{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  https://www.ellashunde.dk/
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 85 Emner: 24 Svar: 2.545
    #1   10. nov Det er ret godt fundet på - en helt ny måde at plædere for vegetarisme på smiley

• #2   10. nov Jeg tænker ikke kun vegetarisme men også hvor letkøbte vi forbrugere er af reklamer og landmænds forherligelser af deres produktionsdyrs levevilkår smiley Samt hvor dårlige folk er til at læse kildekritik, rigtig mange falder i med begge ben smiley

De har også en facebookside : https://www.facebook.com/EllasHunde

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#3   10. nov Også det, ja smiley

• #4   10. nov Må indrømme at jeg ikke helt magter sådan noget - jeg er med på, hvad det er de vil med det, men nej tak, det springer jeg gerne over (inkl. de garanteret vanvittigt debatter sådan en FB-side afføder).

Jeg gør mit bedste for at vælge kød med omhu i det omfang det er økonomisk og praktisk muligt og nyder at jeg jævnligt kan få kød og pålæg fra min mors geder, hvor jeg ved de har levet godt. Så jeg gør det så godt som jeg nu kan.
    - men jeg ville da hilse mere gennemsigtighed velkommen, for det er ikke helt nemt at gennemskue velfærdsprioriteringerne for forskelligt kød, når man står ved køledisken og skal vælge.

• #5   10. nov Jeg synes i øvrigt at det er helt sort at overlade hele ansvaret til forbrugeren. Særligt når det er så svært at gennemskue dyrevelfærd og miljøpåvirkning som det er.

• #6   11. nov Anne Julie F: Jeg ER enig!

God dyrevelfærd skal ikke være op til forbrugerne og denne hjemmeside viser på en satirisk måde hvor lidt vi ville acceptere rigtig meget af det der foregår, hvis det omhandlede hunde.

Vi har boet her i lidt over 20 år, da vi flyttede ind, var der 2 større gårde med "griseopdræt". I dag er disse to gårde solgt og omdannet til grisefabrikker smiley Dyrevelfærden er uændret smiley Fabrikkerne er til gene for naboerne i mere end en forstand. Slagteriet i Ringsted er lukket, jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvor langt de stakkels grise bliver kørt i dag for at komme på slagteri smiley

Jeg følger ikke facebook siden, men kigger indimellem på den. Jeg synes det er genialt at de gennemfører det så "troværdigt" For vi mennesker er forskellige og skal have informationer på forskellige måder for, at forstå budskaberne.

• #7   11. nov "Slagteriet i Ringsted er lukket, jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvor langt de stakkels grise bliver kørt i dag for at komme på slagteri " Polen er et godt bud smiley

• #8   11. nov CM, vi er begyndt at få nogle grisetrandpoter igennem Gørlev, normalt ser vi kun en Tom vogn ude ved tissø (Sæby?). Vi har stadig vores sukker vogn og den lugter jo på ingen måde.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#9   11. nov Enig. Det skal ikke (alene) være forbrugerens ansvar, at dyr behandles ordentligt. Vi skal bare være bevidste om, at vi har en magt, vi kan bruge.

• #10   11. nov Grisetandpoter ? smiley
    Hvad er det ??

Og sukker vogn ?

Jeg fatter faktisk ikke ret meget af # 8

• #11   11. nov Sukker vogn? Altså sådan en med sukker der køre rundt i landet fra sukkersiloer.
    Og så en grise transport. Undskylder meget for min ordblindhed.

profilbillede
  • #12   11. nov Du skal ikke undskylde for din ordblinde. smiley
    Vi andre ( mig) som ikke er ordblind skriver sommetider også noget værre ævl smiley

Forstod bare ikke, hvad en sukkervogn havde at gøre i en tråd om kød.....

• #13   11. nov Det var mere at jeg er "vant" til at sukkervogn køre forbi mig om morgen, men nu er dem med grise kørende i vores lille by. Gørlev er en af de byer hvor vi havde en sukkerfribrak, der er stadig en silo med sukker i. Men alt det der var før er lukket ned og den ene silo er sprunget i luftet i 06. Vi har stadig vores veteran tog, dog køre det kun ved speciel ting (jul, halloween, sommer) og så har vi stadig vores roeoptog.

Det jeg kom til at tænke på det var at CM skrev om det slagteri der var blivet lukket i Ringsted.

Billedet er sukkersilo og tog banen. Der står to af de gamle vogne til gods og så en af førerhusene(?)

profilbillede
  • #14   11. nov Det er faktisk ved at være et stykke tid siden at der har været decideret slagteri i Ringsted. Det har i en del år udelukkende været et slagteri, der laver det man kalder 'forædling'; man skærer ud i mindre stykker, pakker og laver nogle færdige produkter (fx hamborgryg).
    Så de grise der produceres på sjælland har længe skullet ud på en køretur når de skal slagtes. Der er så heller ikke vildt mange producenter tilbage på Sjælland. Ikke som i min barndom i firserne i Ringsted. Der var virkelig mange producenter af slagtesvin i landområderne omkring byen.

• #15   11. nov Hvordan kan det så være at der stadig blev transporteret grise til Ringsted?
    Jeg har kørt bag landmænd i deres traktor med anhænger til slagteriet mere end en gang også kort tid før den officielle lukning, var det bare opsamlingssted?

• #16   11. nov Der blev kørt grise til slagteriet i Ringsted, helt til det sidste.

• #17   11. nov .

profilbillede
  • #18   11. nov .

profilbillede
Kommentér på:
https://www.ellashunde.dk/

Annonce