{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
613 visninger | Oprettet:

Endelig fået lov.. :D {{forumTopicSubject}}

Så nu har jeg endelig fået lov af mine forældre til at få min egen vovse til hundetræning.

Jeg overvejer lidt en boxer, men er i tvivl..
Ville det være en god hund? er den god til træning og ville den kunne leve sammen med en Grand Danois?

Mvh. Henrik Ø..

Ps. Hvis i har nogle forslag til nogle andre hunde, så kom endelig med forslag.. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Endelig fået lov.. :D
  • #1   14. jun 2006 Boxere er nogle skønne legesyge størrelser!!
    Se evt mere her.. du kan også ringe hvis du har spørgsmål

http://www.boxer-klubben.dk/

• #2   14. jun 2006 Okay.. men hvordan er deres sind? Vil den kunne finde på at bide osv. efter min GD?

• #3   14. jun 2006 Det er jo svært at sige hvilken hund der passer til dig og dine behov.. Først skal vi jo vide hvad du vil med hunden udover træning (hvilken slags træning) hvilke typr hund ønsker du, hvor meget ved du om hunde osv.. Det er jo en meget god ide at læse en del om den race man ønsker netop for at være sikker på at det er en hund der passer til dig.

Kig evt på denne side www.hundeleksikon.dk

• #4   14. jun 2006 Altså, hvis 2 hunde ikke kan lide hinanden, ligegyldigt grund, er der altid ricci for at den bider, uanset race! Det kan lige så godt være din gd der bider den nye!

• #5   14. jun 2006 Tanja du har ret en Boxer er en skøn hund men det kan også være en meget krævende hund. jeg har selv dårlige oplevelser med racen men det er jo forskelligt fra hund til hund,.

• #6   14. jun 2006 Boxere er en dejlig hund, men de kræver træning, meget aktivering... En tæve er nemmere end end han, som alle andre racer. Det er ikke en hund der er kendt for at bide, men skal selvfølelig lære at være sammen med andre hunde. Mht. jeres GD så kommer det helt automatisk da den kommer ind i flokken

• #7   14. jun 2006 Men som Nadja siger.. prøv at skrive dine krav og forventninger ned, og så find den hund der bedst i møde kommer dig og det liv du har at tilbyde en ny hund!

Husk at hunde lever somregel 8-16år, det er en langvarig forpligtigelse at have hund.

• #8   14. jun 2006 Ja ved godt.. men mente nu mere deres sind, Tanja..
    Jeg har hørt at de har et rimelig hårdt sind, iforhold til andre..

Men ved ikke helt hvad de mener med hårdt sind.. er det bare i opdravelsen eller i det hele taget?

Nadja, det skal være til normal træning.. Rundering, sit, dæk, plads osv osv..

• #9   14. jun 2006 så lige jeres gd er en tæve fra 2005, så ville jeg nok få en han eller vente med en ny

• #10   14. jun 2006 gå ond på den side jeg linkede til.. der finder du nok en del svar, ellers kan du ringe eller maile til dem!!

• #11   14. jun 2006 gå ind... ikke ond!!

• #12   14. jun 2006 Mette, okay tak.. det med at den skal omgåes med andre hunde kommer den også til.. Jeg bor på en bondegård, hvor vi har heste osv.. og dem som harheste opstaldet her, har altid deres hunde med.. så på en god dag er her helt op til 8 - 9 hunde.. 2 af dem er boxere.. smiley

• #13   14. jun 2006 Henrik- det er ikke en hund med et hårdt sind. De er meget barnlige og bulleragtige

• #14   14. jun 2006 jeg kan fraråde de racer jeg har; Schæferhund og Coton de tulear smiley

Schæferen fordi at de ikke egnet sig til træning som fx. spring og sager pga. deres dårlige hofter.
    Den anden skal jævnligt børstes ;D

• #15   14. jun 2006 Henrik så er der jo mange at vælge i mellem for de fleste racer kan du jo træne alm. med. Prøv at lave en liste med de ting du forventer af en hund og hvad du kan tilbyde den og så kig lidt på de forskellige racer for at finde den der netop passer til dig. jeg synes nok personligt at en Boxer er en stor mundfuld for en 16 årig.. der ville jeg nok vælge en mindre krævende hund.

