840 visninger
|
Oprettet:
Trimmer på en ruhåret hund {{forumTopicSubject}}
Hvad er jeres erfaring i at bruge en trimmer i stedet for at plukke pelsen?
Jeg har overvejet om jeg skulle gøre det, men kan læse mig frem til, at det kan skade pelsen mere end det gavner.
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 57 Hunde: 5 Emner: 33 Svar: 2.275
Hvis ja så er det en dårlig ide hvis hunden har en trimmepels, når du klipper fjerner du jo ikke de døde hår, du klipper dem bare så de stadig sidder i pelsen, bare noget kortere, det er ikke smart fordi der så kommer mindre luft ned til huden:)
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.326
Hvad er det for en hund?
maj 2017
Følger: 4 Følgere: 8 Annoncer: 1 Emner: 60 Svar: 305
Jeg ved ikke hvad slags hund han er, han er sin egen race
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.604
Der er nogle der netop hvis hundene bliver meget gamle og svage gør dette, ellers er det så længe det er raske og rørige hunde ikke en god ide, deres trimmepels er en af de egenskaber der gør at de kan færdes i naturen og blive beskidte men at det ikke går ind og sætter sig dybt og det tørrer og de ryster det af kort efter turen .. sf samme grunde vaskes min race ikke medmindre den har rullet sig i noget ildelugtende eller af andre nødvendige grunde, den vaskes ikke af kosmetiske grunde ..
maj 2017
Han er 10,5 år og kun blevet vasket 1 gang, og det er nok 2 år siden. Der har ellers ikke været behov for det før.
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.938
Hvis hunden er gammel, og pelsen ikke er til og/eller kroppen ikke kan holde til det, så skal man klippe.
Min har pelsen ændret sig på, det gør den vidst næsten altid, men slet ikke til de horror stories, man hører om. Hun blev lige efter vi startede vasket et par gange, da hun blev fedtet at røre ved, men det har balanceret sig ud nu. Det er vel omkring 2-3mdr siden hun blev vasket. Og jeg synes det er en lille ting at måtte leve med at måtte gøre imod at hunden ikke skal lide under en trimning.
Man skal ikke fastholde at trimme for enhver pris, man skal kigge på om hunden er ligeglad eller ikke kan lide det.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.604
feb 2013
nov 2019
Følger: 10 Følgere: 2 Hunde: 1 Annoncer: 1 Emner: 5 Svar: 103
Jeg har undervist i trimning i mange år i Dansk Terrier Klub regi, og derfor er korrekt pelspleje for mig en hjertesag, da jeg jo desværre også har mødt mange fejl behandlede pelse gennem tiden.
Mit eget opdræt var også en trimmeracer, og den ældste tæve jeg havde, begyndte jeg at klippe mave, ben osv. på, da hun blev 14 år. Ryg sider og hoved trimmede jeg over flere dage, hvor hun kunne ligge ned og sove, hvis hun følte for det. Hun blev 16 år.
Så hvis din hund gerne vil slippe lidt nemmere, så trim i mindre etaper over f.eks. en uges tid, og evt klip "understellet". På den måde kan det blive en god hyggestund, og ikke en ting der bare skal overstås.
Rigtig god fornøjelse ??
maj 2017
Tror egentlig at det er det jeg gør i forvejen.
Jeg klipper ham visse steder, da det er nemmere og trimmer ham andre steder.
Når jeg trimmer ham, foregår det liggende, og alt bliver ikke taget på en dag. Egentlig tror jeg det er flere år siden han har fået en fuldtrimning (hvis der er noget der hedder det). Jeg kan godt lide det lidt pjuskede look han har .
Og så er der noget som aldrig bliver klippet eller trimmet, men kun redt igennem.
jun 2011
feb 2013
Clinton ligger og sover når jeg trimmer ham. Vi hygger med det og det tager 3-4 timer fordelt på 2-3 aftener. Han ligger afslappet og så kan man bare vende rundt på ham alt efter hvor man skal trimme Alle mine irere har kunnet trimmes hele livet.
Selvfølgelig skal man ikke trimme hunden mere, hvis det fx gør ondt på den. Huden kan jo også ændre sig med alderen og blive tyndere og mere sart.
jun 2011
feb 2013
Trimmer på en ruhåret hund