{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
941 visninger | Oprettet:

Endelig fået en kleiner - Råd?? {{forumTopicSubject}}

Så lykkedes det!!! vi har længe søgt en kleine munsterlænder... vi blev så ringet op ang en skilsmisse hund og han er bare lige os!!!!

Så igår fik vi ham hjem og han er faldet virkelig god til!! Vi er så glade for ham..

Men vi har brug for et råd - hans pels er noget mat i detog han har lidt tynd mave.. kan i anbefale et godt foder som kan give ham noget glans tilbage i pelsen??

MVH Trine (som er så glad for sin Tikka)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Endelig fået en kleiner - Råd??
  • #1   30. sep 2007 ORIJEN.
    Meget af det foder vi i dag kalder ,,Premium,, og ,,Super premium,,foder indeholder ofte megen kulhydrat,og lidt protein.Mange af ingredienserne er tilsat mere til glæde for dyreejeren,end for dit kæledyrs helbred.ORIJEN er en ny måde at fodre din hund eller kat på ORIJEN er nemlig 100% biologisk og indeholder 70-75 % kød,samt 20-25 % grøntsager,frugt og havplanter.ORIJEN indeholder 0% korn og gluten.Helt enkelt er ORIJENS opskrift lig med naturens egen opskrift,og ORIJEN er verdens første biologiske foder.
    ORIJEN er ,,Biologically Approciate Raw-food Kibble,,forkortet B.A.R.K. et biologisktilpasset tørfoder.Der anvendes bl.a følgende ingredienser.
    Frisk opdrættede kyllinger,vildtfanget canadiske fisk,ferske hele æg,Råkogte grøntsager,kartofler,gulerødder,spinat,ærter,tomater,tang og andre havplanter.Dertil frugt,tranebær og blåbær.Lakseolie og solsikkeolie,og planter som kamille og yucca m.fl..

Taget herfra:

http://www.foderland.dk/

• #2   30. sep 2007 Tillykke - det er også en rigtig dejlig race*S* (har jo selv haft engang)... - håber snart at se den herinde?

Hvor gammel er den?

Et kvalitetsfoder er altid godt, men der findes jo så mange forskellige mærker efter smag og behag. Nu kan hunden jo godt være lidt stresset efter sådan en omvæltning til nyt hjem, så måske er det derfor den har lidt tynd mave. Ved i hvilket foder den plejer at få? Fiskeolie skulle vist være godt for mat pels.

• #3   30. sep 2007 har oprettet ham som hund herinde - Tikka - ved ikke om man kan linke...

Han havde også tynd mave da vi var hos ejeren og gå tur med ham.... Vi tager ham til dyrlæge en af dagene da han skan vaccineres og vil så høre ham ang foder... men det altid dejligt at høre andre folks erfaringer :O)

Han er 5 år

Vil lige undersøge det biologiske foder

• #4   30. sep 2007 Ok. Jeg kan ikke finde ham. Står han under Kleiner Münsterländer på en andens profil?

Svært at sige hvorfor han har dårlig mave når han havde det hos den sidste ejer også, men klart fornuftigt at spørge dyrlægen - også mht. evt. nyt fodervalg.

Det er jo en super dejlig race der helst skal aktiveres noget, men det ved I jo nok når i nu har fået efter en hund af denne race*S*.

• #5   30. sep 2007 Fået = gået ...

• #6   30. sep 2007 Ok ser lige den er på vej herind *S* - har selvfølgelig budt velkommen*S*

• #7   30. sep 2007 Ja, ville også sige tilsæt evt noget fiskeolie..

• #8   30. sep 2007 havde jeg også tænkt på - desværre tror jeg at det vil forværre hans tynde mave

• #9   30. sep 2007 Jeg ville nok lige få ham undersøgt hos en dyrlæge, som du også selv nævner. Ellers ville jeg i dag koge nogle ris og noget kylling til ham

Risene skal være kogt i dobbelt portion (altså dobbelt udover det normale) og skal så simre i minimum 1 time. Jo længere jo bedre..

Jeg tilsætter ofte vand undervejs, hvis jeg ikke har fået tilsat nok.

Nu kan Luna ikke tåle kylling, så jeg bruger hvid fisk, man kan købe frosne sejfileter i Aldi. Men bruger du kylling, kan du bare koge lidt kyllingefileter..

• #10   30. sep 2007 Trine B
    Det er da bare den skønneste hund! =) har for LÆNGST givet høj hehe

• #11   30. sep 2007 jeg giver min en dåse tun i olie engang imellem i maden til pelsen. det med tynd mave overlader jeg til dyrlægen at svare på (:

• #12   30. sep 2007 Royal canin og muligvis ormekur vis den har tynd mave

• #13   30. sep 2007 Enig. Mit råd med skånekosten var også kun ment indtil hun kom til dyrlæge med hunden.

• #14   30. sep 2007 tusind tak for alle jeres svar - det dejligt at få så varm en velkomst herinde, og så gode råd...

håber på at kunne komme til dyrlægen imorgen...

forresten - hvor har i jeres hundeforsikringer henne???

• #15   30. sep 2007 Dyrekassen

• #16   30. sep 2007 ØV ØV ØV ØV ØV....... vi prøvede at lade Tikka være alene et par minutter - og han gør.... noget rigtig møg når man bor i lejlighed....

Nu må vi se om vi kan vænne ham af med det.. ellers skal han retur...

Kommentér på:
Endelig fået en kleiner - Råd??

Annonce