundelorte op. Alså hvis man har en hund, men også tage ansvar og samle op efter sig.

Øv, var ude at gå med min veninde igår da det var mørkt, og så blev der jokket i en stor hundelort, AD..

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Argh, hvorfor kan folk ikke....
  • #1   1. nov 2007 Nanna J: helt enig.. nede ved os har vi den fordel, at hundene gå op på marken og gør sit, men ligeså snart man kommer ind til byen, så "flyder" det med afføring!

• #2   1. nov 2007 Jeg er enig..

Der er faktisk en cykelist og en hundeejer der har en debat kørende gennem lokalavisen. Hundeejeren er ked af at cykelisterne kører så stærkt gennem vores hundeområder og cykelisten er gal over at folk ikke samler op..
    Enig i begge dele også der.. Men det burde da være sund fornuft at man samler op og man sænker farten..

• #3   1. nov 2007 ja det er bare for klamt..

jeg har selv hund og vi samler altid op..

Han er tit ude og lege på et stor græs areal, og der er mange der ikke samler op, og hundene tænker ikke på om de lige for rullet sig i en bæ fra en anden hund..

det er bae så ulækkert

• #4   1. nov 2007 Jeg holder 100 % med dig, jeg syntes også det er forbandet ireterende når der ligger pøller rundt omkring.
    Og det er så ærgerligt for mange mennesker hader hundene meget mere p.g.a deres efterladenskaber.
    Så til alle jer derude ta deres skidt med i en skraldespand.

Eller hvis man ser en hund skide på ens ejendom, ta lorten op i en papirs pose, og følg efter hunde ejeren for at se hvor de bor, når de så er kommet ind ligger man posen med pøllen i på trappen sætter ild til og ringer på døren, når de så kommer ud ja så vil de jo helt automatisk trampe på posen for at slukke ilden, ja så kan man jo tænke sig til resten.
    SÅ KAN DE LÆRER DET KAN DE.

• #5   1. nov 2007 Ja, det er for ringe, synes det er vildt ulækkert. kan heller ikke forstå, at man bare går videre, det må da være mere pinligt når folk ser at en person ike samler op, end at samle en lort op.. smiley Var og så nede i byen i gågaden i går, så kommer der en person gående med sin hund, og så ligger den en ordentligt dej, MIDT I GÅGADEN, og så går hun bare videre:(

• #6   1. nov 2007 Samler også altid op.. Der er jo også det sundhedsmæssige aspekt at tænke på, da orm jo spredes via hundeafføring..

• #7   1. nov 2007 kirsten: haha smiley

• #8   1. nov 2007 HAHAHAHAAHA

Den var god kirsten

• #9   1. nov 2007 ENIG!!

• #10   1. nov 2007 det skal lige siges, at den mark vi lufte hund på, må der ikke gå mennesker for ejeren.. Kun hunde og traktor..:-)

• #11   1. nov 2007 Stald Zederkof - Hvorfor kan du ikke bede ham om at samle op? Det er da ikke hans mark! Det er alligevel noget svineri at gøre!

• #12   1. nov 2007 Dorte B: hi hi

• #13   1. nov 2007 lillian: hvor noget svineri. hun burde få et møgfald lige tilbage..

Er det egentlig ikke vedtaget ved lov at man skal samle op efter sig???

• #14   1. nov 2007 Lillian D..

Det kan være hun ikke var så stærk..
    sådan en pose kan være meget tung

• #15   1. nov 2007 kirsten B

Hahahahahahah har du prøvet det ????

• #16   1. nov 2007 kathrine H

Hvor i landet kommer du fra?? Det lød præcis som vores plæne.. Der er ingen der samler op efter sig.. Og børnene løber rundt og leger der om sommeren... smiley

• #18   1. nov 2007 Til Mulle

Ja det har jeg faktisk gjort en enkelt gang, jeg var så træt af at en hunde ejer altid lod sin lille terrie skide på min græsplæne, og selv om jeg pænt spurgte om ikke han kunne fjerne det efter sig, og han bare ignoredede mig ja så gik djævlen i mig, og så gjorde jeg det med posen.
    Og sjovt nok hunden og manden gik aldrig forbi min have mere, så den virker.

• #19   1. nov 2007 nanna J

Ved ikke om det er ved lov, men i min kontrak (dengang jeg søgte om at få hund gennem boligselskabet) Står der at der skal samles op...
    To gange har jeg glemt pose.. den ene gang fik jeg en af en anen hundeejer, og en anden gang var jeg inde og banke på en dør for at købe en pose.. Hun gloede lidt da jeg forklarede hende mit dilemma Hehe..