• #16   14. jun 2006 De boxere jeg har mødt har bestemt ikke været hårde, men de har krævet en fast opdragelse (ikke tæv) konsekvens og positiv indlæring!!

De er som regel rigtig legesyge, selv som voksne og ret nemme at motivere!

• #17   14. jun 2006 Nadja, ja jeg ved godt at det er en ordenlig mundfuld.. men jeg har altid levet med hunde, også terriere og to schæfere, så jeg er sikker på at det ikke vil blive et problem at håndtere en boxer..

• #18   14. jun 2006 Tanja, ja jeg synes nemlig også de er utrolig legesyge.. det er de par stykker der er hjemme ved os hver fald..
    Og dem kan vores GD også sagtens lege med.. smiley

• #19   14. jun 2006 Henrik : hvad med Grand Danoiseén ? hvad gør i så med ham/hende ?

• #20   14. jun 2006 Reese: okay 1000 tak..
    Ja, jeg ved godt at man skal være yderst opmærksom på hvem det er man køber hunden af.. Det har vi masser af erfaring med fra de andre hunde vi har haft.. Både gode og dårlige oplevelser.. smiley

• #21   14. jun 2006 Hende beholder vi selvfølgelig, Sabina..
    Og jeg har også tænkt mig at forsætte med hende til hundetræning.. uden tvivl..

• #22   14. jun 2006 Henrik det var ikke for at være nedladende over for dig det er kun fordi jeg selv har nogen dårlige oplevelser med Boxere og vores nabo da jeg boede hjemme opdrættede Boxere og selvom de havde haft racen i mange år og virkelig kendte til dem så sagde de altid det er ikke en begynder hund. Man skulle virkelig vide hvad man gik ind til for det var en hund der krævede meget opdragelse eller var den ikke til at styre fordi de kan være så voldsomme i deres bevægelser.

min egen tæve blev i januar overfaldet af en boxer på stranden, hun havde ikke set den hun stod og snusede till noget da den kom bagfra og overfaldt hende og den havde mundkurv på ellers var hun blevet bidt ret meget... Nu er det heldigvis "kun" psykisk hun er skadet for hun er panisk for boxer hanner i dag... og dem der ligner.

• #23   14. jun 2006 Okay, det er noget lort..
    Men det behøver jo ikke nødvendigvis at være boxeren generelt.. det kan jo også være at den simpelthen var skør, Nadja..

• #24   14. jun 2006 Alle hunde kommer godt ud af det med en Sheltie, som samtidig er en af de letteste racer at træne fordi de har et stort drive.
    Men der er alligevel langt fra en boxer til en Sheltie...

Men tillykke med at du har fået lov, det er dejligt.. Du skal endelig spørge omkring herinde, da folk er rigtig gode til at øse ud af deres viden og rådgive specifikke ønsker.
    Det er dog altid bedst selv at læse sig til så meget som muligt omkring temperament og den slags, for vi andre (som ikke kender bestemte racer så godt) kan jo kun fortælle om den ene eller de to vi nu engang har mødt..

• #25   14. jun 2006 Henrik jeg ved godt den ene var skør.. Men det jeg ville frem til var at det er en hund der kræver meget og kan være meget voldsom i sine bevægelser...

• #26   14. jun 2006 Nååårh ja.. hehe.. ved godt.. men det er jeg jo også van til efter at ha haft en GD siden jeg var 9 år gammel..

• #27   14. jun 2006 Henrik Ø

Boxer =/= GD

• #28   14. jun 2006 hva mener du?
    Og hvis du mener at de er lige kloge, så tar du fejl..

• #29   14. jun 2006 Henrik Ø

=/= betyder at de to ikke er ens

• #30   14. jun 2006 Omvendt var det nok ikke nødvendigt at skrive at de ikke er ens.. det ved du vel egentlig godt i forvejen..

Jeg tror bare at jeg smutter i seng

Kommentér på:
Endelig fået lov.. :D

Annonce