575 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Niggeloh Follow schweiss sele 3 quick release til "smal" hund Niggeloh Follow schweiss sele 3 quick release til "smal" hund

Er der tilfældigvis nogen herinde, der har erfaring med den i overskriften nævnte sele til en hund med ret smalt brystparti/ikke meget plads mellem forben, lidt dyb brystkasse og slank af bygning?
Helt konkret drejer det sig om en (for racen) relativt lille storpudel.

For måske at give en idé: Seler, der generelt sidder mest heldigt på hende er fx seler til mynder (fx y-sele fra SofaDogWear) samt Zero DC Harness SHORT. Seler fra Non Stop Dogwear er generelt en my for brede til hende mellem forbenene, og det er nok også min primære bekymring om selen fra Niggeloh, men – selvom det selvfølgelig er sekundært til pasform – jeg kan rigtig godt lide udseendet på den brune model. smiley

Har desværre ikke sådan lige mulighed for at afprøve selen fysisk inden køb nogen steder, så ville være rart med en idé om, hvorvidt det potentielt er helt håbløst inden investering. smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Niggeloh Follow schweiss sele 3 quick release til "smal" hund
  • #1   28. feb Jeg kunne forestille mig at du måske ville løbe ind i det samme som gør at den ikke duer til Penny. Hun er str 'S' i halsomkredsen og str 'M' i brystomkredsen. Dvs. når den passer om brystkassen (hun er 74 cm) så sidder den alt for løst ved hals/skulder (hendes halsomkreds nederst på halsen er kun 37 cm). Jeg var så heldig at jeg havde muligheden for at prøve selen i forskellige størrelser ved et arrangement, hvor der var en forhandler til stede smiley Jeg synes det bare var så fed en sele at jeg virkelig gerne ville have en til Penny til spor, men nej, vi beholder vores gamle slidte hurtha Y-sele, som ikke gnaver selvom den rutscher rundt smiley Så på Penny som er en spinkel smal model hund duede Niggeloh ikke -øv øv. Den sidder virkelig fantastisk på en hund med en bygning som Clinton (lidt mere 'tøndeformet') smiley Jeg ville så ikke smide penge efter sådan en sele til ham, som hader seler smiley På de medfølgende billeder kan du få et indtryk af Pennys bygning til sammenligning med din egen hunds. Hun er iført sin træksele fra Sledworks (i den mindste størrelse man kunne få smiley ).

profilbillede
  • #2   28. feb Og fra siden (friske billeder fra i søndags efter en skøn tur i skoven med kickbike for fuld skrue - ELSKER det). Hun er skridtet af og vi venter på 'far' og Clinton der har gået en tur smiley

profilbillede
  • #5   28. feb Tak for svar, Mette - meget brugbart, for på trods af krøller eller ej, ser jeg en vis lighed i kropsbygning hos fine Penny og min Daisy-pudel. Hun er dog lidt mindre dybbrystet og måler 40 cm i "nedre" halsmål og ca. 65 cm om brystkassen, men vi løber også tit ind i den udfordring med den passer det ene sted og så ikke det andet. smiley
    Men øv med pasformen selvfølgelig, for enig i den er ret smart ellers. smiley

Ser ellers også smart ud - den sele fra Sledworks. smiley Har en lignende til canicross, men vil da skrive mig denne bag øret, for jeg synes, den hun har kommer til at sidde træls ved skuldrene, når hun trækker. Skal åbenbart ikke være nemt med de seler. smiley

• #6   1. mar Selen fra Sledworks sidder virkelig godt når hun trækker. Der er god skulderfrihed smiley

Kommentér på:
Niggeloh Follow schweiss sele 3 quick release til "smal" hund

Annonce