• #20   1. nov 2007 kirsten B

Hahahahah det ville jeg gerne ha set.. Jeg har hørt rygterne om sådan noget, men aldrig vidst at nogen har gjort det smiley

Har du så gode råd til EXTREMT sure naboer ??

• #21   1. nov 2007 hehe, okay..:)

• #22   1. nov 2007 mulle: er fra næstved

• #23   1. nov 2007 Irene

Kender det alt for godt.. Efter jeg har sat poserne fast i hundenes snor får jeg ikke dumme kommentare..
    Engang fik jeg en klage over ikke at samle op efter Tinka (da jeg kun havde hende) Skrev pænt tilbage at det var den værste klage jeg har fået da jeg på givende tidspunkt skulle tage alt hvad der kom ud af tinka og give til dr dyr.. Urin som hømhøm..
    han skrev pænt undskyld, og at han faktisk kun havde fået det afvide af min anen nabo.. (Som HADER mig)

• #24   1. nov 2007 Det er ganske simpelt - Har MAN valgt at få en HUND - så samler man dens LORT op......det er så ganske simpelt....

• #25   1. nov 2007 hvordan kan folk blive sure over en hund sætter sig og gør det den skal..
    man kan da ikke sige til den at den lige skal gå 65 meter mere før den må..
    Det er hundes natur at sætte sig når den nu engang skal.. og mennesket job at samle op efter dem

• #26   1. nov 2007 Har også tidligere fåer "skæld ud" en en genbo, fordi "alle hunde sked i hendes have" - hvorefter jeg stolt fremviste en fyldt pøllepose:-)

-Det fedeste er nogle oppe ad vejen, der konsekvent sætter små fødselsdagsflag i de hundebæer, der ligger ude foran deres hus:-) - Synes det er en god måde at gøre opmærksom på problemet i stedet for at skælde ud - Alle kan grine af det, og vil da også næsten tro at det hjælper:_)

• #27   1. nov 2007 rie: haha

• #28   1. nov 2007 Rie: har selv brugt den med de små flag....For jeg gider f..... ikke have andre hundes lort på min grund eller fortov.... Men der var ingen som fjernede det eller det vil sige det gjorde jeg til sidst...
    Men har næsten lige været udefor at en fremmed mand luftede sin hund i vores forhave - jeg så det og råbte højt....Han undskyldte og sagde den kun tissede - men men det skal den stadig ikke gøre i min have.......Man holder sine hunde på fortovet eller lignede ikke i ind på andres grund!!!

• #29   1. nov 2007 Næste gang bliver det store flag - med skriften ...JA fjern din lort!!!

• #32   1. nov 2007 Foretrækker næsten at folk ikke samler op, end at de samler det op, og bagefter smider posen... Tager noget, der er nedbrydeligt og pakker det ind i plast...

• #33   1. nov 2007 Susanne: enig - op med flere skraldespande.....

• #36   1. nov 2007 jeg synes godt nok også det er irreterende ....

• #37   1. nov 2007 Irene: Det kan være at der ud over skraldespande og poser på turene skulle stå en kiropraktor hist og pist smiley

• #38   1. nov 2007 synes heller ikke at der er for mange skraldespande i fredericia, de må da se at der vor der gennerelt ligger maget skrald, må der da være behov for en skraldespand smiley

• #39   1. nov 2007 Må indrømme at Trøffel af og til tisser på andres grund! - Forsøger også at undgå det, men det sker af og til - hun er vant til først at tisse og bæ´e, når vi når til et bestemt sted på gåturen (men nogle gange går vi jo nogle ANDRE ture)! - Og jeg synes nu heller ikke det er et problem... Det kan i hvert fald ikke få mit pis i kog - Men bæ er en anden ting!!!!

• #40   1. nov 2007 Rie: kan du ikke styre om din hund går ind på en anden persons grund og sætter sig.....?
    Det er da bare at holde den ude på fortovet....

Jeg kunne aldrig tillade Billy at gå ind på en fremmed grund om det så var for stort eller småt....

Vores forhave er ikke lufteplads.....selvom vi ikke har hegn oppe....

• #41   1. nov 2007 Christina H;

Må indrømme, at når jeg er på en halvanden times gåtur, så ER min opmærksomhed ikke rettet på hende KONSTANT. - Og Trøffel går ikke altid plads, når vi går, hvor der er fortove og forhaver!

