Kunne ikke få vejret! {{forumTopicSubject}}
PUUUHA, så er vi hjemme efter en akuttid hos dr dyr
Her kl 15 ca, kunne Nando pludselig ikke trække vejret i ca 10 sek.. Han rystede og lød som om han var ved at blive kvalt. Vi fløj op og åbnede munden på ham, for at se om der sad noget fast, men intet kunne ses David tjekkede om han trak vejret overhovedet og pludselig tog Nando et stort dybt åndedrag, og så var det ovre...
Chok, siger jeg jer.. Vi kunne slet ikke mærke på nando at der var noget galt, men vi fik en tid hos dr dyr alligevel, for både David og jeg blev utroligt chokerede.
Det skal lige siges at nando i nat, er kommet til at spise nogle skarpe stykker hård plastic, så vi troede straks at "anfaldet" var relateret til det. Vi havde kontakt med dyrlægevagten igår, som sagde at han skulle have havregrød, så vi kunne beskytte slimhinderne mod de skarpe stykker, og så ellers holde godt øje med ham, hvis han virkede smertepåvirket eller nægtede at spise...
Nå, men dyrlægen undersøgte ham og kunne intet finde på ham... Hun mener heller ikke at anfaldet er relateret til plasticken han har spist. Tværtimod. Hun siger at selve anfaldet kan der være 3 forklaringer på:
1. At han har fået sig et kæmpe chok over noget og er gået i panik.
2. Et lille epileptisk anfald.
3. Midlertidig kollaps af luftrøret. Sker åbenbart for nogle små hunde, pga deres størrelse...
Det er jo ikke videre trøstende eller betryggende de 2 sidste muligheder, men som det er nu, er der intet at gøre. Vi holder opsyn med ham, og hvis det sker igen, skal han igennem en større undersøgelse for at finde ud af hvad der er galt.
Mht plasticken, så skal vi også holde opsyn med ham de næste par dage. Hun kunne intet mærke i hverken luftrør, spiserør el mave + han reagerede ikke med smerte på de forskellige stimuli, så vi håber at det kommer fint ud i den anden ende. Men hans tyktarm er ihvertfald irriteret af det, så nu skal han på mere skånekost og prokolin.... suk
Vi har vist verdens mest uheldige hund
okt 2006
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 434
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 316 Svar: 2.633
sep 2006
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 66 Svar: 414
Og god bedring med din lille uheldig per
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
Hun lød også somom hun var ved at dø når hun ikke kunne få vejret. Så plejede jeg lige at stikke finger ind i munden af hende og så var det ovre.
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 333 Svar: 4.475
Jo det har de .. Det står i indlægget ..
okt 2006
Sandra M: Ja, det håber vi også, og det tror jeg nu heller ikke. er mere rolig nu
Tinna: Ja, men fandt du ud af hvad det var der gjorde det? Var det blød gane eller luftrøret der kollapsede?
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.881
jeg håber det "bare" var et chok
jan 2005
Følger: 39 Følgere: 39 Hunde: 2 Emner: 413 Svar: 5.979
God bedring med vovsen...
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
Da hun fik anfald så det helt anderledes ud. Dyrlægen mente det var epilepsi.
okt 2006
Lille Blub: Reversed sneezing? Hvad er det?
Tinna: Ok, så det var epilepsi hun havde? Var hun i behandling?
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.881
Kunne ikke få vejret!