• #42   1. nov 2007 Herude på landet mangler vi offentlige skraldespande, men jeg tænker sådan, at når jeg har samlet hømmer op i posen, så vil en af dem på vejen sikkert hellere have posen i sin skraldespand end under sin skosål. Så plot... i med den, hvis skraldespanden står ud mod vejen. Det er skisme langt, at skulle rende 4 km med 3 hunde i den ene og 3 fyldte hømseposer i den anden hånd.

Dog er det værste, der er hændt mig, nok dengang jeg havde en norbakke, og jeg red forbi en nabo nede ved skoven. Naboen råbte pænt daw-daw og kom med nogle kommentarer, og så lagde Prinsebassen en ordentlig pære nok så nydeligt uden for trappen... var man lidt flov... men jeg havde altså ikke lige skovl og sæk med (for der er ikke lige lavet hømmerposer i ponystr., vel). Så måtte jeg pænt ride min tur færdig, sætte norbakken på fold og så gå den slagne vej tilbage med en barneskovl og en pose og skovle op. Det var guf... men naboen var nu meget sød ... hehe...

• #43   1. nov 2007 Rie: okay jamen det skal jeg da heller ikke styre...

Personligt har jeg bare altid Billy i ligne inde i byen og der går han ikke længere fremme end jeg kan styre at han ikke vader rundt andres haver.....
    Grunden til at genere mig er, at Billy har intet at lave på andres grund, og derfor har andre hunde heller intet at gøre på vores.....
    Tis og bæ er faktisk hård ved græsplænen eller planterne .....

• #44   1. nov 2007 Anette, : hehe, har jeg også selv prøvet da jeg havde hest, det var dog ikke på landet smiley

• #45   1. nov 2007 Vores græsplæne har sådan nogle sjove ekstra grønne og ekstra lange totter med skiftende mellemrum. Det er der, hvor tøserne har rendt og tisset. Vores gamle hanhund gjorde det jo bare op og ned ad stolper og hegn, så det så vi ikke så meget. Til gengæld voksede der intet op ad espaliererne ;o)

• #46   1. nov 2007 Ikke på landet, Nanna... uha... hahaha... Det kan jeg lige se for mig...

• #47   1. nov 2007 Det værste jeg har prøvet var da en lod sin hund storskide på vores trappe.. En eller anden kom til at vade i det for derefter at slæbe det op til vores dørmåtte på 1 sal, hvor de så tørrede fusserne af.... FY!

• #48   1. nov 2007 Altså... ikke trappen indendøre, men den lige uden for indgangen til bygningen

• #49   1. nov 2007 Anette: hmm...der hvor hundene tisser på vore plæne "dør" græsset og bliver gult *S*

• #50   1. nov 2007 Anette: ja var godt nok også storpinligt, havde bare lyst til at galopere væk og grave mig ned iet hul smiley

• #51   1. nov 2007 Haha... Nanna dog. Det tror jeg gerne på.

Vores tøser er - undskyld min mands udtryk - "skrævpissere", Christina, så de render sommetider fremad, når de tisser. Så de gøder ikke græsset så koncentreret hehe... Ser sjovt ud, vip-vip først den ene side, så den anden side... Lykke er den, der sidder mest stille og tisser. Mirah kan næsten lette ben. Især når vi går uden for haven. Det må være noget dominanstisning.

• #52   1. nov 2007 træls at blive beskyldt når man er uskyldigt. det sårer og kan bringe ens pis i kog smiley

• #53   1. nov 2007 Nu har vi så kun haft Laika lidt over en måned, men imellem de første "barselsgaver" havde min mor foræret os en pøllepose etui til at sætte fast på linen - så her bliver samlet op hver gang (narj ikke tyndskid)

vi bor i en lille landsby hvor der også godt kunne stå flere skraldespande..

Annette Østfyn : kunne du ikke bare pænt sige - det bliver 5 kroner - det var da gødning leveret frisk lige til døren *GG*

• #54   1. nov 2007 janni: haha.. smiley

• #55   1. nov 2007 Kunne egentligt gost tænke at vide om der er nogen af jer derude der ikke samler op efter jer, om i tør indrømme det. og hvad grunden til det er ????

• #56   2. nov 2007 Janni L... hehe... det ville da ellers have været en indbringende idé så... det skulle jeg have tænkt på ;o)

• #57   2. nov 2007 Haha, ja ville være en fordel smiley

Kommentér på:
Argh, hvorfor kan folk ikke....

Annonce